Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-30, 05:19   #180
Icewinner

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

Bra Coldtown drar streck.
Tror du kan ha helt fel i det. Men den som lever får se!

Västerbo Highflyer har mött bra hästar. Då springer man bra tider och gör bra lopp. Ditt motstånd gör dig bättre. Varje gång har han fått perfekta resor och riktigt bra ryggar. Loppet han vann ligger han 4:e ytter, men får pga x antal galopper 2:a ytter gratis. Sen knäcker Super Otto ledaren och är extremt bra rygg inpå upploppet och Västerbo plockar precis ned honom då. Tycker hästen känns lite väl översktaddad, lite mycket skrik. Som tidigare nämnts här lär han inte få sitta ensam i spets.

Jämför med Coldtown.

Förlorade årets andra start pga två hästar på Open Stretch (bla Falcon Håleryd som fick perfekt lopp) I övrigt, ja då vinner bara Coldtown lopp efter lopp. Vunnit V75-finaler från bakspår (9 resp 12). Gör grovjobbet själv och den löpskallen hästen har skojar man inte bort. Nu vankas det kanske skoryck för extraväxel. Lär vara toppad inför denna starten efter några lopp i kroppen i år.

Jag vet inte hur du motiverar att alla Daniel Rédens hästar vinner, mer än att du verkar spela mer med hjärtat och ropar ut varje starthäst som vinnare!

Nu låter säkert min post sur o bitter o gnällig, men det är jag verkligen inte.
Jag diskuterar bara hästar och vinstchanser

Funderar dock på att kanske låsa detta loppet på 3,8.

Tror övriga hästar 4,5,6,7 som är streckade bara kommer göra massa jobb som förstör för 3 och sen plockar Coldtown hela högen, eller så hinner han inte upp Västerbo.

Hade jag spikat i detta loppet hade det iaf blivit Coldtown.

Så bra Coldtown inte drar streck.

(Hade Coldtown fått spår 4 som Jeppas Maxi hade han med varit en av dagens största favoriter. Det folk verkar missa är att Coldtown vinner stora lopp oavsett startspår. Enligt min modell för segerprocent tycker jag han är understreckad, ger han åtminstonde att han vinner 1/3 av sådana här lopp. MINST.)

Twitter: @Batmantyp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10), SO (+5)

Senast redigerad av Icewinner den 2015-05-30 klockan 05:20.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat