Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-11, 18:41   #56
Lumiere
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är ju dock rätt stor skillnad på att spela i en spelpool eller till fasta odds.

ATG: Alla spel i spelpooler där spelarna spelar om varandras pengar. Atgs vinst handlar om hur mycket som omsätts och hur mycket enskilda spelare vinner eller förlorar spelar ingen roll. Dom som riskerar att förlora om det finns extremt skickliga spelare är motspelarna. Inte spelbolaget.

Spelbolagen: Inga poolspel. Alla spel, oavsett om det handlar om H2H eller v/p spel sker till fasta odds och motspelarna är inte andra spelare utan bookmakern/spelbolaget. Framgångsrika spelare är därmed ingen bra affär för dom till skillnad för hos atg. Där är en kund mer lönsam ju mer kunden spelar. Hos spelbolagen är en lönsam kund mer lönsam ju mer pengar kunden förlorar och ju mer kunden vinner ju mer olönsam är den.

Därför går det inte att jämföra atg och spelbolagen i detta avseende. Men jag tycker också det är ynkligt att stora spelbolag limiterar spelare så fort dom betraktas som olönsamma. Kan dom inte låta en spelare som vinner 20-30 tkr få fortsätta spela så känns dom inte särskilt stora (i flera avseenden).
Du har rätt i sak men spelbolagen kan väl för fanken inte räkna med att alla kunder ska vara lönsamma, för då ska de inte hålla på med betting.
Jag har full förståelse att spelbolagen vill maximera sin vinst, men det ska inte ske genom ren diskriminering av vissa kunder. För det är precis vad det handlar om, ren och skär diskriminering...

Jag fattar uppriktigt sagt inte hur någon kan försvara spelbolagens vidriga beteende, å andra sidan så är ju svensken i genomsnitt en av de dummaste på jorden...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat