Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2
Och jag minns V75 omgången på Boden 2013 då V75:an gav 90 kr på sjuorna och givetvis ingen utdelning på sex o fem rätt. Det är ju för övrigt inte enda gången det har varit usel utdelning när Boden kört sin omgång för året. Men med några få bra tillresta hästar som till stor del möter chanslösa norrlandshästar så blir det lätt väldigt ojämna lopp. Det enda loppet som håller någorlunda hygglig kvalitét är väl guldloppet, Norrbottens Stora Pris, och i någon mån silverförsöket. För övrigt är det mest skräplopp utfyllt med hästar vi ser i V64 från norrlandsbanorna.
Men, jag vet, det är helt valfritt att spela, så det behöver ingen påminna mig om....
|
7 rätt gav 80 kr 2013 och jag kan inte minnas någon annan V75 omgång där 7 av 7 streckfavoriter vunnit.
Jackpot 2 av de 3 senaste åren och det var väl i fjor när det var skitväder 7 rätt orkade upp till drygt 20 tkr.
Man ska ju inte måla fan på väggen men statistiskt brukar V75 på småbanorna i Norrland på sommaren inte vara de omgångar som ger bra utdelning. Troligen anledning att det är alldeles för mycket skräp som blandas med hästar från Bergh och Båth tränat från Bergsåker och ett antal solvallahästar.
Hoppas att det vänder i år. Annars kommer det snart omgångar som brukar ge väldigt bra utdelning. T ex sprintermästarlördagen i Halmstad.