Citat:
Ursprungligen postat av olle
Troligaste vinnaren men bästa spiken är väl mer tveksamt då bästa spiken väl är en kombination av troligaste vinnare och spelvärde.
1. Man vinner inte sprintermästaren i det loppet som ligger på V75.
2. Tarzan som kusk svår att räkna på taktiskt. Han vet att han har en troligen överlägsen häst men hur kör han i försöket ? Troligen skor och öppet huvudlag i försöket och om man mest siktar på finalen där allt avgörs finns det väl en chans att spetshästen om det inte är Nuncio kan rinna undan på en troligen ruggigt snabb bana på torsdag. I elitloppet körde han väl bara för en finalplats i försöket.
Vinner troligen även försöket men kommer också ha mer än 80 procent av insatserna i loppet.
|
Aha, och jag som trodde bästa spiken va den som vann

Skämt åsido, jag resonerar ungefär likadant och eftersom det inte känns speciellt roligt att spika t ex Nuncio och Volstead så tar jag en rå och spikar 1 Dolan Spring i 3-års loppet (avd 5). Helt vansinnigt att spika i 3-årslopp, jag vet, men P U, volt, spår 1 i Halmstad känns i alla fall lite kul. Det blir den enda spiken för mej på ett litet system. Känns ju inte som det är några stora pengar på gång!