Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-08, 05:38   #100
gosper
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 2356
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Så där, nu ska jag försöka förklara mig.

Först vill jag säga att jag var ganska sur på mig själv efter helgens omgång. Beklagar om medlemmar tagit åt sig av en sur ton. Som jag skrev, ni känner inte mig och kanske borde jag tänka lite mer på att inte uttrycka mig på sätt som kan missförstås. När jag är tjurig är dessvärre inte social kompetens min bästa gren.

Det är frivilligt att delta. Jag var inte sur på medlemmarna utan på mig själv som gjorde ett misstag. Som försvar vill jag påpeka att jag reagerade direkt och la Trams3 i malpåse. Det var inte en bra idé, men det insåg jag inte förrän efter omgången.

En av orsakerna till att deltagande är frivilligt är att jag själv skulle vilja se system i förväg, om jag deltog i någon annans lag. Det är rätt sätt, helt enkelt.

En annan orsak är att jag inte har en färdig spelmodell. Flera gånger har jag skrivit att detta är en testperiod. Då är det rimligt, tycker jag, att medlemmarna har möjlighet att avstå om de tycker att jag presenterar ett dåligt system.

Sen har du naturligtvis rätt i att passiva medlemmar ska ut ur bolagen. Det kommer de att göra också, men jag har inte prioriterat det. För övrigt finns det ingen som anmält intresse utöver nuvarande medlemmar.

Det är förresten mer än en medlem som har lämnat och det är inget konstigt med det. Så kommer det att vara hela tiden. Efter vinster vill alla vara med och efter förluster så lämnar folk.

Att vi ser olika på saker och ting är inget konstigt. Men på en punkt har du helt enkelt fel. Du skriver att jag har satsat dina pengar i Trams3, men det är faktiskt du själv som satsat. Jag satsade däremot mina egna pengar. Tro inte att jag inte bryr mig. När vi torskar så gör vi det Tillsammans, men jag torskar mest.

--------------

Alla har rätt att vara missnöjda. Skriv gärna några rader om hur ni vill ha det. Att införa ett deltagandetvång gör jag gärna om medlemmarna tycker att det är ok. Mitt arbete blir ju bara lättare i så fall.
[/URL]
gosper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat