Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-08, 11:06   #103
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Om tonen i inlägget upplevs en aning korthuggen så beror det på att jag är förbannad. Men det är mig själv jag är förbannad på. Ha det i åtanke.

Testperioden är nu avslutad. Till omgången på lördag blir det inget spel. Mest beroende på att jag analyserar dåligt när jag är förbannad.

Fr.o.m. nästa speltillfälle gäller nedanstående.

Andelspriset i alla bolag är 500 kr. System under 20 000 rader kommer inte att lämnas in.

Deltagande är obligatoriskt. Deltar man inte åker man ut direkt. Det finns en funktion som heter föranmälan för den som är upptagen eller glömsk.

Nuvarande medlemmar har kvar sin plats tills ni själva avslutar eller avstår från att deltaga. Ansökan om medlemskap i bolagen sker via funktionen Hitta Lag på V75-Tillsammanssajten. Ansökan kommer att kräva mitt godkännande, men det är bara en formalitet. Alla som inte på jävelskap fladdrar in o ut för jämnan kommer att bli godkända. De som någon gång avstår och senare vill vara med igen kommer också att bli godkända.

Jag lägger ner många timmar på analyser vid varje speltillfälle, så energin räcker inte till administration och information på världsklassnivå. En stående uppmaning kommer att vara: "läs info i post nr 103 på Sharps.se". Intresserade medlemmar antas hålla sig informerade. Denna post kommer att utökas och redigeras i takt med att behov uppstår.

Till vissa omgångar går det inte att få ihop ett vettigt stort system. Slutligt beslut om spel tas vanligen ganska sent. Ibland efter deadline för andelsköp. Beslut om spel meddelas så fort som möjligt.
Omgångarna aktiveras (öppnas för anmälan) så tidigt som möjligt. Eftersom deltagande är obligatoriskt men spel beslutas i ett sent skede uppstår ett dilemma. Tyvärr kommer insatser som gjorts ganska ofta att vara bundna tills efter omgången, då de återbetalas.

Deadline för andelsköp kommer att vara sent kvällen före tävling. Undantag vid täta extraomgångar (t ex Stochampionatet) då omgången inte går att aktivera förrän samma dag.

Det inlämnade systemet kommer efter inlämning (men alltid före spelstopp) att presenteras på lagsidan.

Intresserade som vill följa hur det går finner lagen på liverattning.se. Efter varje omgång lägger jag även ut en resultatavstämning i denna tråd.

--------------------

Spelandet sker med en tidshorisont på ca 5 år. Favoritspelare kommer inte att trivas i dessa bolag.

Alla system kommer att utnyttja lagkassan till sista öret. Det gör jag genom att använda reducering på utdelningsintervall. Raderna med lägst förväntad utdelning kommer alltid att vara bortreducerade.

Spel kommer att ske när jag tycker att omgången ser acceptabel ut med hänsyn till systemens storlek och upplägg.

TOMTEVERKSTAN kommer alltid att lämnas in de omgångar spel sker.
Systemet kommer att vara spiklöst och därför vara det system som har den mest komplexa reduceringsmodellen. Detta bör vara det system som ger det jämnaste vinstflödet och på fem års sikt tror/hoppas jag att det visar sig vara det mest framgångsrika systemet.

TRAMS kommer att lämnas in om jag finner en spik som är spelad till minst 20% och jag själv anser att chansen är minst i nivå med procenten. Detta kan vara det system som oftast ger 7 rätt men också lägst utdelning i genomsnitt.

TRAMS2 kommer att lämnas in om jag finner ytterligare en spik som är spelad till minst 10% och jag själv anser att chansen är minst i nivå med den procenten.

Vid två spikar kommer den mest spelade att spikas i Trams.

TRAMS3 kommer alltid att lämnas in. Det kommer att vara ett matematiskt enkupongssystem (med inslag av utdelningsreducering). Detta bolag kan vara det med högst risk för jag kommer i stor utsträckning att välja bort hästar med relativt hög procent. Det kommer att synas vilka favoriter jag ogillar men de kommer att vinna en hel del ändå. 100% bortreducerade hästar går inte att reparera.

Så där ja! Sluttramsat. Nästa gång är det på allvar.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-11 klockan 08:45.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat