Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-08, 17:05   #105
overpace
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokmalen Visa inlägg
Helt riktigt! Jag har satsat mina pengar själv och det är jag helt medveten om. Jag blev inte besviken på grund av pengaförlusten som sådan utan för att Du senare skrev att Du ansåg att Du satsat pengarna med för liten spelkassa och med den inställningen anser jag att Du borde ha avstått från att spela omgången.
Det är bra, att Du ändrat reglerna till obligatoriskt deltagande, men då förstår jag inte att Du samtidigt skriver, att Du ensam måste stå för 10 000:- i varje bolag. I Trams skulle Du med obligatoriskt deltagande få in minst 29x400:- + Dina andelar med 4000:-, vilket blir 15 600:- och därmed överskrida smärtgränsen på 20000 rader. Smärtgränsen nås med råge med 30 andelar à 400:- =12 000:-.
Även i Tomteverkstan blir det klart över smärtgränsen med 30 andelar à 700:- = 21 000:- . Ytterligare andelar är ju bara plus.
Tråkigt om Du uppfattade meningen "dina diskussioner här med Dig själv på Sharps" som kritik. Jag gillar egentligen Dina inlägg och tycker om Dina små roliga vinklingar.
Ingen fara. Jag gillade den formuleringen. Den var fyndig och ganska träffande. Den känns bara rolig att upprepa.

Igen: vid inlämningstillfället var det full rulle. Efteråt fattade jag att jag borde ha avstått. Nu torskade ju spikarna ändå så det var inte systemens storlek det hängde på.

Att jag själv vill satsa 10 000 beror på att jag räknar med att bli ganska ensam i bolagen, om det går dåligt de närmaste veckorna. Fulla bolag räknar jag inte alls med. Det tror jag bara kommer att ske efter rejäla vinster.

Jag vill säkra kontinuitet och inte bli beroende av andras insatser. Mina insatser blir basen och dina/era insatser blir grädden på moset, som lyfter bolagen till intressantare nivåer.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat