Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-09, 16:00   #111
bokmalen

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 59
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Nu ligger lagt kort. Några förändringar blir det inte på ett tag.

När jag startade upp det här hade jag förstås en bild av hur det skulle utvecklas, hur saker och ting skulle fungera. Det är bara att konstatera att den bilden inte stämde något vidare med verkligheten.

Tanken med frivillighet och förhandsvisade system tycker jag är rätt, men det har inte fungerat riktigt. MARDRÖMMEN för en seriös spelare vore om man fick in en bra vinst och det sen visade sig att andra hade kopierat systemet. Om man får ett rykte (hoppas kunna få det nån dag) om att kunna trav, skulle det absolut kunna hända. Varför lägga ner 40-60 timmar på en spelanalys om man kan få en gratis på nätet? Tanken med obligatoriskt deltagande och dolda system visar sig alltså också vara rätt. Hoppsan, vad gör man då?

Jag hoppas i framtiden kunna gå tillbaka till grundtanken, men för det krävs nog att man bygger upp ett stabilare lag med etablerade medlemmar som man vet var man har. Hur många tål tio raka torskomgångar utan att ge sig? Under en femårsperiod (som bekant min "projekthorisont") kommer det perioder som är värre än så. Det kanske ni inte tror på, men jodå, så är det.

Det är egentligen samma sak med andelspriset. Om jag visste att det fanns tillräckligt många helt säkra deltagare så skulle andelspriset kunna vara lägre. Men det absolut prioriterade är att systemen överhuvudtaget lämnas in. Med nuvarande regler så uppnås i varje fall det. Hur många medlemmar tror ni Trams3 kommer att ha om det blir torsk första två veckorna? Cirka 1?

Vi får se hur det utvecklas, helt enkelt.
När ni startar tråden se till att ha så detaljerad information som möjligt om bolaget. Dvs information om spelupplägg, insatsnivåer, mål med bolaget, tidigare historiska vinster, vem som ska göra systemet osv. Allt som en andelsköpare kan tänkas vara intresserad av att få reda på. Det gäller alltså att sälja in en andel till dina läsare då de är dina kunder.
Ovanstående står i informationen för att starta en länk här.

Du har skrivit om Ditt upplägg men istället för att sälja in andelar till Dina läsare/kunder/spelande medlemmar så vill du tydligen hellre ha Dina passiva medlemmar och vara ensam spelare istället för att måna om de medlemmar, som faktiskt har varit Dig trogna varje vecka utan vinst. Du skriver att Du vill ha ett stabilt lag med garanterat spelande medlemmar. Det har Du ju faktiskt haft till viss del, men de trogna spelarna skrämmer Du ju bort med att ändra insatserna och skapa fler bolag istället. Du har ju dessutom fått erbjudande av en spelande medlem om att få in fler trogna spelare men det avfärdade Du med att Du ansåg Dig ha spelande medlemmar.

Kul att Du har tagit till Dig mina synpunkter om hur Du delar med Dig av Dina system och Din tid. Du gynnar alltså de passiva och straffar Dina aktiva medlemmar. Istället för att få ett bra rykte som bra spelläggare, så riskerar Du att få ett dåligt rykte som lynnig och otrovärdig. Det är jättebra att Du ändrar till spelobligatorium. Det var en bra ändring att sänka insatsnivån till 400:- i Trams. Det var dock inte bra att 1. öppna fler bolag och 2. framförallt att höja insatserna i ett pågående bolag och 3. ger det ingen vidare kontinuitet med en spelläggare som inte endast ställer in spel av strategiska skäl utan även p g a humörsvängningar.

Du har varje omgång skrivit, att Du har svårt att hinna med de olika spelen och att du har svårt att hinna lägga in liverättning. Varför då starta bolag istället för att satsa krutet på de ursprungliga två bolagen tills Du har full kontroll över de olika delarna.

Konstigt att andra spelläggare kan ha spelobligatorium och ha 30 spelande medlemmar och kö för att komma med och nå tiotusenkronorsgränsen varje vecka trots att de underlåter att dela med sig av sitt system i förväg. Jag tycker att Du underskattar Dina spelande medlemmars trofasthet och vilja att köpa en eller flera andelar. Satsa på spelare, som inte själva har kunskapen eller lusten att göra egna system men ändå vill vara med i stora andelssystem men med en rimlig insats.
bokmalen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat