Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-09, 10:21   #106
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Nu ligger lagt kort. Några förändringar blir det inte på ett tag.

När jag startade upp det här hade jag förstås en bild av hur det skulle utvecklas, hur saker och ting skulle fungera. Det är bara att konstatera att den bilden inte stämde något vidare med verkligheten.

Tanken med frivillighet och förhandsvisade system tycker jag är rätt, men det har inte fungerat riktigt. MARDRÖMMEN för en seriös spelare vore om man fick in en bra vinst och det sen visade sig att andra hade kopierat systemet. Om man får ett rykte (hoppas kunna få det nån dag) om att kunna trav, skulle det absolut kunna hända. Varför lägga ner 40-60 timmar på en spelanalys om man kan få en gratis på nätet? Tanken med obligatoriskt deltagande och dolda system visar sig alltså också vara rätt. Hoppsan, vad gör man då?

Jag hoppas i framtiden kunna gå tillbaka till grundtanken, men för det krävs nog att man bygger upp ett stabilare lag med etablerade medlemmar som man vet var man har. Hur många tål tio raka torskomgångar utan att ge sig? Under en femårsperiod (som bekant min "projekthorisont") kommer det perioder som är värre än så. Det kanske ni inte tror på, men jodå, så är det.

Det är egentligen samma sak med andelspriset. Om jag visste att det fanns tillräckligt många helt säkra deltagare så skulle andelspriset kunna vara lägre. Men det absolut prioriterade är att systemen överhuvudtaget lämnas in. Med nuvarande regler så uppnås i varje fall det. Hur många medlemmar tror ni Trams3 kommer att ha om det blir torsk första två veckorna? Cirka 1?

Vi får se hur det utvecklas, helt enkelt.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-09 klockan 10:23.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 10:39   #107
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-...g-tillsammans/

Vad tror du om det där förslaget overpace?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 11:12   #108
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Enklast är att lägga in "Hur många andelar vill du köpa" i redigera laginställningar.
Då kan spelläggaren ändra sin andel när som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-...g-tillsammans/

Vad tror du om det där förslaget overpace?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 11:16   #109
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Enklast är att lägga in "Hur många andelar vill du köpa" i redigera laginställningar.
Då kan spelläggaren ändra sin andel när som helst.
Kanske. Men alla vill inte vara med i "alltför utspädda" system.

Att sätta en målinsats för laget är åtminstone en lösning om man vill ha kvar "max 10" i det generella fallet.

Frågan är åtminstone ställd till ATG nu. Det tar oftast en j-a tid innan de ens svarar eller överväger förslagen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-07-09 klockan 11:18.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 11:29   #110
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag förstår vad du menar, men det löses lätt med att du bara kan ta "lediga" andelar, inte göra systemet större.

EDIT: Det är alltid enklare att använda något som redan finns, än att lägga till något nytt.
Sedan ska man aldrig använda en sak till två olika saker, men det tycker jag inte vi gör här...

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Kanske. Men alla vill inte vara med i "alltför utspädda" system.

Att sätta en målinsats för laget är åtminstone en lösning om man vill ha kvar "max 10" i det generella fallet.

Frågan är åtminstone ställd till ATG nu. Det tar oftast en j-a tid innan de ens svarar eller överväger förslagen.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2015-07-09 klockan 11:35.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 15:00   #111
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 59
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Nu ligger lagt kort. Några förändringar blir det inte på ett tag.

När jag startade upp det här hade jag förstås en bild av hur det skulle utvecklas, hur saker och ting skulle fungera. Det är bara att konstatera att den bilden inte stämde något vidare med verkligheten.

Tanken med frivillighet och förhandsvisade system tycker jag är rätt, men det har inte fungerat riktigt. MARDRÖMMEN för en seriös spelare vore om man fick in en bra vinst och det sen visade sig att andra hade kopierat systemet. Om man får ett rykte (hoppas kunna få det nån dag) om att kunna trav, skulle det absolut kunna hända. Varför lägga ner 40-60 timmar på en spelanalys om man kan få en gratis på nätet? Tanken med obligatoriskt deltagande och dolda system visar sig alltså också vara rätt. Hoppsan, vad gör man då?

Jag hoppas i framtiden kunna gå tillbaka till grundtanken, men för det krävs nog att man bygger upp ett stabilare lag med etablerade medlemmar som man vet var man har. Hur många tål tio raka torskomgångar utan att ge sig? Under en femårsperiod (som bekant min "projekthorisont") kommer det perioder som är värre än så. Det kanske ni inte tror på, men jodå, så är det.

Det är egentligen samma sak med andelspriset. Om jag visste att det fanns tillräckligt många helt säkra deltagare så skulle andelspriset kunna vara lägre. Men det absolut prioriterade är att systemen överhuvudtaget lämnas in. Med nuvarande regler så uppnås i varje fall det. Hur många medlemmar tror ni Trams3 kommer att ha om det blir torsk första två veckorna? Cirka 1?

Vi får se hur det utvecklas, helt enkelt.
När ni startar tråden se till att ha så detaljerad information som möjligt om bolaget. Dvs information om spelupplägg, insatsnivåer, mål med bolaget, tidigare historiska vinster, vem som ska göra systemet osv. Allt som en andelsköpare kan tänkas vara intresserad av att få reda på. Det gäller alltså att sälja in en andel till dina läsare då de är dina kunder.
Ovanstående står i informationen för att starta en länk här.

Du har skrivit om Ditt upplägg men istället för att sälja in andelar till Dina läsare/kunder/spelande medlemmar så vill du tydligen hellre ha Dina passiva medlemmar och vara ensam spelare istället för att måna om de medlemmar, som faktiskt har varit Dig trogna varje vecka utan vinst. Du skriver att Du vill ha ett stabilt lag med garanterat spelande medlemmar. Det har Du ju faktiskt haft till viss del, men de trogna spelarna skrämmer Du ju bort med att ändra insatserna och skapa fler bolag istället. Du har ju dessutom fått erbjudande av en spelande medlem om att få in fler trogna spelare men det avfärdade Du med att Du ansåg Dig ha spelande medlemmar.

Kul att Du har tagit till Dig mina synpunkter om hur Du delar med Dig av Dina system och Din tid. Du gynnar alltså de passiva och straffar Dina aktiva medlemmar. Istället för att få ett bra rykte som bra spelläggare, så riskerar Du att få ett dåligt rykte som lynnig och otrovärdig. Det är jättebra att Du ändrar till spelobligatorium. Det var en bra ändring att sänka insatsnivån till 400:- i Trams. Det var dock inte bra att 1. öppna fler bolag och 2. framförallt att höja insatserna i ett pågående bolag och 3. ger det ingen vidare kontinuitet med en spelläggare som inte endast ställer in spel av strategiska skäl utan även p g a humörsvängningar.

Du har varje omgång skrivit, att Du har svårt att hinna med de olika spelen och att du har svårt att hinna lägga in liverättning. Varför då starta bolag istället för att satsa krutet på de ursprungliga två bolagen tills Du har full kontroll över de olika delarna.

Konstigt att andra spelläggare kan ha spelobligatorium och ha 30 spelande medlemmar och kö för att komma med och nå tiotusenkronorsgränsen varje vecka trots att de underlåter att dela med sig av sitt system i förväg. Jag tycker att Du underskattar Dina spelande medlemmars trofasthet och vilja att köpa en eller flera andelar. Satsa på spelare, som inte själva har kunskapen eller lusten att göra egna system men ändå vill vara med i stora andelssystem men med en rimlig insats.
bokmalen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 15:55   #112
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-...g-tillsammans/

Vad tror du om det där förslaget overpace?
Ja, det skulle absolut fungera. Det skulle skapa en dubbelmöjlighet att få exakt den storlek man vill ha. Alla medlemmar skulle dessutom veta exakt hur stort systemet och deras andel blir.
Frågan är vad ATG vill med Tillsammans. Att släppa på regleringarna kan väl knappast vara något tekniskt problem, men vill de?

För de s.k. Stjärnlagen gäller väl andra regler? Där görs ett stort system och sen säljs andelarna ut till de som hinner först till kvarn. Flera hundra andelar och flera hundra deltagare, vad jag förstår. Däremot vet jag inte vad som händer om det inte blir fulltecknat.

I vilket fall är det ju bättre att göra systemet först och sen erbjuda andelar, än att först samla in till kassan och sen göra systemet. Det är precis det problem jag ställts inför. Men jag har valt att försöka få systemen så stora som möjligt, men att min egen insats alltid är densamma.

När jag startade upp trodde jag att det skulle bli en lätt match att administrera det här. Jag hade visst lite fel.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 16:49   #113
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

@bokmalen.

Det är ingen mening med att bemöta dina inlägg. Du visar så tydligt att du missuppfattat en mängd saker.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-09 klockan 16:56.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 17:00   #114
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

@overpace: Hur bra skulle det inte vara om ATG-tillsammans hade en inbyggd funktion som fungerade precis likadant som liverättning?

Innan man öppnade för fil-inlämning så var en av ATGs motargument att det skulle bli svårt för deltagarna att förstå systemen. Jag föreslog en upphottad version av live-rättningsstuket för dem. De gillade såklart idén. Men som vanligt tar det mesta väldigt lång tid att genomföra.

En sådan funktion skulle reducera administrationen väsentligt. Ja, nästan helt och hållet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 17:33   #115
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Enklast är att lägga in "Hur många andelar vill du köpa" i redigera laginställningar.
Då kan spelläggaren ändra sin andel när som helst.
Det funkar ju också. Egentligen skulle jag vilja att man skippade andelspris och i stället frågade: "Hur stort belopp vill du satsa?" Fast det är ju samma sak som att ge upp "max 10".

Lustigt! För några veckor sen svarade jag på en ATG-enkät. "Har du några förslag till förbättringar för V75-Tillsammans?".
"Nej, jag tycker att det fungerar ganska bra som det är". . Glad nybörjare!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 18:00   #116
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
@overpace: Hur bra skulle det inte vara om ATG-tillsammans hade en inbyggd funktion som fungerade precis likadant som liverättning?

Innan man öppnade för fil-inlämning så var en av ATGs motargument att det skulle bli svårt för deltagarna att förstå systemen. Jag föreslog en upphottad version av live-rättningsstuket för dem. De gillade såklart idén. Men som vanligt tar det mesta väldigt lång tid att genomföra.

En sådan funktion skulle reducera administrationen väsentligt. Ja, nästan helt och hållet.
Ja, det tror jag på. Det skulle underlätta mycket. Mest för de som är helt oinvigda i filspel. Samtidigt tror jag många vill se systemuppbyggnaden i sin helhet. Själv skulle jag knappast nöja mig med liverättning, men det är möjligt att det räcker för många bolag.

Samtidigt är det ju ganska lätt att posta systemen på verkliga liverattning.se. När spelläggaren väl fattat att man måste logga in i alla fall!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 18:07   #117
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Ja, det tror jag på. Det skulle underlätta mycket. Mest för de som är helt oinvigda i filspel. Samtidigt tror jag många vill se systemuppbyggnaden i sin helhet. Själv skulle jag knappast nöja mig med liverättning, men det är möjligt att det räcker för många bolag.

Samtidigt är det ju ganska lätt att posta systemen på verkliga liverattning.se. När spelläggaren väl fattat att man måste logga in i alla fall!
Den stora bristen i liverättning är att man bara ser kvarvarande rader i NÄSTA lopp.

Om man även fick se kvarvarande rader på respektive häst i SAMTLIGA kvarvarande lopp så skulle det bli ett j-a lyft. ( Och det var det jag menade med upphottad ).

I HPT går det att generera bild eller göra en snabb copy från bolagsfliken för att sedan klistra in i info-rutan. Går på några sekunder per spel.

Det mesta går som sagt att lösa inom tillsammans-sajten.

Återstår att se vad som åstadkommits inom något år.

Sry att jag kapade tråden lite. Men det är viktiga frågeställningar som delvis tagits upp i diskussionen. Väl värda att genomlysas seriöst.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 18:24   #118
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Den stora bristen i liverättning är att man bara ser kvarvarande rader i NÄSTA lopp.

Om man även fick se kvarvarande rader på respektive häst i SAMTLIGA kvarvarande lopp så skulle det bli ett j-a lyft. ( Och det var det jag menade med upphottad ).

I HPT går det att generera bild eller göra en snabb copy från bolagsfliken för att sedan klistra in i info-rutan. Går på några sekunder per spel.

Det mesta går som sagt att lösa inom tillsammans-sajten.

Återstår att se vad som åstadkommits inom något år.

Sry att jag kapade tråden lite. Men det är viktiga frågeställningar som delvis tagits upp i diskussionen. Väl värda att genomlysas seriöst.
Jadå, det är bara bra att du "kapar tråden". Dessutom är det ju faktiskt relevant för mina bolag. Jag tänkte att jag skulle få fullt upp med att analysera travlopp. Att lägga energi på sånt här ingick inte i planen.

Måste få bekräftat att jag fattar. Kan man före första loppet se på hur många enkelrader samtliga hästar förekommer? Och efter avd 1, se på hur många kvarvarande enkelrader samtliga hästar förekommer?
Ju mer komplex systemuppbyggnad desto mer nytta skulle man i så fall ha. Effekten av de olika villkoren, t ex reducering på utdelningsintervall, skulle synas tydligare.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 18:30   #119
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Jadå, det är bara bra att du "kapar tråden". Dessutom är det ju faktiskt relevant för mina bolag. Jag tänkte att jag skulle få fullt upp med att analysera travlopp. Att lägga energi på sånt här ingick inte i planen.

Måste få bekräftat att jag fattar. Kan man före första loppet se på hur många enkelrader samtliga hästar förekommer? Och efter avd 1, se på hur många kvarvarande enkelrader samtliga hästar förekommer?
Ju mer komplex systemuppbyggnad desto mer nytta skulle man i så fall ha. Effekten av de olika villkoren, t ex reducering på utdelningsintervall, skulle synas tydligare.
Precis så är mitt förslag till ATG upplagt. De "tände på alla cylindrar" på idén i vintras men det var tydligt att det inte skulle hinnas med i första taget ändå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 20:01   #120
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Jag har nu läst bokmalens inlägg på nytt. Mitt i all amatörspelarclownssmörja finns det dock en och en halv sanning.

1. Jag passar inte som ansvarig för ett spelbolag. Jag skriver inga böcker om social kompetens. Jag var inte ordningsman i skolan och jag hade inte höga betyg. Däremot hängde jag med dem som hade höga betyg. Jag brukade hjälpa dem med de svåra mattetalen.

I fortsättningen kör jag på i min stil. Ni är inte mina "kunder", men om ni vill får ni vara med på mina system.
Testspelsperioden gav för övrigt över 100 000 i nettovinst.

0,5. Jag har inte lovat stabilitet. Tvärtom har jag uttryckt att jag prövar mig fram. Att höja andelspriset till 1000 kr kan dock anses som inte särskilt juste. Även om jag personligen inte kan tycka att skillnaden mellan 700 kr och 1000 kr borde betyda så mycket, så har jag i alla fall så mycket empatisk förmåga att jag förstår att andra kan tycka det.

Jag sänker andelspriset till 500 kr i alla bolag. De som trots allt gillade 1000 kr kan köpa två andelar. System med kassa under 10 000 kr lämnas inte in.

Tidig deadline bibehålls däremot och även deltagarkravet varje omgång. Så slipper jag de förbannade jävla bassystemen.

Några medlemmar har lämnat i protest. Vill ni tillbaka är det bara att anmäla via Hitta Lag.

Viva la revolucion!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td