Det ursprungliga upplägget sprack grundligt. Nu börjar vi om, men visst strul kan inte undvikas eftersom Tillsammans-reglerna är som de är.
Som jag skrivit så har jag en tidshorisont på fem år och det är en lång tid. Jag vill lägga så lite tid som möjligt på att upprepa vad som gäller. Normalt kommer jag inte att skriva någonting när jag aktiverar omgången, men eftersom detta är först gången görs ett undantag.
Det kan dessutom bli fråga om att spela två omgångar denna vecka. Kanske även Stochampionatet på söndag, alltså.
Omgångarna aktiveras idag måndag. Men beslut om spel tas alltid senare. Deadline för köp av andelar är fredag 23.00. Eftersom det råder deltagandetvång kommer det alltid att finnas en risk att medlemmar betalar utan att det blir något spel. Det är tyvärr inte mycket att göra åt det. Återbetalning sker då i samband med tävlingarna.
Så fort jag bestämt om det blir spel eller inte så kommer jag att meddela det.
Hur ni väljer att satsa lägger jag mig inte i, men det finns åtminstone tre alternativ. Att satsa i god tid, att vänta på besked i det längsta eller att satsa automatiskt via fliken Föranmälan.
De som inte deltar i en omgång åker ut, men "självklart" måste vi börja med två undantag. Leo fick ett löfte innan ändringarna, så han kan stå över första 2-3 veckorna. Dessutom körs det V75 även på söndag. Så vitt jag förstår blir det inte möjligt att aktivera den omgången förrän söndag morgon.
Om det skulle bli spel, kommer det att bli snabba ryck. Deadline kommer förmodligen att sättas kring 12.00, ej beslutat, och någon utkickning kommer inte att ske när det är så kort om tid denna vecka. Hur det blir i framtiden får vi se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av overpace den 2015-07-16 klockan 22:56.
|