Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-09, 22:01   #121
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 59
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Jag har nu läst bokmalens inlägg på nytt. Mitt i all amatörspelarclownssmörja finns det dock en och en halv sanning.

1. Jag passar inte som ansvarig för ett spelbolag. Jag skriver inga böcker om social kompetens. Jag var inte ordningsman i skolan och jag hade inte höga betyg. Däremot hängde jag med dem som hade höga betyg. Jag brukade hjälpa dem med de svåra mattetalen.

I fortsättningen kör jag på i min stil. Ni är inte mina "kunder", men om ni vill får ni vara med på mina system.
Testspelsperioden gav för övrigt över 100 000 i nettovinst.

0,5. Jag har inte lovat stabilitet. Tvärtom har jag uttryckt att jag prövar mig fram. Att höja andelspriset till 1000 kr kan dock anses som inte särskilt juste. Även om jag personligen inte kan tycka att skillnaden mellan 700 kr och 1000 kr borde betyda så mycket, så har jag i alla fall så mycket empatisk förmåga att jag förstår att andra kan tycka det.

Jag sänker andelspriset till 500 kr i alla bolag. De som trots allt gillade 1000 kr kan köpa två andelar. System med kassa under 10 000 kr lämnas inte in.

Tidig deadline bibehålls däremot och även deltagarkravet varje omgång. Så slipper jag de förbannade jävla bassystemen.

Några medlemmar har lämnat i protest. Vill ni tillbaka är det bara att anmäla via Hitta Lag.

Viva la revolucion!
Kul att Du kallar mina inlägg för amatörspelarclownssmörja (24 bokstäver). Det gör inget för jag är så nöjd med resultatet.

1. Med lite hjälp passar Du utmärkt som ansvarig för ett spelbolag.
(Jag tillhörde dem med höga betyg och klarade även mina mattetal själv. Skulle dock inte ha Ditt tålamod att analysera V75-spel.)

Ordet "kunder" var inte mitt påfund utan en ren stöld från Sharps. Jag vill dock gärna vara med i fortsättningen också med hänsyn till nuvarande kriterier.

Bra att Du har klara regler nu: Tidig deadline, obligatoriskt deltagande varje spelomgång och att system med för liten spelkassa inte lämnas in.

OBS! En väldigt positiv egenskap hos Dig är att Du har "lyssnat" på inlägg och reaktioner (mina och andras). Att lyssna och vara empatisk är ju en del av social kompetens.
bokmalen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 17:10   #122
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Outning utav medlemmar strikt förbjudet.
Inlägg raderade och inblandad användare avstängd. /MOD



Citat:
2.04. Användare på Sharps.se har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information såsom arbetsplats, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa privata uppgifter i forumet.
Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 18:42   #123
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Ingen skada skedd, men tack ändå KP!

Senast redigerad av overpace den 2015-07-10 klockan 18:44.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-11, 09:14   #124
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

A. A och Pär-Ove är förstareserver. Ni kommer snart in.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-13, 12:16   #125
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Det ursprungliga upplägget sprack grundligt. Nu börjar vi om, men visst strul kan inte undvikas eftersom Tillsammans-reglerna är som de är.

Som jag skrivit så har jag en tidshorisont på fem år och det är en lång tid. Jag vill lägga så lite tid som möjligt på att upprepa vad som gäller. Normalt kommer jag inte att skriva någonting när jag aktiverar omgången, men eftersom detta är först gången görs ett undantag.
Det kan dessutom bli fråga om att spela två omgångar denna vecka. Kanske även Stochampionatet på söndag, alltså.

Omgångarna aktiveras idag måndag. Men beslut om spel tas alltid senare. Deadline för köp av andelar är fredag 23.00. Eftersom det råder deltagandetvång kommer det alltid att finnas en risk att medlemmar betalar utan att det blir något spel. Det är tyvärr inte mycket att göra åt det. Återbetalning sker då i samband med tävlingarna.

Så fort jag bestämt om det blir spel eller inte så kommer jag att meddela det.
Hur ni väljer att satsa lägger jag mig inte i, men det finns åtminstone tre alternativ. Att satsa i god tid, att vänta på besked i det längsta eller att satsa automatiskt via fliken Föranmälan.

De som inte deltar i en omgång åker ut, men "självklart" måste vi börja med två undantag. Leo fick ett löfte innan ändringarna, så han kan stå över första 2-3 veckorna. Dessutom körs det V75 även på söndag. Så vitt jag förstår blir det inte möjligt att aktivera den omgången förrän söndag morgon.
Om det skulle bli spel, kommer det att bli snabba ryck. Deadline kommer förmodligen att sättas kring 12.00, ej beslutat, och någon utkickning kommer inte att ske när det är så kort om tid denna vecka. Hur det blir i framtiden får vi se.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-16 klockan 21:56.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 17:10   #126
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Inte tillräckligt lätt för att stå över i helgen. Vi provar att lira både lördag och söndag. Var dock medveten om reservationer för storlek på kassan och eventuell brist på vettiga spikar. Se post 103.

Det finns för övrigt lediga platser i de flesta lagen och fr o m lördag säkert i alla lag.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-16 klockan 17:12.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 13:31   #127
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Tomteverkstan, Trams o Trams2 finns nu på liverattning.se.

Trams3 nådde inte upp till minimikassan och lämnades inte in.

Oavsett resultat idag så läggs Tramsbolagen ned och endast Tomteverkstan fortsätter.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 15:01   #128
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Som ni (medlemmarna) märkt har min spelmodell spruckit. Det är bara att ge upp. Men jag slutar inte spela för det. Tramsbolagen läggs ner men jag behåller Tomteverkstan för framtida system. Däremot kan systemen vara uppbyggda lite hur som helst beroende på hur den enskilda omgången ser ut.

Den ursprungliga tanken att medlemmarna skulle kunna se ett preliminärt system var rätt, tycker jag. Frivilligt deltagande hängde förstås ihop med det.

I fortsättningen gör jag så här: när jag har ett system på gång aktiverar jag omgången samma dag. Något helt system visas inte, men jag skriver lite om hur jag ser på omgången i samband med att jag aktiverar omgången.

Jag kör mitt system och vill någon vara med är det bra. Systemet får ju mer tyngd. Vill ingen vara med så kör jag solo. Så länge laget inte är fullt är det tillåtet att stå över. Men inte varje omgång. De som står över för ofta får en uppmaning på lagsidan. Om/när intresset växer (sker alltid efter en hyfsad vinst) kommer kraven att höjas, men då främst på nya medlemmar.

Deadline för deltagande blir en timme före start för V75.

Andelspriset är 1000 kr. Alla medlemmar kan satsa 1-10 andelar valfritt. Jag går alltid in med 10 andelar, så blir jag solo är det i alla fall 20000 rader.

De som vill vara med och lira, men inte kan eller vill offra tid på att bevaka vad som sker kan boka andelar genom funktionen Föranmälan.

Som tidigare postas bild och/eller text efter inlämning och systemet läggs ut på liverättning.se

Senast redigerad av overpace den 2015-07-18 klockan 15:07.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-19, 19:37   #129
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

Det känns ju helt hopplöst,förutsättningana och priset ändras ju nästan varje dag.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-19, 20:10   #130
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Det känns ju helt hopplöst,förutsättningana och priset ändras ju nästan varje dag.
Du har helt rätt. Satsningen var feltänkt från allra första början och varje försök att genomföra förbättringar har lett till försämringar. Jag är medveten om det. Dessutom har de senaste systemen varit hopplöst dåliga och det spelar ju också in.

Senast redigerad av overpace den 2015-07-19 klockan 20:13.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-20, 16:36   #131
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Det här blir mitt sista inlägg här på Sharps. Tomteverkstan lever vidare men all seriös satsning med femårsperspektiv, riskspridning och diskussioner med mig själv är nedlagd. Saker och ting har knasat till sig på ett sätt som jag var oförberedd på.

När det gäller andelspriserna har jag aldrig ändrat dem för att jävlas. De har varit helt anpassade till den insats jag själv velat göra. Hade jag kunnat ta fler än 10 andelar skulle priset kunnat vara lägre.
Från början hade jag tänkt mig ca 2000 kr, men genom att skapa fler lag skulle jag kunna sänka. Då skulle jag dessutom kunna risksprida min egen insats. Det var så jag tänkte, men det var feltänkt.
1000 kr är nivån nu och den kommer inte att ändras.

Gissa vad? Jag har genomfört några ändringar. Men de som tycker att de är till det sämre kan helt enkelt dra åt hel...., nej, jag menar starta ett eget bolag. Det är ungefär samma sak.

Förutom att jag skriver några rader när jag aktiverar omgången, så postar jag ett klart system. Det kommer att utformas så att storleken lätt kan korrigeras genom att lägga till eller ta bort C-hästar.
Deadline kommer att flyttas fram till 30 min före start.
Deltagande är helt frivilligt om laget inte är fullt. Skulle laget vara fullt, med 30 medlemmar, får man stå över högst tre ggr i rad.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td