I ronden står det att han har en tid under 1.13 i kroppen. Inte att han ska gå en 12-tid det på Lördag från spår 12, i volt, över medeldistans.
-----
Sist gick Enrico Di Quattro 1,12,3 sista varvet. Seger.
Gången innan gick han 1,11,8 sista varvet. Oplacerad.
Då var det mycket bättre hästar där framme, och Enrico hamnade långt bak från spår 12. Dessutom fick den gå i tredjespår och kunde inte spara spurten till 400 kvar.
-----
Det mesta talar för att det blir tredjespår och positionsstrul från spår 12 denna gången, troligtvis kör de också långsamt där framme. Precis som i debuten med andra ord. Nu är det nämligen inte någon lärlingsserie där alla kör för livet och alltid bäddar för bakspåren utan proffskuskar igen. Med detta i baktanke ställer jag mig mycket tveksam till att den plockar ner de andra hur lätt som helst, även om den kan göra det då spurten senast inger respekt!
Om man ser objektivt på saken tycker jag ändå mycket talar för Xlnt Chili Tripel om Jocke hittar spets, vilket han bör göra. Vunnit i princip okörd i två lopp på Jägersro och väldigt mycket sparat som fast på V7 senast. Kommer troligtvis få ligga i fred där framme ett tag, då jag inte ser någon tänkbar där framme som ska gå upp och pressa. Sen blir det inget lätt att stå emot de andra till slut men med en längd till godo bör han kunna göra det. Med spetsläge, bra häst, bra kusk och värsta utmanarna från mycket sämre spår känns den i nuläget väldigt spelvärd till 21 %. Fortsatt riktigt intressant och bra spelvärde ända upp till 30 %, men så mycket lär den knappast bli spelad med tanke på skriket på 12.
Värst emot enligt mig är framförallt 8 Verbal Kint (Fin i debut för Timo Nurmos senast, kan hitta rygg ledaren på Jockes, få luckan och ta sig förbi, kan även vinna från andra positioner då det är en stark och bra häst) men också 10 Lumberjack Joe (gjort två bra prestationer på Valla på slutet som duger i denna klass) och såklart 12 Enrico Di Quattro. 2, 7, 9 bakom dessa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-15 klockan 11:10.
|