Mycket intressant info från Nurmos på Verbal Kint i avd 4 i färsk intervju på atg.se
- Andra starten för Nurmos. Tidigare tränats av Kim Möller Nielsen och Lars D Carlsson. Oddsen på att hästarna ska utvecklas av sådana tränarbyten mycket goda.
- Järnskor i Nurmosdebuten. Nu troligen barfota runt om ffg (28 starter, alla med skor runt om)
Unibet betalar 11 ggr för er som kan spela hos dom. Kommer max att ge hälften hos statliga monopolet på lördag om det lyser dubbelrött på en Nurmoshäst som ska köras av Björn Goop och tävla barfota runt om ffg . Kan bli sådan spelhets att det tom blir v odds under 5 ggr.
..............
– Är en fin häst som jag gillar. Han hade tränat bra inför debuten för mig senast och vann lätt på 1.15,1 med propparna kvar. Han går normalt framåt ytterligare med det loppet och har känts fin efteråt. Det är en småtrög häst och det passar bra med Björn som kusk. Det enda är att han är mycket hingstig. Han har gått med järnskor men det är inte omöjligt att vi kör barfota runt om nu. Det blir första gången. Antingen utan framskor eller barfota runt om, jag anmäler så i alla fall. Huvudlaget bestäms efter värmningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|