Som ni (medlemmarna) märkt har min spelmodell spruckit. Det är bara att ge upp. Men jag slutar inte spela för det. Tramsbolagen läggs ner men jag behåller Tomteverkstan för framtida system. Däremot kan systemen vara uppbyggda lite hur som helst beroende på hur den enskilda omgången ser ut.
Den ursprungliga tanken att medlemmarna skulle kunna se ett preliminärt system var rätt, tycker jag. Frivilligt deltagande hängde förstås ihop med det.
I fortsättningen gör jag så här: när jag har ett system på gång aktiverar jag omgången samma dag. Något helt system visas inte, men jag skriver lite om hur jag ser på omgången i samband med att jag aktiverar omgången.
Jag kör mitt system och vill någon vara med är det bra. Systemet får ju mer tyngd. Vill ingen vara med så kör jag solo. Så länge laget inte är fullt är det tillåtet att stå över. Men inte varje omgång. De som står över för ofta får en uppmaning på lagsidan. Om/när intresset växer (sker alltid efter en hyfsad vinst) kommer kraven att höjas, men då främst på nya medlemmar.
Deadline för deltagande blir en timme före start för V75.
Andelspriset är 1000 kr. Alla medlemmar kan satsa 1-10 andelar valfritt. Jag går alltid in med 10 andelar, så blir jag solo är det i alla fall 20000 rader.
De som vill vara med och lira, men inte kan eller vill offra tid på att bevaka vad som sker kan boka andelar genom funktionen Föranmälan.
Som tidigare postas bild och/eller text efter inlämning och systemet läggs ut på liverättning.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av overpace den 2015-07-18 klockan 16:07.
|