Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-20, 17:36   #131
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Det här blir mitt sista inlägg här på Sharps. Tomteverkstan lever vidare men all seriös satsning med femårsperspektiv, riskspridning och diskussioner med mig själv är nedlagd. Saker och ting har knasat till sig på ett sätt som jag var oförberedd på.

När det gäller andelspriserna har jag aldrig ändrat dem för att jävlas. De har varit helt anpassade till den insats jag själv velat göra. Hade jag kunnat ta fler än 10 andelar skulle priset kunnat vara lägre.
Från början hade jag tänkt mig ca 2000 kr, men genom att skapa fler lag skulle jag kunna sänka. Då skulle jag dessutom kunna risksprida min egen insats. Det var så jag tänkte, men det var feltänkt.
1000 kr är nivån nu och den kommer inte att ändras.

Gissa vad? Jag har genomfört några ändringar. Men de som tycker att de är till det sämre kan helt enkelt dra åt hel...., nej, jag menar starta ett eget bolag. Det är ungefär samma sak.

Förutom att jag skriver några rader när jag aktiverar omgången, så postar jag ett klart system. Det kommer att utformas så att storleken lätt kan korrigeras genom att lägga till eller ta bort C-hästar.
Deadline kommer att flyttas fram till 30 min före start.
Deltagande är helt frivilligt om laget inte är fullt. Skulle laget vara fullt, med 30 medlemmar, får man stå över högst tre ggr i rad.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat