Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-21, 10:22   #606
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Enligt Lennart Perssons blogg blir det V86 spel (xpressvariant som på onsdagarna) på söndagarna också snart.

Det känns intressant för söndagarna i atg live är en mardröm där det blandas galopp, trav från småbanorna och utländska lopp hejvilt och det är ofta väldigt svårt att hänga med.

Nu verkar det som att starttiden för V86 söndag dessutom blir senare (låter som första start ca 16.30) och då har väl galoppen tävlat färdigt och genom att köra loppen lika snabbt som på onsdagarna hinner dom bli färdigt innan kvällstravet i Norge startar.

Publikt blir det nog inte så bra men det är väl numera inga stora publiksiffror ändå på söndagarna när det inte är stortrav (elitloppet, Stochampionatet mm).

Spännande även om jag personligen aldrig spelar V86. Jag anser och har alltid ansett att för att få till slagkraftiga system på ett spel med 8 lopp måste man har väldigt stor spelkassa.
Jag vill verkligen inte ha V86 som spelform. Den är jobbig att läsa in, omsättningen är för låg i förhållande till svårighetsgraden, så hittar man en svår rad får man inte betalt efter förtjänst.

Däremot håller jag med om att söndagarna i ATG Live varit rätt så trista föreställningar. De borde kunna bättre.

Annars är söndagstävlingar trevligt. Det är dagsljus under tävlingarna utom kanske under de mörkaste månaderna November - Januari. Folk är lediga, men det är jobbdag efteråt så det blir inte så mycket fylla. En bra familjedag helt enkelt. En bra dag för banorna att ta hand om de intresserade människorna på ett annat sätt än man hinner med när det är V75 eller kvällstrav.

De här mjuka värdena måste man också försöka fånga upp istället för att hela tiden försöka speloptimera (med rätt så tveksamt resultat) där allt som sporten traditionellt innehållit försvinner. Förnyelse är naturligtvis ett måste, men det går ju att förnya utan att rasera.

Som familjefar med barn i skolåldern kan jag garantera att söndagskvällar är hårt reserverade för att tvätta och se till så att allt finns på plats för veckans program med skola, arbete, föreningsaktiviteter, matlagning och liknande. Kanske har pensionärerna mer tid då, efter att ha matat duvorna i stadsparken? Kanske har de yngre mer tid då eftersom det brukar avgöras massor med fotboll, hockey, bandy, basket och handboll så dags? Kanske är det suputerna som då äntligen lirkat sig ur bakfyllans grepp och åter är redo att spela?

Jag vet inte vem som är målgruppen, men för den travintresserade kommer de virtuella hästarna som en befrielse, för det är snart det enda som finns kvar att spela på när man har tid.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat