Citat:
Ursprungligen postat av kingofding
Ungefär som i poker så är de svårt att lära en fisk att bli bra  Så mitt råd om du någonsin tänkt börja betta seriöst, eller allt du börjar med egentligen, är ju att har du inställningen att det inte kommer gå så lär de knappast gå heller.
Vad är de som säger att 5 personer som jobbar tillsammans och som alla lägger betydligt mer tid än 40 timmar/ vecka på spel inte skall kunna slå en stackare som jobbar med att sätta odds till en helt vanlig lön?
Det svåra är inte att vinna pengar det svåra blir när du inte längre får satsa några pengar 
|
Ibland går det bara inte. Men den där inställningen driver många att fortsätta göra saker som egentligen är -EV. Kolla min dokumentär så tas det upp angående börshandel. Alla människor är bättre än medel, men egentligen är de inte det. Helt naturligt.
I poker får man pengar när motståndaren gör misstag, mest tydligt när motståndaren är en superfisk. Som sagt liten edge i poker och med tanke på att det finns rake..
att du inte längre får satsa pengar ingår ju i hela frågeställningen. Min frågeställning är om ni helt enkelt bara gamblar eller om det finns en långsiktig edge.
Fast det är ju inte bara han som sätter odds som man tävlar mot, det är ju alla andra som också sitter och uppdaterar smarkets/betfair.