Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-26, 12:40   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Vilken exakt metod vinner ni med?


Spelar poker och säger aldrig nej till +ev.
Är inte särskilt intresserad av sport men hittade matched betting och har de senaste 2 veckorna utnyttjat välkomstbonusar, ligger väl 1500kr plus, har inte utnyttjat de större svenska utan mest kört de små utländska bolagen.

Men de tar ju så småningom slut, det kommer iofs gratisspel med jämna mellanrum men ändå. Det finns speciellt en bra blogg där ute men den killen bor i England och de företagen han spelar på tillåter inte svenska spelare o.s.v.

Så när man är hälsad välkommen av alla där ute är det slut, inser jag.

Men jag undrar mest av nyfikenhet vad ni killar med 3000 posts lirar för något? Är ni vanliga hederliga "experter" som ser in i framtiden aka den vanliga speltorsken eller sysslar alla här med arb/surebets? För när man läser här så får jag intrycket av att alla hatar surebets.

Nyfiken
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 13:02   #2
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Om man ska använda sig av ditt sätt att se på de olika spelartyperna, så är jag kategorin "vanliga speltorsken".
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 13:28   #3
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Om man ska använda sig av ditt sätt att se på de olika spelartyperna, så är jag kategorin "vanliga speltorsken".
Har en till fråga. Har någon här sett serien "Money talks"? Alltså serien där man följer ett bolag som sportbettar för kundernas pengar.

Varför inte bara skaffa sig startkapital och beta sig in i 1% av världens rikaste om de nu ser in i framtiden/är experter.

Jaha nu är jag inte anonym längre, så mycket med den anonymiteten.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 13:30   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Har en till fråga. Har någon här sett serien "Money talks"? Alltså serien där man följer ett bolag som sportbettar för kundernas pengar.
Vilken kanal?
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 13:31   #5
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Så som du ser på sportbeting är att jämföra med att säga att det är omöjligt att livnära sig på att spela poker.

Finns ju en anledning till att de gamla svenska highstakes lirarna inom poker gick över till sportbeting.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 13:42   #6
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Vilken kanal?
Jag kollade hela på youtube. De har också en pod.
Intressant serie mest för att killarna som så snällt gör sina kunder till miljonärer har sådant driv, skriker och har sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 13:48   #7
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Så som du ser på sportbeting är att jämföra med att säga att det är omöjligt att livnära sig på att spela poker.

Finns ju en anledning till att de gamla svenska highstakes lirarna inom poker gick över till sportbeting.
När jag spelar poker är det mig det hänger på. Skulle aldrig spelat poker genom att gissa om en annan spelare kommer att vinna. Edgen i poker är redan liten nog.

Men ni menar alltså att ni har insiderinformation som ger er en sådan stor edge att ni slår avgifterna.
Sportsbetting är som ett parti schack där man låter alla som vill spela mot motståndaren, den som är bäst kommer vinna partiet och alla sämre spelare kommer förlora.
Ni är alltså bäst i världen och slår hela marknaden?

Jag tycker detta låter som börshandel. Alla vet hur aktierna ska röra sig men i verkligheten är indexfonder det mest lönsamma. Alltså marknaden har alltid rätt och slår du marknaden är det bara tur.

https://www.youtube.com/watch?v=zqa-jSuXmYw

Senast redigerad av matchingbetisover den 2015-07-26 klockan 13:50.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 14:01   #8
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
När jag spelar poker är det mig det hänger på. Skulle aldrig spelat poker genom att gissa om en annan spelare kommer att vinna. Edgen i poker är redan liten nog.


Har dålig koll på poker men visst kan man väl köpa andelar i en spelare under en viss turnering?
Seebbo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 14:12   #9
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Har dålig koll på poker men visst kan man väl köpa andelar i en spelare under en viss turnering?
Låt säga att man är med i ett kompisgäng som bestämmer sig för att göra just det så är det möjligt ja.
Folk älskar att gambla, själv vill jag alltid hitta den mest säkra vägen, saker ska kallas för vad de egentligen är för något.

Jag skulle mer än gärna velat bli övertygad om att där verkligen finns en edge i att använda sig av ett system/information, som tar det här över trösklen från rent gamblande till en talangstyrd aktivitet.

Senast redigerad av matchingbetisover den 2015-07-26 klockan 14:18.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 14:17   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 1173
Standard

Money talks är en scamserie om en scamhandicapper som bland annat suttit inne för telemarketing bedrägeri osv.. Steve Stevens bara de affischnamnet....
buddiefox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 14:58   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
När jag spelar poker är det mig det hänger på. Skulle aldrig spelat poker genom att gissa om en annan spelare kommer att vinna. Edgen i poker är redan liten nog.

Men ni menar alltså att ni har insiderinformation som ger er en sådan stor edge att ni slår avgifterna.
Sportsbetting är som ett parti schack där man låter alla som vill spela mot motståndaren, den som är bäst kommer vinna partiet och alla sämre spelare kommer förlora.
Ni är alltså bäst i världen och slår hela marknaden?

Jag tycker detta låter som börshandel. Alla vet hur aktierna ska röra sig men i verkligheten är indexfonder det mest lönsamma. Alltså marknaden har alltid rätt och slår du marknaden är det bara tur.

https://www.youtube.com/watch?v=zqa-jSuXmYw

Dig det hänger på? Är ju snarare dina motståndare det hänger på att dom inte är tillräckligt bra. Om du skulle börja spela med de absolut bästa i världen skulle du troligtvis bli slaktad för att inte glömma variansen i otur.

Exakt samma i sportspel. Skall du enbart lägga spel på de absolut största ligorna så ja då lär de bli rätt tufft att lyckas. Men ju lägre ligor du gräver i ju mindre vet bolagen. Så varför kan du inte sitta på bättre kanaler än bolagen?

Ensam kan få det svårt men hittar du bra källor själv så hittar du snart några andra spelare med liknande kontakter och sedan rullar syndikatet igång
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 15:19   #12
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Dig det hänger på? Är ju snarare dina motståndare det hänger på att dom inte är tillräckligt bra. Om du skulle börja spela med de absolut bästa i världen skulle du troligtvis bli slaktad för att inte glömma variansen i otur.

Exakt samma i sportspel. Skall du enbart lägga spel på de absolut största ligorna så ja då lär de bli rätt tufft att lyckas. Men ju lägre ligor du gräver i ju mindre vet bolagen. Så varför kan du inte sitta på bättre kanaler än bolagen?

Ensam kan få det svårt men hittar du bra källor själv så hittar du snart några andra spelare med liknande kontakter och sedan rullar syndikatet igång
Stämmer bra det. Men ja jag kan välja att lämna bordet när jag märker att jag blir slaktad.
Lite svårare att få en fotbollsmatch att bli avbruten när jag märker att laget jag satsade på suger totalt.

Såg det här avsnittet av Uppdrag Granskning i våras det handlade om att alla matcher långt ner i serierna var ockuperade av personer som rapporterade resultat.
Det framkom aldrig varför de gjorde det. Pengatvätt är väl det som först kommer in i huvudet.

För mig är det bra för att omsätta bonusarna. Men ni spelar alltså på dem för att ni har edge.
Ni vill möjligtvis inte berätta hur ni får denna edge som slår marknaden?
För låt säga att ni bettar på smarkets då tävlar ni mot alla andra som också sitter på smarkets.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 15:56   #13
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg

Såg det här avsnittet av Uppdrag Granskning i våras det handlade om att alla matcher långt ner i serierna var ockuperade av personer som rapporterade resultat.
Det framkom aldrig varför de gjorde det. Pengatvätt är väl det som först kommer in i huvudet.
.
Det rapporteras för att bolagen ska kunna erbjuda livespel. UG fick det ju att framstå som att rapportörerna var matchfixare...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Seebbo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 16:03   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Ungefär som i poker så är de svårt att lära en fisk att bli bra Så mitt råd om du någonsin tänkt börja betta seriöst, eller allt du börjar med egentligen, är ju att har du inställningen att det inte kommer gå så lär de knappast gå heller.

Vad är de som säger att 5 personer som jobbar tillsammans och som alla lägger betydligt mer tid än 40 timmar/ vecka på spel inte skall kunna slå en stackare som jobbar med att sätta odds till en helt vanlig lön?

Det svåra är inte att vinna pengar det svåra blir när du inte längre får satsa några pengar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+20)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 16:12   #15
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ungefär som i poker så är de svårt att lära en fisk att bli bra Så mitt råd om du någonsin tänkt börja betta seriöst, eller allt du börjar med egentligen, är ju att har du inställningen att det inte kommer gå så lär de knappast gå heller.

Vad är de som säger att 5 personer som jobbar tillsammans och som alla lägger betydligt mer tid än 40 timmar/ vecka på spel inte skall kunna slå en stackare som jobbar med att sätta odds till en helt vanlig lön?

Det svåra är inte att vinna pengar det svåra blir när du inte längre får satsa några pengar
Ibland går det bara inte. Men den där inställningen driver många att fortsätta göra saker som egentligen är -EV. Kolla min dokumentär så tas det upp angående börshandel. Alla människor är bättre än medel, men egentligen är de inte det. Helt naturligt.

I poker får man pengar när motståndaren gör misstag, mest tydligt när motståndaren är en superfisk. Som sagt liten edge i poker och med tanke på att det finns rake..

att du inte längre får satsa pengar ingår ju i hela frågeställningen. Min frågeställning är om ni helt enkelt bara gamblar eller om det finns en långsiktig edge.
Fast det är ju inte bara han som sätter odds som man tävlar mot, det är ju alla andra som också sitter och uppdaterar smarkets/betfair.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td