Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-27, 00:42   #130
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-4
Jag har aldrig sett 6 Robert Bi och kan bara bedöma honom genom att läsa på.
Men det jag sett av 7 Papagayo E. gör honom till min första spik.
Kolla reprisen av Copenhagen Cup! En av de sjukaste prestationerna man sett på länge. Krossade allt via tredjespår sista 500 och sänkte världsrekordet på medeldistans med fem tiondelar till 10 blankt! Hästen har gjort två starter sedan dess. Näst senast på Vincennes svek han som favorit från ledningen, men hade en infektion i kroppen enligt rapporter efteråt. Senast på Enghien defilerade han hem ett sprinterlopp från ledningen, såg fin ut men behövde inte ens anstränga sig. Nackdelen är hans startsnabbhet då han inte är mer än medel ut. Därför är ändå Papagayo E. det naturliga förstastrecket, med stor chans till tidig ledning. Han gjorde ju också ett grymt lopp senast på Jarlsberg och gick 10,6 på medel, så en duell mellan de här två har helt klart potentialen att bli kvällens höjdpunkt.

Skulle Calvin Borel hitta ut bakom favoritduon och hålla sig i trav så blir det intressant att se hur den står sig. Kommer från två imponerande Frankrikevinster och ser ut att ha utvecklats ytterligare. Till sist vill jag inte helt glömma bort Rod Stewart trots läge och motstånd. Hästen är som bäst på rulle och efter hårt tempo, då bjuder han livsfarliga avslutningar. Den här gången kanske det ändå blir lite för långt fram, men hästen är ju också streckad därefter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat