Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9
Du har en poäng där rent analysmässigt. Dock är flera av de starterna från några år tillbaka och även om det inte blivit seger ännu så borgar läge och körning för att den borde få ett bra lopp och därmed vara med chans då upploppet nalkas.
Sen ser jag inte heller att det finns det där "dunderdjuret" med i startlistan. Ta det nu inte som att jag tycker årets startfält är blekt för det tycker jag verkligen inte. Men jag ser ingen av hästarna i årets upplaga som en häst som bara går ut och vinner utan mer att den häst som får bäst lopp kan växla ned alla andra, och där bör OTP kunna vara en av dem då den bör sitta bra till under loppet.
Kollar man segerprocenten på hästarna i startfältet är den inte direkt imponerande, Delicious US är bäst där och den var imponerande i Årjäng men brottas med ett uselt läge från start.
|
Titta på Bodenloppet och loppet på Rättvik senast. Enligt tränaren har Piraten aldrig varit i bättre form än nu och det känns som han utvecklats ett snäpp till! sen Elitloppet. All in!