Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-28, 06:33   #151
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Om Indigious är lika väl förberedd denna gång som den var inför Harpers måste den ha bra chans med tanke på att den möter betydligt billigare motstånd denna gång. Risken är nog dock stor att de tar detta som ett vanligt lopp, vet att Stig sa efter segern i harpers att det var huvudmålet denna sommar. Sen har jag ett vagt minne att det är en halshäst ,, hur den påverkas av att det ska regna precis hela dan i "mini-köpenhamn" är svårt att veta. Klurigt lopp oavsett, Time Machine nästan favorit, i Mini-Harpers (Örebro International) tillhörde den bottenskrapet. Kanske blir ngt lik på start som ramlar undan trots allt.

Senast redigerad av robfri den 2015-07-28 klockan 06:54.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:02   #152
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 544
Sharp$: 5164
Standard

Nu verkar det bli regn och åska, brukar banan bli hård eller blir innerspåret tungt?
En liten analys till en av årets sportsligt bästa V75or.
Avd 1 - Var länge inne på att spika YH men ju mer jag läser loppet så framstår det att det kan skrälla, Backfire i spets med YH i dödens. Så framstår Eketorps Tess som omgångens drag ,höll ju fantastiskt bra i spets näst sist på Halmstad (under 9 /f1000). Sedan enkel seger efter en vandring i dödens i 6-700 meter så brisade hon undan på Axevalla, får hon ett ok lopp så är skrällen möjlig!! Kanske att hon kan få samma lopp som YH fick på Halmstad. .

Avd 2 - Kommer Björn Goops första tränarseger på ett halvår ? Pacific Broline ser ju ut som ett stjärnämne, men
jag tror Tango Negro plockar ner alla på upploppet. Två hästar på systemet..

Avd 3 - Öppet lopp, här får man gardera efter plånboken, men vill varna för nr 1 Surinam FHsom säkert laddat för detta loppet längre ,vann enkelt på Vaggeryd, kan bli en bejublad himmmaseger.

Avd 4 - Vilket race, 6,7 givna favoriter men 11 Rod Stewart har jag en god feeling för, kanske kommer längst ut och knäpper favorit duon. Men läget är ju ett minus,men jag tar med honom på kupongen.

Avd 5 - Spik på Juulemannen, 9 Tycoon Conway hall, får bli min Spik i omgången, i brist på andra och att Juulemannen brukar vinna på Jägersro. samt att han säger att han är lika fin som vid Copenhagen cup dagen, då var han ju kanon.

Avd 6 - Sänker Ludde Royal Fighter från dödens och sig själv och bjuder in de andra?
Garderar friskt, tänk om Örjan kunde hitta ner i tredje ytter , Örjan kör framåt i starten , lär ju bli en rejäl öppning och luckor att hitta ner i, backar man från start är det nog kört. Blir ett härligt lopp att se.

Avd 7 - 13 av de 15 sista segerhästarna har startat på startvolten i detta lopp. jag streckar alla på start och El mage pellini.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:22   #153
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 4
Sharp$: 30
Standard

skulle vara intressant att se spikarna från storavinster & spelvärde ^^
paradis0scar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:23   #154
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Malmqvist har ju fullt upp med att fundera på hur han kunde vara så korkad att han kidnappade en häst i ett halvår enbart för att hästägaren ville flytta den från hans träning. Märkligt tyst i det fallet från ST, men det är väl som med Estlandshistorien, de håller tränarna om ryggen och skiter i hästägarna. Sedan historien rullades upp har det inte gått lika bra för Malmqvist och jag tror det är många som tycker det är bra.
Det är inte helt omöjligt att hälften-försäljningen var en ren bulvankonstruktion för att häva retentionsrätten. ( Dvs att en tränare har rätt att behålla hästen som "pant" om inte ägaren gjort rätt för sig ekonomiskt ).

Sett i det ljuset så är inte historien lika ensidig som man först kan tro.

Malmqvists agerande är såklart aldrig okej. Men för att få betalt finns det ibland inga vettiga lösningar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:36   #155
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av paradis0scar Visa inlägg
skulle vara intressant att se spikarna från storavinster & spelvärde ^^
Då tycker jag du köper dessa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cleon_9 (+5), monimaker1 (+2), Hank Cracker (+2)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:43   #156
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av paradis0scar Visa inlägg
skulle vara intressant att se spikarna från storavinster & spelvärde ^^

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Då tycker jag du köper dessa.
Håller med. Idag kostar Spelvärde 99:- och hos Stora Vinster får man en period till 2/8 för 99:-

Bara att köpa, är man nyfiken så är det inte större kostnad är 99:- för att stilla sin nyfikenhet. Jag väntar redan med spänning på när Spelvärde släpper sitt material
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+5)
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:51   #157
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2721
Standard

...och innan jag blir påverkad av dessa tips, för det gäller ju att ha egna idéer också så knackar jag hål på alla spargrisar, pantar säckvis med burkar och flaskor på för här skall det lassas på On Track Piraten i Hugo Åbergs.

Som jag läser loppet så lär det bli körning, om nu Jennifer håller ledningen så kommer ju inte Ludde låta henne hållas i fred, inte på hans "himmabana", på hans största dag. OTP bör hamna bra på det och kunna spurta bra till slut. Det kommer fler kunna men det är svårare att se exakt vem som kommer få bästa läget av de som har spår längre ut på vingen.

Min drömsyn alltså är att få se sympatiske Erik Adielsson segerdefilera inför sin gamla hemmapublik
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 08:11   #158
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Om Indigious är lika väl förberedd denna gång som den var inför Harpers måste den ha bra chans med tanke på att den möter betydligt billigare motstånd denna gång. Risken är nog dock stor att de tar detta som ett vanligt lopp, vet att Stig sa efter segern i harpers att det var huvudmålet denna sommar. Sen har jag ett vagt minne att det är en halshäst ,, hur den påverkas av att det ska regna precis hela dan i "mini-köpenhamn" är svårt att veta. Klurigt lopp oavsett, Time Machine nästan favorit, i Mini-Harpers (Örebro International) tillhörde den bottenskrapet. Kanske blir ngt lik på start som ramlar undan trots allt.
Det ska komma lite regn 2-3mm enligt den senaste uppdateringen! för 2dagar sen skulle det regna 16-17mm
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 08:14   #159
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2224
Standard

Takter och Gingras har garanterat räknat hem detta. Kan aldrig tänka mig att man lämnar walkover på så här stora prispengar med 2 hästar i samma lopp.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 08:24   #160
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
...och innan jag blir påverkad av dessa tips, för det gäller ju att ha egna idéer också så knackar jag hål på alla spargrisar, pantar säckvis med burkar och flaskor på för här skall det lassas på On Track Piraten i Hugo Åbergs.

Som jag läser loppet så lär det bli körning, om nu Jennifer håller ledningen så kommer ju inte Ludde låta henne hållas i fred, inte på hans "himmabana", på hans största dag. OTP bör hamna bra på det och kunna spurta bra till slut. Det kommer fler kunna men det är svårare att se exakt vem som kommer få bästa läget av de som har spår längre ut på vingen.

Min drömsyn alltså är att få se sympatiske Erik Adielsson segerdefilera inför sin gamla hemmapublik
Jag har verkligen gillat intrycket på On Track Piraten i de två senaste starterna och tänkte att han i ljuset av det kunde vara en tänkbar skrällkandidat. Men det som stör mig är distansen. Hästen har bara gjort 9 av sina 70 starter på kort distans och har varit oplacerad i 6 av dem och tvåa i 3 av dem. Känslan är att distansen är en liten nackdel och med nackdelar blir det svårt att vinna med tanke på motståndet.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 08:41   #161
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag har verkligen gillat intrycket på On Track Piraten i de två senaste starterna och tänkte att han i ljuset av det kunde vara en tänkbar skrällkandidat. Men det som stör mig är distansen. Hästen har bara gjort 9 av sina 70 starter på kort distans och har varit oplacerad i 6 av dem och tvåa i 3 av dem. Känslan är att distansen är en liten nackdel och med nackdelar blir det svårt att vinna med tanke på motståndet.
Du har en poäng där rent analysmässigt. Dock är flera av de starterna från några år tillbaka och även om det inte blivit seger ännu så borgar läge och körning för att den borde få ett bra lopp och därmed vara med chans då upploppet nalkas.

Sen ser jag inte heller att det finns det där "dunderdjuret" med i startlistan. Ta det nu inte som att jag tycker årets startfält är blekt för det tycker jag verkligen inte. Men jag ser ingen av hästarna i årets upplaga som en häst som bara går ut och vinner utan mer att den häst som får bäst lopp kan växla ned alla andra, och där bör OTP kunna vara en av dem då den bör sitta bra till under loppet.

Kollar man segerprocenten på hästarna i startfältet är den inte direkt imponerande, Delicious US är bäst där och den var imponerande i Årjäng men brottas med ett uselt läge från start.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 09:00   #162
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Du har en poäng där rent analysmässigt. Dock är flera av de starterna från några år tillbaka och även om det inte blivit seger ännu så borgar läge och körning för att den borde få ett bra lopp och därmed vara med chans då upploppet nalkas.

Sen ser jag inte heller att det finns det där "dunderdjuret" med i startlistan. Ta det nu inte som att jag tycker årets startfält är blekt för det tycker jag verkligen inte. Men jag ser ingen av hästarna i årets upplaga som en häst som bara går ut och vinner utan mer att den häst som får bäst lopp kan växla ned alla andra, och där bör OTP kunna vara en av dem då den bör sitta bra till under loppet.

Kollar man segerprocenten på hästarna i startfältet är den inte direkt imponerande, Delicious US är bäst där och den var imponerande i Årjäng men brottas med ett uselt läge från start.
Nej då, jag håller med. Dunderdjuret Commander Crowe har varit med de senaste tre åren och det är klart att man saknar en sådan superstjärna. Sedan kanske världstoppen av kortloppshästar är lite tunnare nu utan Commander Crowe och Sebastian K. Men det är klart att man hade önskat fler utländska hästar, särskilt efter att Robert Bi hamnade i femåringsloppet.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 09:52   #163
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Själv hade jag önskat Nuncio och M.Tonight men det går ju inte av olika anledningar- man kan inte få allt...��������
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 09:53   #164
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Enligt tränaren Paul Hagoort kan Robert Bi vara "känslig för luften". Jag har alltid haft svårt att reda ut det där med väderkänsliga hästar. Tror ni det finns anledning att vara orolig med tanke på väderprognoserna?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 09:55   #165
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Hela intervjun:

– Robert Bi (6) var mycket imponerande senast och hade tränat bra inför det loppet. Det här är en europeiskt topphäst när han är hundra­procentig. I den näst senaste starten var han sjuk och man ska komma ihåg att han kan vara känslig för luften. Jag kontrollerar honom alltid före start så långt det går för att se så halsen ska vara bra. Det finns inget som tyder på något annat här och under normala omständigheter så lär han göra ett topplopp. Vi får se vad som händer från start och jag ser Papaga­yo E. som vår huvudkonkurrent, säger Paul Hagoort.

Betyder det att han är pollenallergisk eller känslig för regn eller nåt annat?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td