Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-31, 14:00   #697
AndyMart
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
En kollega till mig skrev detta imorse;

"Hej!

Jag är en ganska flitig besökare av Jägersros travbana då jag tycker det är ett extremt trevligt ställe att vara på! Vill börja med att tacka för den mycket härliga kvällen i Tisdags i samband med Hugo Åbergs. Det var topptävlingar, mycket publik och trots väderprognoserna helt okej väder. En lyckad kväll med andra ord.

Sen har jag lite idéer jag gärna skulle vilja presentera för er, vilket främst gäller banpubliken.

Även om publiken på Jägersro börjat öka lite igen så är det inga höjdarsiffror om man tänker sig vilka siffror det hade kunnat vara. 12 500 personer under Åbergskvällen är kanonbra då meteorologerna skrämde bort ett par tusen, men det är inte dessa evenemang jag tänker på. Det jag främst har i åtanke är vanliga tisdagkvällar, med eller utan V64. Publiksiffran brukar ligga runt 1000 och det är riktigt dåligt, Jägersro är en såpass fin bana och sporten som presenteras är så bra att jag tycker att MINIMUM under tävlingar på Jägersro alltid borde vara 3000. För att nå detta minimumkrav kunde man till en början satt upp ett mål på att minst 2000 personer ska besöka Jägersro - varje tävlingsdag utan undantag.

Den 14 Juli på Jägersro var publiksiffran 2000. Varför? Jo, för att det lades ner tid på att försöka locka publik till banan. JägersPro ordnade en hel del olika grejer med trevliga priser och utlottningar och ni lockade hit två intressanta kuskar, Erik Adielsson och Jennifer Tillman. Vad hände? Publiken kom såklart. Och det trots att det inte var något jätteevenemang. Det var ganska simpla saker men reklamen träffade rätt och många, inklusive jag, bestämde sig för att besöka banan. Det är inte så svårt, bara man vill.

Därför tycker jag att ni, Jägersro, bör inleda en kampanj för att locka så mycket banpublik som möjligt. Vi är Jägersro och vi ska vara bäst i landet, kolla på Solvalla, det håller på att rasa totalt för att de inte gör något. Men vi inte är som dem, vi har vaknat, vi har en bra tränarförening och flera kunniga i ledningen. Men det krävs mer!

Vill börja med att berömma er för en sak, TRAVTUREN. Helt perfekt idé, utveckla den nu och gör den riktigt bra för den kan bli populär!

Sen har jag lite förslag;

- Bli ännu mer aktiva på sociala medier. 90 % av folket är aktiva på sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram, där kan vi värva en hel del publik. "Jägersro Trav" på Facebook och Twitters motsvarighet är bra, men var är Instagramkontot?
- Ha olika tävlingar på sociala medier. När startlistorna till tisdagstävlingarna släpps lanserar man en tävling på Facebook. Den som prickar en vinnare under kvällen till högst odds (man kommenterar tipset på Facebook) belönas med två fribiljetter till valfri tisdagkväll. Detta kör man varje vecka.
- En gång i månaden en tävling på Facebook där folk får tippa en rak Dagens Dubbel inför era tävlingar. Den som sätter DD till högst odds vinner "Travturen" (Värde 199 kr) för två personer valfri tisdagskväll.
- Erbjudande för besökare varje tisdag - 100 kr för Entré, program och Harry Boy á 50 kr.
- Ha planscher på stadsbussarna som ni hade nu inför Åbergs, varje vecka. Det når ut till extremt mycket människor i Malmö! Det kostar, men i längden är det nyttigt när flera tusen besöker Jägersro varje vecka. Ordna med sponsorer som kan sponsra tävlingarna vilket gör kostnaden mindre för er. "Skånemejerier presenterar V64 Jägersro 4 Augusti" och så en lagom stor Skånemejerierlogga uppe till vänster på planschen.
- Tryck upp många flygblad inför varje tisdagkväll och dela ut som reklam i brevlådorna i Malmö. Återigen, låt sponsorer vara med, flera olika företag kan ha sina loggor på flygbladen, allt för att minska era kostnader.
- Ha en person som ansvarar för övrig aktivitet på Internet, på travforum, sportforum, facebookgrupper m.m. Smyg in lite reklam lite här och där, det är väldigt lätt genomfört.
- Facebooksidor för varje evenemang. Jag gjorde en på test inför Hugo Åbergs och gjort en inför Derbyhelgen, för skojs skull för att se intresset. https://www.facebook.com/svensktravderby?fref=ts Funkar superbra, har 115 gilla-markeringar sedan starten igår och kan säkert komma upp i 500 i slutet av veckan. Når ut till mycket folk och kan ha reklam för det mesta.

Detta är bara några av mina idéer för att få upp stämningen på tisdagkvällarna, det finns mycket mer att göra. Men det handlar inte bara om att komma på idéerna, man ska genomföra dem också. Jägersro är på rätt väg, men det finns en hel del kvar att göra. Det kommer kosta en del i början, men på lite längre sikt kommer det gynna er kraftigt när ni ser köerna byggas upp inför entrén även inför tisdagskvällarna!

Skulle väldigt gärna få ett svar på vad ni tycker om mina förslag.

Stort lycka till!

/ Anonym Jägersrobesökare"



Inget svar men;

- Deras twitterkonto blev väldigt aktivt idag, med familjeerbjudande och påminnelse om att Jägersro finns på Facebook och Instagram.
- Ett facebookevenemang skapades för derbyhelgen.
- Jägersros instagramkonto uppdaterades imorse för första gången på sju veckor.


Kan inte vara helt slumpartat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat