Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-30, 16:49   #691
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En kollega till mig skrev detta imorse;

"Hej!

Jag är en ganska flitig besökare av Jägersros travbana då jag tycker det är ett extremt trevligt ställe att vara på! Vill börja med att tacka för den mycket härliga kvällen i Tisdags i samband med Hugo Åbergs. Det var topptävlingar, mycket publik och trots väderprognoserna helt okej väder. En lyckad kväll med andra ord.

Sen har jag lite idéer jag gärna skulle vilja presentera för er, vilket främst gäller banpubliken.

Även om publiken på Jägersro börjat öka lite igen så är det inga höjdarsiffror om man tänker sig vilka siffror det hade kunnat vara. 12 500 personer under Åbergskvällen är kanonbra då meteorologerna skrämde bort ett par tusen, men det är inte dessa evenemang jag tänker på. Det jag främst har i åtanke är vanliga tisdagkvällar, med eller utan V64. Publiksiffran brukar ligga runt 1000 och det är riktigt dåligt, Jägersro är en såpass fin bana och sporten som presenteras är så bra att jag tycker att MINIMUM under tävlingar på Jägersro alltid borde vara 3000. För att nå detta minimumkrav kunde man till en början satt upp ett mål på att minst 2000 personer ska besöka Jägersro - varje tävlingsdag utan undantag.

Den 14 Juli på Jägersro var publiksiffran 2000. Varför? Jo, för att det lades ner tid på att försöka locka publik till banan. JägersPro ordnade en hel del olika grejer med trevliga priser och utlottningar och ni lockade hit två intressanta kuskar, Erik Adielsson och Jennifer Tillman. Vad hände? Publiken kom såklart. Och det trots att det inte var något jätteevenemang. Det var ganska simpla saker men reklamen träffade rätt och många, inklusive jag, bestämde sig för att besöka banan. Det är inte så svårt, bara man vill.

Därför tycker jag att ni, Jägersro, bör inleda en kampanj för att locka så mycket banpublik som möjligt. Vi är Jägersro och vi ska vara bäst i landet, kolla på Solvalla, det håller på att rasa totalt för att de inte gör något. Men vi inte är som dem, vi har vaknat, vi har en bra tränarförening och flera kunniga i ledningen. Men det krävs mer!

Vill börja med att berömma er för en sak, TRAVTUREN. Helt perfekt idé, utveckla den nu och gör den riktigt bra för den kan bli populär!

Sen har jag lite förslag;

- Bli ännu mer aktiva på sociala medier. 90 % av folket är aktiva på sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram, där kan vi värva en hel del publik. "Jägersro Trav" på Facebook och Twitters motsvarighet är bra, men var är Instagramkontot?
- Ha olika tävlingar på sociala medier. När startlistorna till tisdagstävlingarna släpps lanserar man en tävling på Facebook. Den som prickar en vinnare under kvällen till högst odds (man kommenterar tipset på Facebook) belönas med två fribiljetter till valfri tisdagkväll. Detta kör man varje vecka.
- En gång i månaden en tävling på Facebook där folk får tippa en rak Dagens Dubbel inför era tävlingar. Den som sätter DD till högst odds vinner "Travturen" (Värde 199 kr) för två personer valfri tisdagskväll.
- Erbjudande för besökare varje tisdag - 100 kr för Entré, program och Harry Boy á 50 kr.
- Ha planscher på stadsbussarna som ni hade nu inför Åbergs, varje vecka. Det når ut till extremt mycket människor i Malmö! Det kostar, men i längden är det nyttigt när flera tusen besöker Jägersro varje vecka. Ordna med sponsorer som kan sponsra tävlingarna vilket gör kostnaden mindre för er. "Skånemejerier presenterar V64 Jägersro 4 Augusti" och så en lagom stor Skånemejerierlogga uppe till vänster på planschen.
- Tryck upp många flygblad inför varje tisdagkväll och dela ut som reklam i brevlådorna i Malmö. Återigen, låt sponsorer vara med, flera olika företag kan ha sina loggor på flygbladen, allt för att minska era kostnader.
- Ha en person som ansvarar för övrig aktivitet på Internet, på travforum, sportforum, facebookgrupper m.m. Smyg in lite reklam lite här och där, det är väldigt lätt genomfört.
- Facebooksidor för varje evenemang. Jag gjorde en på test inför Hugo Åbergs och gjort en inför Derbyhelgen, för skojs skull för att se intresset. https://www.facebook.com/svensktravderby?fref=ts Funkar superbra, har 115 gilla-markeringar sedan starten igår och kan säkert komma upp i 500 i slutet av veckan. Når ut till mycket folk och kan ha reklam för det mesta.

Detta är bara några av mina idéer för att få upp stämningen på tisdagkvällarna, det finns mycket mer att göra. Men det handlar inte bara om att komma på idéerna, man ska genomföra dem också. Jägersro är på rätt väg, men det finns en hel del kvar att göra. Det kommer kosta en del i början, men på lite längre sikt kommer det gynna er kraftigt när ni ser köerna byggas upp inför entrén även inför tisdagskvällarna!

Skulle väldigt gärna få ett svar på vad ni tycker om mina förslag.

Stort lycka till!

/ Anonym Jägersrobesökare"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hatten1 (+10), abstruse (+5), rrylander (+100)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 19:19   #692
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Och du tror inte det finns dom som hellre gör annat än tittar på trav en lördagskväll? Jag har spelat varje vecka sedan mitten av 70-talet, men det skulle aldrig falla mig in att ägna en lördagskväll åt travet.
Sista V75 loppet ska väl avgöras innan kl 19. Därmed finns det tid till både lördagsmiddag och lördagsmys efter travet. Jag tror det positiva överväger och då speciellt på sommarhalvåret (för de 99 procent som numera följer travet på annan plats än på travbanan).

Med starttid redan 14.30 är kunskapsspelarna uppbundna från ca kl 12-17 om dom både ska följa den viktiga rapporteringen sista timmarna innan start och sen loppen live. Många behöver lördagen till annat än trav, t ex att städa, handla, köra med barnen på förmiddagsträning, ut i skogen och naturen mm. Speciellt på sommaren när det är fint väder känns 14.30 som en vansinnig starttid. När solen står som högst och vädret är som bäst på dagen är det många som inte vill sitta inomhus och kolla på trav.

För dom, och det är väl en stor del av spelarna, som följer V75 via TV4 är det ingen tidsmässig ändring. Vinnare V75 kommer gå 18-19 precis som innan.

Det är väl ingen som inte lämnar in V75 bongen hos ombudet eller via sitt atg konto bara för att avd 1 går 16.20 istället för 14.30. Det är väl mer troligt att fler av dom som är upptagna dagtid på lördagarna nu också hinner spela V75.

Senast redigerad av olle den 2015-07-30 klockan 19:23.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 21:34   #693
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Men i tidernas begynnelse lämnade man in redan på Fredagen !! Och man var tvungen att åka till Posten, men nu hinner man inte till kl 14,30 och då kan man ändå sitta på sjön-sommartstugan eller tom på toan och lämna in sina rader.

Slut på V75 kl 19,00 tror jag blir en katastrof publikt sett, hemma kl 20,00 eller ännu senare, de flesta har väl 15-20 mil till grannbanan då blir kl 21 eller mer innan man är hemma
Tror många som åkt på V75 sticker innan "pausloppet" körs, man ser ju värmningarna och kan spela in en DD innan man åker hem, kommer ju hem klart över 1 timme tidigare om man sticker efter avd 5 och V7an är körd vad håller en kvar då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+4)

Senast redigerad av incitatus den 2015-07-30 klockan 21:39.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-30, 21:37   #694
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Hur många avbrutna autostartsförsök har vi denna vecka ?

Borde närma sig 10 st


Det är för dåligt . Något måste ju vara fel på upplägget.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 02:09   #695
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Omstarterna på Autostart är katastrof, reglementet är katastrof, följandet av reglementet är såsom oftast uselt. Generellt saknar det all form av spelsäkerhet.
Går utmärkt för den som vill att genom olika åtgärder stressa upp spetsfavoriterna, samt några mindre rutinerade/lättstressade hästar genom att bryta starten av någon påhittad orsak, eller orsaka omstart efter bilen nästan släppt genom någon påhittad eller "trasig" utselning .
Det är trots allt en jävla massa pengar man kör om i vissa lopp, inte främst till hästägaren, utan till spelarna.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 02:16   #696
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Vad det gäller starttider så vänder sig den frågan till någon helt annan kundgrupp än mig och de flesta jag känner. Således är jag illa skickad att ha en åsikt, men enligt de 2500 följarna jag har, så är de flesta urtypen för ATGs kundgrupp, dvs medelålders män 35-70 bast, och dom har ofta familj, som är fett trötta på att komma i efter hästsporten. Således är helgkvällarna de få gånger man umgås inom familjen, och det finns knappast stort hopp om att ändra de rutinerna .

Såsom säljare en gång i tiden, var grundkurs 1a: FÖRSÖK aldrig ändra människors värderingar, ta reda på dom och tillfredställ dom .
2: Försök inte påverka människors rutiner, ta reda på dom och hitta möjligheterna.

ATG känns som om dom försöker allt oftare rita om kunderna istället för att ta reda på vad kunderna vill ha, det är knappast ett framgångsrikt koncept.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-31, 14:00   #697
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
En kollega till mig skrev detta imorse;

"Hej!

Jag är en ganska flitig besökare av Jägersros travbana då jag tycker det är ett extremt trevligt ställe att vara på! Vill börja med att tacka för den mycket härliga kvällen i Tisdags i samband med Hugo Åbergs. Det var topptävlingar, mycket publik och trots väderprognoserna helt okej väder. En lyckad kväll med andra ord.

Sen har jag lite idéer jag gärna skulle vilja presentera för er, vilket främst gäller banpubliken.

Även om publiken på Jägersro börjat öka lite igen så är det inga höjdarsiffror om man tänker sig vilka siffror det hade kunnat vara. 12 500 personer under Åbergskvällen är kanonbra då meteorologerna skrämde bort ett par tusen, men det är inte dessa evenemang jag tänker på. Det jag främst har i åtanke är vanliga tisdagkvällar, med eller utan V64. Publiksiffran brukar ligga runt 1000 och det är riktigt dåligt, Jägersro är en såpass fin bana och sporten som presenteras är så bra att jag tycker att MINIMUM under tävlingar på Jägersro alltid borde vara 3000. För att nå detta minimumkrav kunde man till en början satt upp ett mål på att minst 2000 personer ska besöka Jägersro - varje tävlingsdag utan undantag.

Den 14 Juli på Jägersro var publiksiffran 2000. Varför? Jo, för att det lades ner tid på att försöka locka publik till banan. JägersPro ordnade en hel del olika grejer med trevliga priser och utlottningar och ni lockade hit två intressanta kuskar, Erik Adielsson och Jennifer Tillman. Vad hände? Publiken kom såklart. Och det trots att det inte var något jätteevenemang. Det var ganska simpla saker men reklamen träffade rätt och många, inklusive jag, bestämde sig för att besöka banan. Det är inte så svårt, bara man vill.

Därför tycker jag att ni, Jägersro, bör inleda en kampanj för att locka så mycket banpublik som möjligt. Vi är Jägersro och vi ska vara bäst i landet, kolla på Solvalla, det håller på att rasa totalt för att de inte gör något. Men vi inte är som dem, vi har vaknat, vi har en bra tränarförening och flera kunniga i ledningen. Men det krävs mer!

Vill börja med att berömma er för en sak, TRAVTUREN. Helt perfekt idé, utveckla den nu och gör den riktigt bra för den kan bli populär!

Sen har jag lite förslag;

- Bli ännu mer aktiva på sociala medier. 90 % av folket är aktiva på sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram, där kan vi värva en hel del publik. "Jägersro Trav" på Facebook och Twitters motsvarighet är bra, men var är Instagramkontot?
- Ha olika tävlingar på sociala medier. När startlistorna till tisdagstävlingarna släpps lanserar man en tävling på Facebook. Den som prickar en vinnare under kvällen till högst odds (man kommenterar tipset på Facebook) belönas med två fribiljetter till valfri tisdagkväll. Detta kör man varje vecka.
- En gång i månaden en tävling på Facebook där folk får tippa en rak Dagens Dubbel inför era tävlingar. Den som sätter DD till högst odds vinner "Travturen" (Värde 199 kr) för två personer valfri tisdagskväll.
- Erbjudande för besökare varje tisdag - 100 kr för Entré, program och Harry Boy á 50 kr.
- Ha planscher på stadsbussarna som ni hade nu inför Åbergs, varje vecka. Det når ut till extremt mycket människor i Malmö! Det kostar, men i längden är det nyttigt när flera tusen besöker Jägersro varje vecka. Ordna med sponsorer som kan sponsra tävlingarna vilket gör kostnaden mindre för er. "Skånemejerier presenterar V64 Jägersro 4 Augusti" och så en lagom stor Skånemejerierlogga uppe till vänster på planschen.
- Tryck upp många flygblad inför varje tisdagkväll och dela ut som reklam i brevlådorna i Malmö. Återigen, låt sponsorer vara med, flera olika företag kan ha sina loggor på flygbladen, allt för att minska era kostnader.
- Ha en person som ansvarar för övrig aktivitet på Internet, på travforum, sportforum, facebookgrupper m.m. Smyg in lite reklam lite här och där, det är väldigt lätt genomfört.
- Facebooksidor för varje evenemang. Jag gjorde en på test inför Hugo Åbergs och gjort en inför Derbyhelgen, för skojs skull för att se intresset. https://www.facebook.com/svensktravderby?fref=ts Funkar superbra, har 115 gilla-markeringar sedan starten igår och kan säkert komma upp i 500 i slutet av veckan. Når ut till mycket folk och kan ha reklam för det mesta.

Detta är bara några av mina idéer för att få upp stämningen på tisdagkvällarna, det finns mycket mer att göra. Men det handlar inte bara om att komma på idéerna, man ska genomföra dem också. Jägersro är på rätt väg, men det finns en hel del kvar att göra. Det kommer kosta en del i början, men på lite längre sikt kommer det gynna er kraftigt när ni ser köerna byggas upp inför entrén även inför tisdagskvällarna!

Skulle väldigt gärna få ett svar på vad ni tycker om mina förslag.

Stort lycka till!

/ Anonym Jägersrobesökare"



Inget svar men;

- Deras twitterkonto blev väldigt aktivt idag, med familjeerbjudande och påminnelse om att Jägersro finns på Facebook och Instagram.
- Ett facebookevenemang skapades för derbyhelgen.
- Jägersros instagramkonto uppdaterades imorse för första gången på sju veckor.


Kan inte vara helt slumpartat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 14:14   #698
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Ännu mer V75 nästa år avslöjar Anders Engman i sin blogg. Från dagen innan julafton och fram till efter nyår V75 spel i stort sett varje dag som huvudspel växlat mellan banor i Norge, Danmark och Sverige. Inget jag hyllar personligen men det kommer bli en oerhört intensiv spelperiod när atgs flaggskepp ska köras i stort sett varje dag i drygt en vecka.

Från bloggen

"Sju V75–omgångar nio dagar?

Det kan bli verklighet nästa år.


Av en slump diskuterade jag lite andra saker med en välinformerad person i ett grannland och då nämnde personen om ett V75–rally av sällan skådat slag.

Från dagen innan julafton och året ut ska det, enligt förslaget, köras sju V75–omgångar. Fyra i Sverige, två i Norge och en i Danmark.
"
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 14:44   #699
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ännu mer V75 nästa år avslöjar Anders Engman i sin blogg. Från dagen innan julafton och fram till efter nyår V75 spel i stort sett varje dag som huvudspel växlat mellan banor i Norge, Danmark och Sverige. Inget jag hyllar personligen men det kommer bli en oerhört intensiv spelperiod när atgs flaggskepp ska köras i stort sett varje dag i drygt en vecka.

Från bloggen

"Sju V75–omgångar nio dagar?

Det kan bli verklighet nästa år.


Av en slump diskuterade jag lite andra saker med en välinformerad person i ett grannland och då nämnde personen om ett V75–rally av sällan skådat slag.

Från dagen innan julafton och året ut ska det, enligt förslaget, köras sju V75–omgångar. Fyra i Sverige, två i Norge och en i Danmark.
"
Jag säger bara, blä! Kommer inte ökade antal V75-omgångar förstöra "varumärket" V75? Är väl redan för mycket...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 14:51   #700
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Jag säger bara, blä! Kommer inte ökade antal V75-omgångar förstöra "varumärket" V75? Är väl redan för mycket...
Ja, det räcker med V75 på lördagarna.

Kanske några av extra omgångarna är ok också såsom Åbergskvällen och elitloppssöndagen, men att köra 7 omgångar på 9 dagar i slutet av december verkar vansinnigt. Det har ju inte varit någon högre sportslig klass på t ex omgången dagen innan julafton och med ytterligare V75or så får sig V75 varumärket en rejäl smäll i det avseendet att V75 förknippas med bra sport kombinerat med bra spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 19:35   #701
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ännu mer V75 nästa år avslöjar Anders Engman i sin blogg. Från dagen innan julafton och fram till efter nyår V75 spel i stort sett varje dag som huvudspel växlat mellan banor i Norge, Danmark och Sverige. Inget jag hyllar personligen men det kommer bli en oerhört intensiv spelperiod när atgs flaggskepp ska köras i stort sett varje dag i drygt en vecka.

Från bloggen

"Sju V75–omgångar nio dagar?

Det kan bli verklighet nästa år.


Av en slump diskuterade jag lite andra saker med en välinformerad person i ett grannland och då nämnde personen om ett V75–rally av sällan skådat slag.

Från dagen innan julafton och året ut ska det, enligt förslaget, köras sju V75–omgångar. Fyra i Sverige, två i Norge och en i Danmark.
"
Jag har hört liknande rykten att de håller på med något. Man kommer i princip bara att ha V75-tävlingar sista veckan på året. Tanken är att det skall vara höga prispengar för dem som tävlar, men att inte fler än nödvändigt skall behöva hålla igång. Vi får väl se vart de landar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.

Senast redigerad av Viroid den 2015-08-05 klockan 19:39.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 19:40   #702
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

..småpojkar i 40-50 års åldern, utan någon större historia, "leker" med våran sport...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 19:42   #703
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ännu mer V75 nästa år avslöjar Anders Engman i sin blogg. Från dagen innan julafton och fram till efter nyår V75 spel i stort sett varje dag som huvudspel växlat mellan banor i Norge, Danmark och Sverige. Inget jag hyllar personligen men det kommer bli en oerhört intensiv spelperiod när atgs flaggskepp ska köras i stort sett varje dag i drygt en vecka.

Från bloggen

"Sju V75–omgångar nio dagar?

Det kan bli verklighet nästa år.


Av en slump diskuterade jag lite andra saker med en välinformerad person i ett grannland och då nämnde personen om ett V75–rally av sällan skådat slag.

Från dagen innan julafton och året ut ska det, enligt förslaget, köras sju V75–omgångar. Fyra i Sverige, två i Norge och en i Danmark.
"
Jul är ju en intensiv tid med familj & släktträffar...tror verkligen ATG att folk kommer att prioritera V75 & travspel dessa dagarna
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 19:44   #704
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Jul är ju en intensiv tid med familj & släktträffar...tror verkligen ATG att folk kommer att prioritera V75 & travspel dessa dagarna
Dom riktar väl sig mot dom med spelberoende?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 19:50   #705
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Så vackert av Trazan!

Senast redigerad av mikaels den 2015-08-05 klockan 19:51.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td