Citat:
Ursprungligen postat av SO
nej nej nej, du kan inte jämföra Björn Karlsson med Ulf Eriksson. Skiljer ofantligt mycket dem emellan. Det är först i år som björn visat lite bättre takter. Tack vare Sedinarna. Procenten beror på att han har ett par bra kallblod, på varmblodssidan lyckas han inte alls. Ulf Eriksson är allround, kanske bäst på kallblod?
|
2013 21%
2014 18%
2015 21%
Låter inte riktigt som först i år. Just i det här loppet är det ju ett bra kallblod som behövs eller har jag missat ngt??? Sedan har ju U Eriksson mer pengar på sina lopp, men det är väl just för att han placerar sig i lopp med varmblod som ger mer prispengar. Tittar jag sedan på hästarna så har 10 Tangen Harp 40% på V75 och 14 Titan Tabac 11%, dessutom 2-1 i inbördes möte till Tangen Harp. Däremot så är jag orolig för att formen är vikande på Tangen Harp. Och det största abret av alla är att Raffe Vadsmo spikar 14 :-) Så innan jag vänt, stött och blött det här färdigt och vi vet om det blir duggregn eller inte regnar ett dugg så har jag förmodligen spikat nr 8 som i alla fall aldrig galopperar...