Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Strappa? Menar du att ATG investerat 100-150 mlljoner i teknik som endast är avsett att locka nya kunder? Som är upplves mindre viktiga eller t o m ointressant för befintliga?
Då känns det som svårligen motiverade investeringar, speciellt som ATG verkar fullständigt ointresserade av förslag om förbättringar.
Skulle dessa kostnader generera 100 miljoner extra per år i bruttoomsättning(Skarplöths mål), får ATG köra i 20 år för att betala av kostnaderna. Låter som en direkt urusel investering i mina ögon om det endast gjorts för nya kundgrupper.
Förövrigt så är det ju klarlagt att TROTS en fet mediakampanj kryddad med rejkback a 25kr/100 från kvällstidningarna så tangerades endast omsättningen från 2013.(som var ett katastrofår för ATG förövrigt)
Mja, jag är ännu mer skeptisk i dag än innan jag sett satsningen, men hoppas det går bra för sporten behöver framgång.
Tror på att ATG släpper halvårssiffrorna kommande vecka och berättar hur framgångsrika dom varit, för att dölja de miserabla siffrorna i går. Men Skarplöth kommer INTE nämna totonetto, eller hur mycket mer prispengar travet får 2016 , trots hyggligt halvårsresultat, för alla pengar är redan intecknade i betalning av studio och positionering.
|
Nej det menar jag inte.
Det kommer att gå att plocka ut massor av "godis" från rådatat i framtiden som är helt riktad till "vana spelare".
Däremot är jag ganska säker på att just live-grafiken varken var riktad till dig eller mig. ( Även om den förhoppningsvis tilltalar även oss efter lite tweak-ande. )
När det gäller ÅSP-omsättningen så landade den ju nästan på pricken på ATGs prognos på ca 85M ( räknat på 40M till en ensam vinnare i reklamen ).