Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-16, 19:51   #781
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nu skiter jag på mig snart av spänning.. Jorma tog sin sjätte seger precis och har två uppsittningar kvar.

Makalöst!
En av hans blev struken.

Slutresultat av Mr Magic Jorma Kontio. 10000 vinster idag redan i första loppet i Finland och totalt 6/9 lopp vunna i Finland under em/kväll.

Tangerade då sitt personbästa med dessa sex vinster på en bana/dag.

Grattis Jorma!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), SO (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 20:05   #782
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Strappa? Menar du att ATG investerat 100-150 mlljoner i teknik som endast är avsett att locka nya kunder? Som är upplves mindre viktiga eller t o m ointressant för befintliga?
Då känns det som svårligen motiverade investeringar, speciellt som ATG verkar fullständigt ointresserade av förslag om förbättringar.

Skulle dessa kostnader generera 100 miljoner extra per år i bruttoomsättning(Skarplöths mål), får ATG köra i 20 år för att betala av kostnaderna. Låter som en direkt urusel investering i mina ögon om det endast gjorts för nya kundgrupper.

Förövrigt så är det ju klarlagt att TROTS en fet mediakampanj kryddad med rejkback a 25kr/100 från kvällstidningarna så tangerades endast omsättningen från 2013.(som var ett katastrofår för ATG förövrigt)

Mja, jag är ännu mer skeptisk i dag än innan jag sett satsningen, men hoppas det går bra för sporten behöver framgång.

Tror på att ATG släpper halvårssiffrorna kommande vecka och berättar hur framgångsrika dom varit, för att dölja de miserabla siffrorna i går. Men Skarplöth kommer INTE nämna totonetto, eller hur mycket mer prispengar travet får 2016 , trots hyggligt halvårsresultat, för alla pengar är redan intecknade i betalning av studio och positionering.
Trodde att atg stängde v75 Kl16.20 då första v75 loppet gick men jag är nog rätt ensam om att se ett fel hos dem.Kolla här.




Omsättning lördag 15 aug, kl 18:53 V75: 85 101 946 kr, kl 16:25 Vinnare: 808 747 kr
Att dela ut till 7 rätt 40 147 261 kr, till 6 rätt 11 063 253 kr och till 5 rätt 22 126 506 kr



Tiden är 18.53 på kvällen är inte det svagt????
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 07:02   #783
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Strappa? Menar du att ATG investerat 100-150 mlljoner i teknik som endast är avsett att locka nya kunder? Som är upplves mindre viktiga eller t o m ointressant för befintliga?
Då känns det som svårligen motiverade investeringar, speciellt som ATG verkar fullständigt ointresserade av förslag om förbättringar.

Skulle dessa kostnader generera 100 miljoner extra per år i bruttoomsättning(Skarplöths mål), får ATG köra i 20 år för att betala av kostnaderna. Låter som en direkt urusel investering i mina ögon om det endast gjorts för nya kundgrupper.

Förövrigt så är det ju klarlagt att TROTS en fet mediakampanj kryddad med rejkback a 25kr/100 från kvällstidningarna så tangerades endast omsättningen från 2013.(som var ett katastrofår för ATG förövrigt)

Mja, jag är ännu mer skeptisk i dag än innan jag sett satsningen, men hoppas det går bra för sporten behöver framgång.

Tror på att ATG släpper halvårssiffrorna kommande vecka och berättar hur framgångsrika dom varit, för att dölja de miserabla siffrorna i går. Men Skarplöth kommer INTE nämna totonetto, eller hur mycket mer prispengar travet får 2016 , trots hyggligt halvårsresultat, för alla pengar är redan intecknade i betalning av studio och positionering.
Nej det menar jag inte.

Det kommer att gå att plocka ut massor av "godis" från rådatat i framtiden som är helt riktad till "vana spelare".

Däremot är jag ganska säker på att just live-grafiken varken var riktad till dig eller mig. ( Även om den förhoppningsvis tilltalar även oss efter lite tweak-ande. )



När det gäller ÅSP-omsättningen så landade den ju nästan på pricken på ATGs prognos på ca 85M ( räknat på 40M till en ensam vinnare i reklamen ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 07:33   #784
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Trodde att atg stängde v75 Kl16.20 då första v75 loppet gick men jag är nog rätt ensam om att se ett fel hos dem.Kolla här.




Omsättning lördag 15 aug, kl 18:53 V75: 85 101 946 kr, kl 16:25 Vinnare: 808 747 kr
Att dela ut till 7 rätt 40 147 261 kr, till 6 rätt 11 063 253 kr och till 5 rätt 22 126 506 kr



Tiden är 18.53 på kvällen är inte det svagt????
Samma omsättning som när klockan var 16:21.

Ett gott bevis på att omsättningen var en besvikelse var att 40 miljoner utlovades till en ensam vinnare i reklamen. Det var först sista sekunderna det uppnåddes med ett fitthårs marginal.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 08:49   #785
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Hilding!

Eftersom du pratar om tränaren Daniel, så lite intressant färsk statistik här
Bäst när det gäller dom stora pengarna.



/ http://www.travnet.se/hammarstrom/20...0-000-krstart/

Nu jobbet och möte, tittar in i em.
Det där är en bra statistik. Jag skulle vilja se mer tränarstatistik på vad de kör in per start, men också hur många hästar de får till start och hur många de kör sönder. Som spelare ser jag gärna att man mäter spelvärde också.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 10:32   #786
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det finns ingen rådata att plocka ut såvida inte ATG publicerar data, vilket kräver utökade startlistor åtminstone på nätet, kommer atg göra det? För de vill ju inte visa streckprocent av rädsla"risk för missförstånd" (orsaken är att UtlandsAffes skott påverkar streckprocent hårt i vissa fall, det blir för tydligt när en häst går från 20%-40% på strecklistan, men endast från 10% till 14% på volym)

ATGs förenklingsiver är monumental , så jag är rädd vi kommer få vänta länge på någon data från positioneringssystemet. Dock vet jag att Strappa har bra kontakter inom tekniska delen på ATG, så han vet nog när det kan tänkas komma?

Vad det gäller omsättningen så var den naturligtvis satt rekordlågt, för att öka möjligheterna till att ATG skulle få publicera "SUCCE" löpet på Aftonbladet/Expressen. Vilket med all önskvärd tydlighet sprack .

Tror INTE Skarplöth eller Lindberg ger en straffspark ytterligare gällande "20% ökning på v75" för då kommer de få tugga 25% sänkning på lördag (förra året Jackpot på Romme med 84 milj i omsättning)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 21:47   #787
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det där är en bra statistik. Jag skulle vilja se mer tränarstatistik på vad de kör in per start, men också hur många hästar de får till start och hur många de kör sönder. Som spelare ser jag gärna att man mäter spelvärde också.
Mycket bra! Mest förvånad Björn Goop hamnade så lågt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 21:50   #788
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Mycket bra! Mest förvånad Björn Goop hamnade så lågt.
Jobba fram stats på hästar som får startförbud /tränare. Snälla! Du har ju inget annat för dig

Senast redigerad av Helge den 2015-08-17 klockan 21:52. Anledning: TRÄNARE
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 07:21   #789
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jobba fram stats på hästar som får startförbud /tränare. Snälla! Du har ju inget annat för dig
Jag mäter mest speldata, och startförbud är sportdata som är mycket mer tidsödande att samla in. Om jag ändå skall ha en åsikt så är det väldigt få hästar generellt som får startförbud efter att de visat upp dåligt trav eller prestation i ett lopp. Jag hade gärna sett att det var fler. Däremot tror jag att det är rätt så meningslöst att mäta tal som blir tiondelar av en procent för de stora tränarna. Enstaka fall får väldigt stort genomslag i skillnaden mellan tränarna.

Däremot är jag lite grann inne på att se om det går att inte bara mäta kuskarnas prestationer, utan också de stora tränarnas. Har de många strukna hästar, många galopper och diskningar, finns det spelvärde och hur lyckas de olika kuskarna man använder. Hur utvecklas deras träningslistor etc. Jag tror man kan göra en del roligt där med månadsvis uppföljning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-20, 12:36   #790
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

V75-dagar 2016..

Tycker synd om de aktiva.. först ska de hålla på halva lördagkvällarna och nu ska de inte heller få fira jul / nyår med familjen (eller så kommer det bli halvtomma lopp de dagarna). Jag gissar att den 25:e dec kommer ses som ordinarie omgång trots att V75-finalerna på Solvalla var ordinarie i år eftersom den inte ligger förrän på måndagen nästa år.

https://www.travsport.se/article/2.240/1.483364
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-20, 12:48   #791
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
V75-dagar 2016..

Tycker synd om de aktiva.. först ska de hålla på halva lördagkvällarna och nu ska de inte heller få fira jul / nyår med familjen (eller så kommer det bli halvtomma lopp de dagarna). Jag gissar att den 25:e dec kommer ses som ordinarie omgång trots att V75-finalerna på Solvalla var ordinarie i år eftersom den inte ligger förrän på måndagen nästa år.

https://www.travsport.se/article/2.240/1.483364
Näe, finalerna är alltid ordinarie har ATG lovat.

Men visst är det tätt på given i slutet av året, och för den delen även Juli, Augusti & September. Det ger ATG helt oanade möjligheter till att förvirra spelarna med olika starttider och spelformer varje V75-dag.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-20, 15:46   #792
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

De som styr i ATG och ST, Skarplöth & Co respektive Johan Lindberg & Co, får två veckor till på sig. Händer inget, in med nytt blod.

Man kan inte göra fel efter fel och förvänta sig att sitta kvar.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-20, 17:52   #793
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
De som styr i ATG och ST, Skarplöth & Co respektive Johan Lindberg & Co, får två veckor till på sig. Händer inget, in med nytt blod.

Man kan inte göra fel efter fel och förvänta sig att sitta kvar.
Lite mer tålamod än så behöver man ha, men det är klart att det är svårt att sitta kvar om senare V75 och positionssystem blir ett totalt fiasko. Å andra sidan är det då många som skall bytas ut, och det tar tid. Först behöver man byta styrelsen som ställt sig bakom det här. Därefter behöver den hitta en ny riktning framåt, för att sedan rekrytera rätt sorts ledarskap och kompetens för att komma dit. Jag tror en sådan process tar 18-24 månader om man skall förankra besluten i sällskapen och verkligen förankra en ny inriktning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 18:12   #794
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag mäter mest speldata, och startförbud är sportdata som är mycket mer tidsödande att samla in. Om jag ändå skall ha en åsikt så är det väldigt få hästar generellt som får startförbud efter att de visat upp dåligt trav eller prestation i ett lopp. Jag hade gärna sett att det var fler. Däremot tror jag att det är rätt så meningslöst att mäta tal som blir tiondelar av en procent för de stora tränarna. Enstaka fall får väldigt stort genomslag i skillnaden mellan tränarna.

Däremot är jag lite grann inne på att se om det går att inte bara mäta kuskarnas prestationer, utan också de stora tränarnas. Har de många strukna hästar, många galopper och diskningar, finns det spelvärde och hur lyckas de olika kuskarna man använder. Hur utvecklas deras träningslistor etc. Jag tror man kan göra en del roligt där med månadsvis uppföljning.
Tidigare rapporterade vi i bandomarnämnden, nu meddelar vi måldomarna att vi inte tycker att en häst ser bra ut o då blir det per automatik betydligt mindre"rapporteringar", då det är dom som ska ge bestraffningen idag...detta är inte deras huvudsakliga arbetsuppgift, utan har mera att göra med våran(hästens beteende), deras är mer inriktat på kuskens beteende...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 20:30   #795
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Söndagarna brukar vara mest skräp numera, men i morgon, sönd 23 aug, tar atg ännu ett steg ner i bottenträsket när Övrevolls galoppbana i Norge blir svensk huvudbana för V64.

Skulle omsättningen bli 2,5-3 mkr från Sverige måste dom vara supernöjda.

Hur tänker dom egentligen när detta får ske i en tid när dom gör allt för att öka omsättningen ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td