Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-28, 16:34   #6
Chiron

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Funderar på kallblodsloppet. Kvicker Kaxe är absolut första hästen - men spelet på Talls Odin oroar mig. Har sett hästens segerlopp och eftersom den är Härnösandsägd så har jag kollat upp den. Har mycket hög kapacitet, är mera stark än speedig. Vunnit på 26.1 utan att pressas. Info jag fick är att hästen tål inte spö (blir alldeles skakig då) så Ulf Ohlsson är nog rätt man. Verkar som hästen fick stryk hos sin förre tränare ??!! Jag tar 2 U-hästar i detta lopp, 2 och 5, för jag tror mera på skräll (för procentens skull) i detta lopp än i avd 2eller 6. Anledningen är att distansen 3140 gör att det finns möjligheter för annan häst, som inte vinner så ofta, att vinna till bra odds och låg procent.
Med så många toppkuskar i loppet känns Kvickers Kaxe som en dålig favorit trots att J-O Persson alltid kör hästen.

Apropå den långa distansen och skrällmöjligheterna så tycker jag att Järbo Harry med Norberg kan vara intressant till 4 %. Van vid längre distanser och vunnit ett par gånger, ett antal segrar på denna bana också. Får se om det blir barfota runt om även denna gång...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat