Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-06, 14:18   #41
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Precis, exakt, men ingen annan hakade på dessvärre. Om det här skulle betyda ännu en aktör som stjäl från de som ger tillbaka till sporten så vore det en katastrof.

Klart Rune vill tjäna en slant, att det handlar om business. Blir det några extra slantar till travsporten i jämförelse med ATG, knappast.

Jag vägrar nätspelande trots att deras compilers inte sällan gör bort sig för jag vet att spelar jag hos ATG så kommer åtminstone en viss del tillbaka till sporten. Det är aldrig kul att torska men jag kan köpa det så länge jag vet att jag varit med och sponsrat travet. För min kärlek till sporten är större än att jag vinner några tusen extra på grund av skatt eller avdrag.

Om du lirar hos parasiter som exempelvis Unibet och Bet365 hur mycket av deras omsättning på svensk hästsport går då tillbaka till svenskt trav?

Som att det vore bättre att "fattiglappen" Rune Andersson tjänade en extra hacka än att tränare, ägare och kuskar kunde leva på sitt jobb.

Staten måste ge sig och låta ATG få lite större frihet att bestämma själva men det kan aldrig någonsin gälla för Skarplöth får den dåren litar jag inte på för fem öre. Byt ut pajasen och minska vinstkravet så är jag nöjd. Prispengarna behöver definitivt höjas inom svensk trav.

OT: Sedan om man kunde skicka den där griniga rödtoppen till samma land som den andra svenska diviga surgubben så vore allt frid och fröjd.
Trodde det gick ut på att man själv skulle vinna pengar. Om man tänker i termer av välgörenhet så finns det en massa organisationer som kommer före både ATG eller nätsidorna i min bok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-09-06 klockan 14:22.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat