Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-05, 19:45   #31
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Exakt vilket spelavdrag de har vet jag inte.
Anledningen att svenskar och andra storspelare går den vägen
är att det är mer lönsamt.
Kära nån, sätt dig in i vad det handlar om.

Jag är tveksam om nyttan för någon vanlig Svenssontravspelberoende eller
nyttan för ATG eller för ST att Paribet existerar.

Spelar man ATG-grundade spel är det väl självklart att alla spelar på
samma villkor och efter samma regler.

Sen om det är Bluff-Norge eller Bluff-Paribet är lika irriterande.

Transparens är alltid lika viktig.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-05, 20:49   #32
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jesus vad skönt att ett nytt spelbolag kliver in på travmarknaden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-05, 22:32   #33
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 57
Sharp$: 1083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Att deras limitar är extremlåga i många fall tyder på att de har ganska små böcker, dvs en låg omsättning på dessa spel.
Exakt, Viroid.

"Allt" kring detta har jag beskrivit utförligt i ett tidigare inlägg här på forumet.

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...inekonkurrens/

Rune A känner naturligtvis också till detta så hans intentioner ser ut att vara att "ta över" i huvudsak bland befintliga ATG-kunder och ge dem bättre service/villkor. Kanske för att försöka få liv i det impotenta ATG. Bra i så fall. Ett framtida samgående?

Almen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av almen den 2015-09-06 klockan 00:04.
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-05, 23:42   #34
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Rune har tidigare sagt att det är det oreglerade nätspelet han siktar in sig på, som tydligen står för mer än hälften av totonettot.
Veta fan om han då tror sig kunna starta ett parallellt V75 också ?
Annars blir det inte mycket skillnad mot det vi har, förutom att han kanske är villig betala tillbaka mer till sporten än ex. Unibet m.fl.
Precis, exakt, men ingen annan hakade på dessvärre. Om det här skulle betyda ännu en aktör som stjäl från de som ger tillbaka till sporten så vore det en katastrof.

Klart Rune vill tjäna en slant, att det handlar om business. Blir det några extra slantar till travsporten i jämförelse med ATG, knappast.

Jag vägrar nätspelande trots att deras compilers inte sällan gör bort sig för jag vet att spelar jag hos ATG så kommer åtminstone en viss del tillbaka till sporten. Det är aldrig kul att torska men jag kan köpa det så länge jag vet att jag varit med och sponsrat travet. För min kärlek till sporten är större än att jag vinner några tusen extra på grund av skatt eller avdrag.

Om du lirar hos parasiter som exempelvis Unibet och Bet365 hur mycket av deras omsättning på svensk hästsport går då tillbaka till svenskt trav?

Som att det vore bättre att "fattiglappen" Rune Andersson tjänade en extra hacka än att tränare, ägare och kuskar kunde leva på sitt jobb.

Staten måste ge sig och låta ATG få lite större frihet att bestämma själva men det kan aldrig någonsin gälla för Skarplöth får den dåren litar jag inte på för fem öre. Byt ut pajasen och minska vinstkravet så är jag nöjd. Prispengarna behöver definitivt höjas inom svensk trav.

OT: Sedan om man kunde skicka den där griniga rödtoppen till samma land som den andra svenska diviga surgubben så vore allt frid och fröjd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+50)

Senast redigerad av mocka den 2015-09-05 klockan 23:59.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-05, 23:43   #35
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Ska bli jävligt spännande detta, Rune ska ha en eloge för att han drar igång.

Bolaget lär dock funka som vilket annat EU-bolag som helst, blir totalslaktat annars.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 10:46   #36
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av almen Visa inlägg
Exakt, Viroid.

"Allt" kring detta har jag beskrivit utförligt i ett tidigare inlägg här på forumet.

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...inekonkurrens/

Rune A känner naturligtvis också till detta så hans intentioner ser ut att vara att "ta över" i huvudsak bland befintliga ATG-kunder och ge dem bättre service/villkor. Kanske för att försöka få liv i det impotenta ATG. Bra i så fall. Ett framtida samgående?

Almen

Exakt. Initiativet skapar möjligheten att verkligen förhandla med staten.

Principiellt viktigt. Sedan är det alltid viktigt att ifrågasätta huruvida det är av affärsmässiga eller filantropiska skäl som en miljardär gör sånt här.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 11:01   #37
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Filantropiska skäl


Givetvis är det filantropiska skäl. Det finns ingen anledning att avliva ATG.

"Oh won't you stay
Stay a while with your own ones
Don't ever stray
Stray so far from your own ones
Cause the world is so cold
Don't care nothing for your soul
That you share with your own ones

Don't rush away
Rush away from your own ones
Just one more day
One more day with your own ones
Cause the world is so cold
Don't care nothing 'bout your soul
That you share with your own ones

There's a stranger
And he's standing at your door
Might be your best friend, might be your brother
You may never know

I'm going back
Going back to my own ones
Come back to talk
Talk a while with my own ones
Cause the world is so cold
Don't care nothing 'bout your soul
You share with your own ones

Oh won't you stay
One more day with your own ones
Don't rush away
Rush away from your own ones
This old world is so cold,
Don't care nothing for your soul
You share with your own ones"

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 11:37   #38
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2444
Standard

Var det inte Rune Andersson som skulle avveckla sin häströrelse i Sverige, Mellby Gård, och flytta allt till USA. För ett år sedan. Stor uppståndelse och mycket press. Sen framstod det mer som en kupp för att sälja av alla hans dåliga hästar. Han är kvar med nya hästar hos Bergh och company. Ser ingen flytt i sikte och allt var bara luft. Talk is cheap.

Tror att han har det tråkigt och slänger ut ett nytt "röra om i grytan" när ingen verkade bry sig om han åkte eller var kvar. Nu nya planer. Vem vill bli kund hos en sådan provokatör.
Billman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 12:09   #39
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Var det inte Rune Andersson som skulle avveckla sin häströrelse i Sverige, Mellby Gård, och flytta allt till USA. För ett år sedan. Stor uppståndelse och mycket press. Sen framstod det mer som en kupp för att sälja av alla hans dåliga hästar. Han är kvar med nya hästar hos Bergh och company. Ser ingen flytt i sikte och allt var bara luft. Talk is cheap.

Tror att han har det tråkigt och slänger ut ett nytt "röra om i grytan" när ingen verkade bry sig om han åkte eller var kvar. Nu nya planer. Vem vill bli kund hos en sådan provokatör.
Det finns ganska många som nog kan tänka sig att spela där, om det är något spännande, nytt och fräscht som erbjuds. Han lägger in några miljoner av sin förmögenhet till travsporten varje år i form av hästar som inte bär sig och uppfödning som inte bär sig. Han är dock en rasande skicklig V75-spelare och spelar ofta riktigt stora system.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 12:35   #40
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2444
Standard

Tja, han är som Anders Ström(Unibet) som vinner stort på V75, samtidigt som han försöker underminera Atg. De har också stor uppfödning med alla uppfödarpremier och prispengar som ATG och vi spelare bidrar med. Moralen i detta kan ju alla förstå och sedan ta ställnig till om man ska spela hos dessa aktörer.
Billman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 13:18   #41
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Precis, exakt, men ingen annan hakade på dessvärre. Om det här skulle betyda ännu en aktör som stjäl från de som ger tillbaka till sporten så vore det en katastrof.

Klart Rune vill tjäna en slant, att det handlar om business. Blir det några extra slantar till travsporten i jämförelse med ATG, knappast.

Jag vägrar nätspelande trots att deras compilers inte sällan gör bort sig för jag vet att spelar jag hos ATG så kommer åtminstone en viss del tillbaka till sporten. Det är aldrig kul att torska men jag kan köpa det så länge jag vet att jag varit med och sponsrat travet. För min kärlek till sporten är större än att jag vinner några tusen extra på grund av skatt eller avdrag.

Om du lirar hos parasiter som exempelvis Unibet och Bet365 hur mycket av deras omsättning på svensk hästsport går då tillbaka till svenskt trav?

Som att det vore bättre att "fattiglappen" Rune Andersson tjänade en extra hacka än att tränare, ägare och kuskar kunde leva på sitt jobb.

Staten måste ge sig och låta ATG få lite större frihet att bestämma själva men det kan aldrig någonsin gälla för Skarplöth får den dåren litar jag inte på för fem öre. Byt ut pajasen och minska vinstkravet så är jag nöjd. Prispengarna behöver definitivt höjas inom svensk trav.

OT: Sedan om man kunde skicka den där griniga rödtoppen till samma land som den andra svenska diviga surgubben så vore allt frid och fröjd.
Trodde det gick ut på att man själv skulle vinna pengar. Om man tänker i termer av välgörenhet så finns det en massa organisationer som kommer före både ATG eller nätsidorna i min bok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-09-06 klockan 13:22.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 13:47   #42
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Tja, han är som Anders Ström(Unibet) som vinner stort på V75, samtidigt som han försöker underminera Atg. De har också stor uppfödning med alla uppfödarpremier och prispengar som ATG och vi spelare bidrar med. Moralen i detta kan ju alla förstå och sedan ta ställnig till om man ska spela hos dessa aktörer.
Du får det att låta som ATG är en helig sekt varje gång du berör liknande ämnen. En sekt må det vara, men knappast helig.

Jag lägger gärna mina slantar till en ev nystartad konkurrent för att på så sätt missgynna ATG, & jag vet att jag inte är själv om det.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 14:05   #43
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Tja, han är som Anders Ström(Unibet) som vinner stort på V75, samtidigt som han försöker underminera Atg. De har också stor uppfödning med alla uppfödarpremier och prispengar som ATG och vi spelare bidrar med. Moralen i detta kan ju alla förstå och sedan ta ställnig till om man ska spela hos dessa aktörer.
Spelarna förlorar runt 3,8 miljarder per år på ATG:s spel, plus spelet från utlandet.

Långt mindre än hälften av det lämnar ATG till sporten. Av det som lämnas till sporten blir mindre än hälften prispengar. Många tjänar pengar innan sportens representanter får smulorna som blir över.

Tänk om spelbolaget kunde drivas för halva kostnaden av vad ATG kostar, och om administration och banor kostade hälften så mycket. Då skulle prispengarna kunna öka med 300%.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1), Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 14:54   #44
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Tänk om spelbolaget kunde drivas för halva kostnaden av vad ATG
kostar, och om administration och banor kostade hälften så mycket.
Då skulle prispengarna kunna öka med 300%.
Vilka länder går att referera till?

Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+20)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-06, 16:18   #45
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Vilka länder går att referera till?

Mvh Uffe
Vad menar du? Länder där det görs redan nu?

Jämförelsen är ju med nuvarande kostnader för ATG i första hand och administrationen i andra hand.

Dvs hälften av hälften av nuvarande kostnader utan att referera till något annat land alls.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td