Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-09, 20:25   #75
BroderH
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äntligen är NFL säsongen i antågande! Många matcher att se fram emot och naturligtvis försöker vi tjäna en slant på dessa också. Ifjol gjorde jag en djupare analys inför säsongen och när jag summerade den hade jag prickat in 9 av 12 slutspelslag. Ett par lag var jag dock helt fel ute på, som t ex att Saints skulle vinna Super Bowl. De gick inte ens till slutspel….

I år blir det något kortare text, men likväl en analys. Kul om vi kunde få lite diskussion kring NFL. Intresset för Fantasyligan var ju iaf stort.

AFC East
New England Patriots
Som vanligt en av titelutmanarna. Jag tycker dock dom har för dåligt defense i år för att gå hela vägen. Vinner dock sin division.
Miami Dolphins
Dolphins har ett spännande lag i år, och man hoppas QB Tannehill ska ta det sista steget för att bli en elit-QB. Mycket bra värvning på defense i Ndamukong Suh. Dom blir farliga i år.
Buffalo Bills
Bills hade ett av ligans bästa försvar i år, och har kryddat laget med flera intressanta anfallare b.la. Lesean McCoy från Eagles. Jag tycker dom har för dålig QB (Tyrod Taylor) för att ta sig till slutspel.
New York Jets
Även Jets har ett bra defense men offense håller inte samma mått. Även här är QB-situationen för svag för att det ska räcka till slutspel.

Till playoff: Patriots, Dolphins (wild card)

AFC North
Pittsburgh Steelers
Steelers har kanske ligans bästa offense, särskilt sedan alla avstängningar är avklarade. Defense är ett frågetecken, men jag tror Big Ben faktiskt kan ta dom hela vägen till Super Bowl.
Baltimore Ravens
Ravens är ett stabilt lag, men utan riktig topp tycker jag. Justin Forsett kommer bli oerhört viktig som RB om de ska lyckas. Jag tror de kan knipa en wild card-plats i en tuff divison.
Cincinatti Bengals
Sista (?) chansen för QB Dalton att bevisa att han kan vinna en slutspelsmatch. Jag tror dock inte att man tar sig dit, då jag tycker defense är för svagt. Tyvärr floppvarning för mitt kära Bengals. McCarron starting QB nästa år?
Cleveland Browns
Browns är som vanligt ett kaos. Dom ser inget vidare ut varken framåt eller bakåt och kan nog räkna in sista platsen även i år.

Till playoff: Steelers, Ravens (wild card)

AFC South
Indianapolis Colts
Colts ser ut att återigen ta förstaplatsen i en av NFL:s svagaste divisoner. Andrew Luck gillar jag skarpt, och han har ett bra offense till förfogande. Sköter sig defense någorlunda kan det bära till Super Bowl.
Houston Texans
Har ”som vanligt” ett av ligans bästa defense men ett svagt anfall. Brian Hoyer får förtroendet att leda offense. Mycket av deras framgång beror på när Arian Foster är tillbaka från sin skada.
Jacksonville Jaguars
Jaguars har varit stryklag de senaste åren, men jag tycker mig se en ljusning. Blake Bortles gjorde en ok rookiesäsong som QB och har imponerat på försäsongen. Blir TE Julius Thomas frisk snabbt kan det bli en bra säsong för Jaguars, och en bra inledning på något stort nästa år?
Tennessee Titans
Titans är det andra stryklaget i divisionen. Mycket snack på preseason om nye Marcus Mariota som ska leda offense. Han har gjort det bra, men har alldeles för lite hjälp både framåt och bakåt. Det blir ytterligare en lång säsong för Titans fans.

Till slutspel: Colts

AFC West
Denver Broncos
Broncos har prenumererat på förstaplatsen under en längre tid. Mycket talar för att de vinner även i år, även om jag tycker att Peyton Manning börjar komma till åren. Defense är mycket bra och håller Manning ihop kan det återigen bära riktigt långt.
San Diego Chargers
Chargers är ett typiskt ”mittenlag” i mina ögon utan riktigt stora profiler. Nye RB Melvin Gordon har varit en besvikelse på försäsongen. Jag tror Chargers precis missar slutspel.
Kansas City Chiefs
Chiefs har också ett ok lag med Jamaal Charles som den store stjärnan. Får QB Alex Smith igång sitt spel kan dom störa många lag.
Oakland Raiders
Raiders har flera unga lovande spelare. QB Derek Carr har ett år under bältet och han verkar trivas bra med nya Amari Cooper. Raiders tror jag, liksom Jaguars, tar stora kliv framåt i år och kan vara redo att utmana nästa år.

Till slutspel: Broncos

NFC East
Philadelphia Eagles
Chip Kelly verkar ha fått ordentlig ordning på Eagles och offense ser riktigt spännande ut med nye Sam Bradford som QB och fjolårets bästa RB DeMarco Murray som kommer från Dallas. Dessutom är inte defense så tokigt, och här har man ett lag som kan gå riktigt långt.
Dallas Cowboys
Ifjol trodde jag inte mycket på Cowboys men dom överraskade positivt. I år är visan nästan den samma. Jag har ingen bra känsla för Dallas, särskilt inte efter att man släppt Murray och det ser tunt ut bakom bland running backs. Defense måste spela riktigt bra för att det ska kunna bli slutspel.
New York Giants
Giants ser ut att kunna vara med i många poängrika matcher i år igen. Man har ju en av ligans bästa wide receivers i Odell-Beckham och kan hans lekkamrat Victor Cruz hålla sig frisk blir det många poäng framåt. Defense ser ut att vara en enda röra, med Jean Pierre-Pauls söndersprängda finger som den konstiga skadan. Nä, försvaret ser alldeles för ihåligt ut för att det ska kunna bli en bra säsong för Giants.
Washington Redskins
Redskins anses av många vara ligans sämsta lag i år. Under försäsongen petade man ”RG3” och även om back-up Kirk Cousins har några bra anfallsvapen så räcker det inte långt. Offense line läcker som ett såll och likaså defense. Tar Redskins fler än fyra segrar är det en framgång.

Till slutspel: Eagles

NFC North
Green Bay Packers
Packers lär ha väldigt bra chans att vinna denna division igen. Jag tycker de är snäppet bättre än de andra lagen, inte minst då man har ligans bästa QB i Aaron Rodgers. Man tappade viktiga WR Jordy Nelson som skadad knät på försäsongen men man har gott om offensiva vapen ändå. Defense är så gott som intakt från ifjol.
Detroit Lions
Lions är ett lag som jag tror mycket på i år. QB Matthew Stafford är riktigt bra i sina bästa stunder, och har man receivers som Calvin Johnson och Golden Tate är livet enkelt som QB. Det ska också bli spännande att rookien Ameer Abdullah som imponerade i preseason som RB. Nyckeln för Lions blir hur de klarar sig utan Suh på defense line.
Minnesota Vikings
Teddy Bridgewater verkar ha utvecklats än mer efter sin rookiesäsong och är i mitt tycke en av ligans mest spännande quarterbacks. Hans liv blir betydligt enklare i år då Adrian Peterson är åter efter fjolårets avstängning. Lita på att AP får bära ett stort ansvar i år. Hur defense spelar kommer att bli avgörande för om de kan ta en playoffplats eller inte.
Chicago Bears
Bears ser ut att bli divisionens stryklag. Offensivt har man tappat Brandon Marshall som WR och inte hittat någon fullgod ersättare. Det gör det tufft för Jay Cutler som inte ser ut att kunna ta nästa steg i karriären. Defense ser också skakigt ut då man bytt spelsystem efter förra säsongen.

Till slutspel: Packers, Lions (wild card)

NFC South
New Orleans Saints
Saints missbedömde jag å det grövsta ifjol, vilket jag inte var ensam om. Det var en stor besvikelse att de inte ens gick till slutspel. Jag tror dock de kan komma tillbaka i år, trots att man tappat Jimmy Graham. Ska man hitta något positivt i det så förlitade man sig nästan för mycket på honom, och när han var halvskadad så levererade han inte. Kanske blir det ett mer mångsidigt spel i år?
Atlanta Falcons
Falcons var också en besvikelse ifjol vilket resulterade i ett coachbyte. Man har en av ligans vassaste anfallskombinationer i Matt Ryan/Julio Jones men man behöver att rookien Coleman kliver fram som RB. Defense var ett av ligans sämsta ifjol, men ser ut att ha blivit något bättre i år.
Carolina Panthers
När Kelvin Benjamin gick sönder på försäsongen så minskade Panthers playoffchanser betydligt i mina ögon. Nu har man väldigt svaga receivers samt en skadebenägen Jonathan Stewart som RB. Defense är fortsatt riktigt bra, men i år duger det inte med ett negativt record för att vinna divisonen.
Tampa Bay Buccaneers
Buccs fick välja först i draften och valde QB Jameis Winston som man hoppas ska bli lagets nya stjärna. Han har dock inte mycket hjälp, särskilt inte från o-line. RB Doug Martin har dock sett bra ut på försäsongen och behöver hitta tillbaka till samma form som han hade för två år sen. Defense ser fortsatt miserabelt ut!

Till slutspel: Saints

NFC West
Seattle Seahawks
Seahawks förlorade Super Bowl ifjol på ett idiotmisstag från coachinghåll och jag tror man är revanschsugna i år. Alla stjärnor är tillbaka samt att man kryddat anfallet med Jimmy Graham som kommer att bli mycket värdefull för Russel Wilsons passningspel. Defense är fortfarande ligans bästa och blir svårtuggade.
Arizona Cardinals
Cardinals gick mot en riktigt bra säsong ifjol fram till att Carson Palmer blev skadad. Därefter gick man rakt ner i källaren och åkte ut i första runden i slutspelet. Laget är mer eller mindre oförändrat sen ifjol och håller sig Palmer frisk hela säsongen i år kommer man att gå långt.
San Francisco 49ers
Spelare har flytt 49ers som råttor på en sjunkande båt. Har dom inte blivit skadade så har den antingen blivit avstängda eller slutat. Defense är värst drabbat där man tappat sex starters från ifjol! Offensivt har gamle trotjänaren Frank Gore lämnat och här krävs det att Carlos Hyde kliver fram. Detta blir en mellansäsong för 49ers.
St Louis Rams
Rams får förlita sig på sitt defense om det ska bli några framgångar i år. Defense är faktiskt riktigt bra men man måste ha lite hjälp framåt också. Man bytte bort Sam Bradford som QB mot Nick Foles vilket jag tycker var ett konstigt beslut. Foles är genomsnittlig som bäst och han har heller inte särskilt mycket talang på offense att leka med. Det blir tufft för Rams i år.

Till slutspel: Seahawks, Cardinals (wild card)


AFC Championshiop: Steelers slår Colts
NFC Championshiop: Seahawks slår Packers

Super Bowl: Seahawks slår Steelers
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3), Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat