Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-15, 18:22   #97
BroderH
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då var säsongens första omgång över och jag kan räkna in 5-3 vilket får anses som godkänt, särskilt med tanke på att de högst viktade spelen satt. Men jag är lite sur över att Packers backade hem och lät Bears passera 21-linan, men så är det i sportens/spelets värld.

Nu börjar plugget inför nästa omgång, och oddsen är precis släppta. Jag har plockat en match redan nu då jag såg båda lagens matcher i helgen live.

2015-09-20 18:00NFLNew York Giants vs Atlanta Falcons +2 FT+OT 4 2.000


Med tanke på lagens spel i helgen kan jag inte förstå hur Giants är favoriter? Jag tyckte inte deras offense såg bra ut, och 17 av lagets 26 poäng kom på turnovers (eller direkta konsekvenser av turnovers). Defense lyckades bra med sina turnovers, men släppte 356 passing yards vilket var i mesta laget.

Falcons trodde jag inte mycket inför matchen mot Eagles men dom överraskade verkligen positiv. Defense fick visserligen släppa 336 passing yards men det mot ett av ligans bästa passanfall (i mitt tycke). Men man höll Eagles till endast 63 yards på marken. Framåt hade Julio Jones lekstuga med 9 receptions och 141 yards samt två TD:s. Han lär kunna ha lika kul mot Giants skadedrabbade defense.

Form slår klass heter, och här talar formen för Falcons och när det gäller klassen får nog Falcons ha fördel där med. 2 ggr med 2 poäng tillgodo känns riktigt bra. Lär droppa?

Senast redigerad av BroderH den 2015-09-20 klockan 22:52.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat