Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-19, 08:58   #148
Spojs

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Avd 1: Jag snackar ju ofta statistik i mina tips, det här tycker jag man ska ta på allvar det gäller favoriten Danne Edel " 4: 0-2-0 och 90’ insprunget med skor på hovarna, 9: 4-1-2 och 478’ utan skor" som troligen ska gå med skor. Det räcker för att jag inte spikar denna favorit. Huge Star har jag alltid hållt för att vara en långdistansare men han har aldrig vunnit på långt i sverige i alla fall. Känns spännande i regi Veijo H. Xlnt Conways Class förtjänar också att nämnas, kommer fr formstall och gillar distansen, slog Danne Edel fr lika start i V75 tidigare i år. Flest segrar på långt har Pantarei Ans med 5 segrar. Jag gissar att X.C.C körs i ledning. 7 hästar med på kupongen.

Avd 2: Hollywood Maker kommer med 3 raka andraplatser i vanliga lopp och blir stor favorit här. Detta är lägsta klassen och jag litar inte på HM. Hästarna 1 och 2 är ganska startsnabba. Santdiago Bi är nog bästa hästen men har ett chansartat läge och ska gå med skor. 8 hästar på systemet

Avd 3: Björn Goop tror att han ska kunna hålla upp ledningen med Thai Brodway som har suttit fast två gånger i rad nu. Jag är inte lika säker som björn på att T.B. kan hålla ledningen då det i mina ögon inte är en speciellt startsnabb häst. Han är favorit i gulddivisionen på läget och att han har suttit fast 2 ggr i rad. Nio starter i år har gett 2 tredjeplatser som bäst, nja. Bättre häst är utan tvekan Ivar Sånna som då har ett sämre läge men är startsnabb och kommer att sitta med i den främre träffen direkt. Jag tror att Ivar är den hårdaste i loppet. Rocky Winner har tre raka i Frankrike vilket både förvånar och imponerar. Amaru Boko kan mycket i ljusa stunder. Dessa 4 får räcka.

Avd 4 : Veckans största favorit är Fossens Bonus , han är ingen blixt från start och får nog ett tufft lopp här. Ville K som kör Neon Face lovar att köra i ledningen då hästen går bra där. Fossens är bra och vann V75 på Axevalla i vintras från dödens. Men att spika en favorit som man tror hamnar i dödens är inte för mig. Även Lass North Star är mycket snabb från start, men det låter som om man har gett upp spetsfunderingarna i förhandsintervjuerna, dock är nr 6 struken och han har kommit ner ett hack, varning. Heartbreaker VS galopperade sist i V75, håller han sig på benen är det en mycket stark häst som kan få loppet. Orakel Face - derbyhäst som är mycket bra men har bakspår. 6 hästar på lappen.

Avd 5: 4 Lome Brage spetsar direkt och har 5-1 i inbördes möten mot 10 Tekno Odin. Spik ! Den som garderar ska ta med Myllarfax som var 2a efter Månprinsen i SM trots startgalopp. Varning för den, då den ska gå barfota för första gången dessutom.

Avd 6: Svåraste loppet denna vecka. Explosive de vie har mött Volsted och Nuncio i de senaste starterna och gjort det bra, väldigt svårt att slå sådana hästar, möter för "vanligt" motstånd för klassen nu och bör räcka långt, tror han spetsar och kanske släpper till favoriten om han kommer tidigt. Annars så har Ni Talar Bra Latin imponerat ruskigt och är given på kupongen. Chansar att det räcker med dessa två.

Avd 7: Favoriten Mr Lindy har vunnit ett !! lopp i Sverige, har visat fart och startsnabbhet men att göra den till storfavorit i V75, njaa. Vinstrikast i loppet är Global Patriot med sina 15 segrar, har körts i ledning 8 ggr och vunnit 7, har dåligt utgångsläge men är mycket startsnabb. Jag tror att Global Patriot sitter i ledningen ganska snabbt, om inte så blir det nog överpace och då är det många här som kan vinna. Chatain var riktigt bra i sin senaste start och Novel Broline har 1-1 mot Global Patriot i inbördes möten. Klöver All Over hade varit intressant med ett bättre läge. Capriano BR kommer från ett formstall. 8 hästar på lappen.

Draget är . Lass North Star i avdelning 4, startsnabb nu nerstruken, kan kanske bomba till ledningen 1,4 %
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), CuloPip (+5), newbranch (+5), lokatten (+3)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat