Untersteiner om sina hästar, i samband med spelvärde.se.
- 7 Bear By The Day (lopp 2) har dåliga blodvärden och stannar hemma i stallet ikväll.
- 4 Fonrouqe Zon (lopp 3) har gjort tre starter för mig. Det är en trög rackare. Senaste skötte han sig åtminstone och travade bra, så det var ett framsteg. Vi får starta på och hoppas att det klickar till. Henriette Larsen som kör är duktig och hon körde Fonrouqe Zon även senast. Hästen har galopperat en hel del, men aldrig från start i voltstart. Distansen ska inte var något problem och täta starter ska förhoppningsvis vara positivt. Vi körde barfota runt om för första gången senast och det blir samma igen samt vanlig vagn på nytt. Vi testade även blindkappa senast, men han hängde lite töm så det blir murphybländare istället ikväll.
- 3 Newport Brodde (V64-3) var väldigt positiv senast. Det var det bästa lopp han har gjort. Han var kastrerad inför den starten. Allt känns bra här hemma och förhoppningsvis har han gått framåt en del med det loppet. Han har inte vunnit lopp än, men jag tror lite på honom idag faktiskt. Det blir inga ändringar. Skor runt om, vanlig vagn och på huvudet har han murphybländare på insidan och en can’t see back-puff på höger sida.
- 12 Going Diablo (V64-4) är förkyld och blir kvar i stallet.
- 2 Sobel Jocke (V64-5) var klart godkänt senast. Att han har galopperat ett par gånger till slut över lång distans tror jag är tillfälligheter. Jag tror att han hanterar kvällens distans fint. Barfota runt om, vanlig vagn och öppet huvudlag – inga ändringar.
- 3 Dreams Take Time (V64-6) har fått ett andraspår sedan Västerboonthenews blivit struken. Allt ser bra ut med honom och jag tror på en god insats. Jag kommer köra från start, men han är inte jättestartsnabb så normalt sett tror jag inte att vi kommer till spets. Jag såg att han har galopperat en del barfota i tidigare regi, så jag vänta med att rycka skorna. Det blir skor runt och jänkarvagn igen, däremot byter vi det öppna huvudlaget mot ett halvstängt-norskt ikväll.
- 3 Whitney Brodda (lopp 11) rumplade till och galopperade i sista sväng senast. Hon känns okej i träningen. Hon är lite seg av sig och behöver visa bättring innan det går att tro på henne. Skor runt om, vanlig vagn och helstängt huvudlag – inga ändringar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|