Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-29, 19:38   #935
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det jag i princip vill ha är ett divisionssystem motsvarande det som finns för äldre hästar på V75. Där delas de in i klass II, Klass I, Bronsdivision, Silverdivision och Gulddivision. Utöver det Stoelit och Diamantstoet, Dubbelcupen för kallblod och så lördagsloppen. Förutom gulddivisionen är alla lopp begränsade på ett eller annat sätt så att man får tävla mot hästar i samma klass.

Det här saknas på unghästsidan, och det orsakar en hel del problem med att få dugliga hästar nedanför c:a topp 20 i kullen att gå ihop innan de är fem år och kan hävda sig på V75.

I övrigt tar jag till mig din idé om begränsning av utrustning etc. Den är värd att fundera på, framför allt i lägre klasser liksom breddtrav, lärlingslopp, amatörlopp, kallblod och även lopp för unghästar.
Ja det låter ju som en ganska vettig idé! Blir ju spelvänligare och intressantare lopp också på det viset! Men man får nog inte ha någon lägre gräns för de bättre loppen då, för då lär det sällan bli fullanmält.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat