Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-28, 18:05   #931
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Vad är det du har en bild på där? Ser inte ut så någonstans för mig...
Det är hur det nya lopparkivet som lanseras inom de närmsta veckorna kommer se ut.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 21:13   #932
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Det är hur det nya lopparkivet som lanseras inom de närmsta veckorna kommer se ut.
Ah, kanon...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 23:06   #933
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att alla som köper häst vet att sannolikheten för att den skall gå ihop är liten. Det som dock hänt de senaste åren är att förutsättningarna förändrats. Trots högre spelomsättning så ökar inte prispengarna. Det är inte bara sannolikheten för att få en häst som går ihop som försämrats, också storleken på den förlust man gör får hela tiden kalkyleras till högre och högre belopp.

I denna situation försöker man nu diskutera varför man med glädje har åtskilliga lopp med höga förstapriser för den äldre eliten, finansierat med totomedel, medan unghästarnas storlopp skall finansieras med egna insatser och av hingstägare (Breeders Crown). ATG ordnar ju gärna spel och skriker ut att det är Derbyfest, Kriteriefest, E3-fest, Stochampionat, Uppfödningslöpning, Sprintermästaren, Breeders Crown, Svampen, Breeders Course, Pokallopp och Europaderby. Deras bidrag till dessa lopp är tämligen litet. Räknar man bort de egna insatserna från de prispengar som betalas ut, samt räknar på hela spelomsättningen inkl spelet från utlandet, så är det runt 4,5% av spelomsättningen som blir prispengar.

I dagens Ronden har Ludde två helsidor med listor på totalt nästan 100 hästar som skall säljas. Avelsverksamheten skall minskas ned ordentligt. På den elitauktionen man hade igår jublar arrangören över ett medianpris på 120.000kr. Om man gör allt jobb själv så brukar kostnaden för att föda upp en 1,5 åring hamnar i de trakterna, och säljer man då för det priset har man jobbat gratis. Det här var de mest intressanta unghästarna, uppfödarna till dem fick bara jobba gratis. Kommande dagar skall de något mindre intressanta hästarna säljas. Uppfödarna till dem är filantroper.
Det hela med störra kaka allokerade till stora lopp är väl inte konstigare än att man vill vinna stort när man väl vinner? Helt naturligt. Eftersom man vet att det är en förlustaffär i det stora hela (om man inte har ett jävla hästöga OCH flax+ej oflyt med hästen) kan man göra sig pengar men även där är tur en stor faktor. Lika bakvänt som att ta bort alla miljonvinster på triss är det för mig att fördela prispengarna så precis alla går back liiiite förutom de allra bästa som bär sig men inte jättemycket mer. Lite tillspetsat såklart, men du förstår min poäng.

Och att uppfödarbranschen är så usel nu är enkel marknadsekonomi. Ingen vill investera och då går priserna ner. Ingen marknad är säker, inte ens en guldtacka i kassaskåpet är en idiotsäker investering (även om den är bland det närmaste man kan komma). Så länge det finns omsättning finns det prispengar och så länge det finns prispengar kommer det finnas hästar. Kanske lite färre och sämre än idag. Kanske inte. Och hur de än skruvar på ekonomin kommer någon få mindre i börsen, det är ett som är säkert.

Min enda tanke som skulle rädda ekonomin för många vore att slänga in några förbud på allehanda vagnar, skoningar, behandlingar you name it som kostar en jäkla massa pengar för hästägarna. Visst vi skulle inte vara bäst i världen längre men ekonomin skulle gå ihop fan så mycket bättre. Och det kanske är viktigare? Men ändå kanske inte då det ju lär leda till mindre intresse från folk som vill investera i hästar och spel för den delen. Det finns nog ingen patentlösning på det här utan lär vara en pågående debatt på alla nivåer för att hitta den fördelning som är den bästa för travsporten i stort (troligare kanske att de rikaste och/eller de som skriker mest får mest dock men man kan ju få drömma om att de som håller i pengarna är vettiga nog att göra vad de kan för att göra det bästa med dem).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 17:08   #934
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det hela med störra kaka allokerade till stora lopp är väl inte konstigare än att man vill vinna stort när man väl vinner? Helt naturligt. Eftersom man vet att det är en förlustaffär i det stora hela (om man inte har ett jävla hästöga OCH flax+ej oflyt med hästen) kan man göra sig pengar men även där är tur en stor faktor. Lika bakvänt som att ta bort alla miljonvinster på triss är det för mig att fördela prispengarna så precis alla går back liiiite förutom de allra bästa som bär sig men inte jättemycket mer. Lite tillspetsat såklart, men du förstår min poäng.

Och att uppfödarbranschen är så usel nu är enkel marknadsekonomi. Ingen vill investera och då går priserna ner. Ingen marknad är säker, inte ens en guldtacka i kassaskåpet är en idiotsäker investering (även om den är bland det närmaste man kan komma). Så länge det finns omsättning finns det prispengar och så länge det finns prispengar kommer det finnas hästar. Kanske lite färre och sämre än idag. Kanske inte. Och hur de än skruvar på ekonomin kommer någon få mindre i börsen, det är ett som är säkert.

Min enda tanke som skulle rädda ekonomin för många vore att slänga in några förbud på allehanda vagnar, skoningar, behandlingar you name it som kostar en jäkla massa pengar för hästägarna. Visst vi skulle inte vara bäst i världen längre men ekonomin skulle gå ihop fan så mycket bättre. Och det kanske är viktigare? Men ändå kanske inte då det ju lär leda till mindre intresse från folk som vill investera i hästar och spel för den delen. Det finns nog ingen patentlösning på det här utan lär vara en pågående debatt på alla nivåer för att hitta den fördelning som är den bästa för travsporten i stort (troligare kanske att de rikaste och/eller de som skriker mest får mest dock men man kan ju få drömma om att de som håller i pengarna är vettiga nog att göra vad de kan för att göra det bästa med dem).
Det jag i princip vill ha är ett divisionssystem motsvarande det som finns för äldre hästar på V75. Där delas de in i klass II, Klass I, Bronsdivision, Silverdivision och Gulddivision. Utöver det Stoelit och Diamantstoet, Dubbelcupen för kallblod och så lördagsloppen. Förutom gulddivisionen är alla lopp begränsade på ett eller annat sätt så att man får tävla mot hästar i samma klass.

Det här saknas på unghästsidan, och det orsakar en hel del problem med att få dugliga hästar nedanför c:a topp 20 i kullen att gå ihop innan de är fem år och kan hävda sig på V75.

I övrigt tar jag till mig din idé om begränsning av utrustning etc. Den är värd att fundera på, framför allt i lägre klasser liksom breddtrav, lärlingslopp, amatörlopp, kallblod och även lopp för unghästar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 18:38   #935
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det jag i princip vill ha är ett divisionssystem motsvarande det som finns för äldre hästar på V75. Där delas de in i klass II, Klass I, Bronsdivision, Silverdivision och Gulddivision. Utöver det Stoelit och Diamantstoet, Dubbelcupen för kallblod och så lördagsloppen. Förutom gulddivisionen är alla lopp begränsade på ett eller annat sätt så att man får tävla mot hästar i samma klass.

Det här saknas på unghästsidan, och det orsakar en hel del problem med att få dugliga hästar nedanför c:a topp 20 i kullen att gå ihop innan de är fem år och kan hävda sig på V75.

I övrigt tar jag till mig din idé om begränsning av utrustning etc. Den är värd att fundera på, framför allt i lägre klasser liksom breddtrav, lärlingslopp, amatörlopp, kallblod och även lopp för unghästar.
Ja det låter ju som en ganska vettig idé! Blir ju spelvänligare och intressantare lopp också på det viset! Men man får nog inte ha någon lägre gräns för de bättre loppen då, för då lär det sällan bli fullanmält.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 22:54   #936
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Det är bara att lägga pengarna på annat i väntan på att ATG styr upp det här med V64, V75 och V86. Är så förbannat trött på favoritparaden. Ge mig någonting att klura på istället för alla dessa jävla Jackpot-omgångar!

Är det "tant Agda-lirarna" man är ute efter att tjäna slantar på. Jävligt cyniskt och destruktivt i så fall.

Hur många av omgångarna de senaste månaderna vad gäller V64, V75 och V86 har gett över 100000?

Det är princip bara V4 och ibland V5 som är spelbart nu för tiden.

Lopp med dunderfavoriter hör inte hemma på rikstoton!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 06:24   #937
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Över 100 000
ett problem är att de flesta lopp innhåller hästar ett par hästar som man direkt kan lämna de kan inte vinna, det är lägre konkurrens om startplatserna, många lopp är skiktade i chans möjligen knappast
2015-07-03 6 V64 Arvika 107 584
2015-07-08 4 V86 Visby 1 823 049
2015-07-15 4 V86 Solänget 194 634
2015-07-18 7 V75 Axevalla 477 140
2015-07-19 1 V75E Axevalla 103 710
2015-07-25 7 V75 Hagmyren 156 895
2015-07-28 3 V75E Jägersro 2 615 769
2015-07-30 5 V64 Åby 146 299
2015-08-09 1 V64 Galopp Jägersro 835 574
2015-08-12 4 V86 Solvalla 1 035 031
2015-08-14 6 V65 Åby 526 866
2015-08-15 7 V75 Åby 1 030 326
2015-08-22 7 V75 Gävle 439 292
2015-08-25 3 V75E Jägersro 398 202
2015-08-26 4 V86 Solvalla 107 073
2015-08-28 6 V64 Bergsåker 123 456
2015-08-29 7 V75 Bergsåker 3 426 216
2015-09-02 4 V86 Solvalla 2 331 989
2015-09-05 7 V75 Jägersro 100 863
2015-09-06 1 V75E Jägersro 144 972
2015-09-16 4 V86 Solvalla 313 101
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 14:13   #938
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Ang. den nya sidan. Testade den nya sidan och det känns inte som den passar mig. Börjar jag inte vänja mig snart så kommer jag nog tyvärr att sluta spela. Har blivit krångligare, även fast sidan ser bra ut och att det finns bra funktioner. Tycker att den inte är så "användarvänlig", iaf när det gäller mig...

På den gamla sidan när man kollade på en hästs resultat så var det ett "extra" fönster där man kollade på information. Allt fanns i det där fönstret. Där kunde man också scrolla till andra hästar. Finns det en liknande funktion nu också? Gillar inte att varje gång man klickar på ex. ett datum som hästen tävlat att resultatet visas på en ny sida och att man sedan måste klicka tillbaka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+4)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 11:37   #939
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Jag är också frusterad på nya sidan, så du är inte ensam. Försökt ge det en tid att vänja mig men det går segt. Tycker den är seg och otymplig. Visst tog det en stund att ladda flash-siten men när man väl gjort det syntes allt man behövde utan att scrolla runt, och det mesta fanns ett (eller två) klick bort. Nu är det ett evigt scrollande och tryckande tycker jag, och inte går det snabbt heller.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 14:13   #940
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Var det här vi nämnde att det nog inte var så nyttigt att köra först Nyhetsmorgon och sedan följa upp med "nya sena" V75Direkt om man redan har ett pressat schema?

http://www.expressen.se/sport/trav/j...ar-nu-timeout/

Att först vila ut ett tag och sedan stryka åtminstone några punkter i schemat blir nog bra för både JA och de program som hon ska leda.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 14:24   #941
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Var det här vi nämnde att det nog inte var så nyttigt att köra först Nyhetsmorgon och sedan följa upp med "nya sena" V75Direkt om man redan har ett pressat schema?

http://www.expressen.se/sport/trav/j...ar-nu-timeout/

Att först vila ut ett tag och sedan stryka åtminstone några punkter i schemat blir nog bra för både JA och de program som hon ska leda.
Man har ju även ett eget ansvar att se till att jobba "lagom", man behöver verkligen inte tacka ja till att synas i alla möjliga sammanhang som tv-personlighet.

Finns många fler förutom JA som skulle tjäna på att vara lite mer selektiv med sina befintliga & kommande tv-uppdrag...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 14:29   #942
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Var det här vi nämnde att det nog inte var så nyttigt att köra först Nyhetsmorgon och sedan följa upp med "nya sena" V75Direkt om man redan har ett pressat schema?

http://www.expressen.se/sport/trav/j...ar-nu-timeout/

Att först vila ut ett tag och sedan stryka åtminstone några punkter i schemat blir nog bra för både JA och de program som hon ska leda.
Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne. Det är en förbannat tuff arbetsmarknad inom så gott som all media idag. Tackar man nej till några jobb är det inte säkert man ens får en fråga nästa gång.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 15:39   #943
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne. Det är en förbannat tuff arbetsmarknad inom så gott som all media idag. Tackar man nej till några jobb är det inte säkert man ens får en fråga nästa gång.
Håller med. Men tyckte även synd om henne redan för ett antal veckor sedan när spåren av de långa dagarna började skönjas. ( Hon tappade tråden ett par ggr på ett för henne helt okaraktäristiskt sätt. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:29   #944
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
V75 Tillsammans-sajten krånglar som f*n idag, seg som bara den & man blir konstant utloggad...fler som har samma problem?
Here we go again! Problem med Tillsammans idag igen! TRÖTTSAMT!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-03, 11:39   #945
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Here we go again! Problem med Tillsammans idag igen! TRÖTTSAMT!
Man blir utloggad mycket snabbt. Gäller att agera när man väl är inne.....hmm!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td