Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Har inte hört det snacket men känns som han ger bort loppet isåfall om Usain Henna kommer till ledningen.
|
Stämmer! Här är intervjun som låg med i mailen från spelvärde:
- 11 Scellino Luis (V75-6) har kommit upp i bronsdivisonen och det har gått lite långt mellan starterna. Med tanke på att det är bakspår och lång distans vill jag inte köra jätteoffensivt. Han har gått bra efter uppehåll och är ganska lättränad så det i sig tror jag inte är något stort minus. Inte distansen heller för den delen, han är ganska allround. Men jag kommer som sagt köra i ryggar och låta han gå till slut. Jag har kört Scellino Luis en gång och han var inte som bäst den dagen, efter att loppet fick lov att köras om på grund av olycka. Jag har kört honom mycket i träning och det är en lättkörd häst så det är inget problem. Det känns som en riktigt bra häst och jag tycker att han har höjt sig ytterligare i de fyra senaste starterna. Även om han tagit de flesta segrar från främre träffen tror jag att han är minst lika bra bakifrån. Han har varit så bra att vi har kört offensivt med honom. Skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn - inga ändringar.
Ville är en katastrofkusk i sammanhanget, raknar honom som näst sämst i loppet. Med passivt upplägg på det är det en kall favorit. Men nu verkar han inte bli favorit, det är två strukna och det kan ju mycket väl vara bästa hästen.
Väldigt mycket talar ju för Usain nu dock. I kraft av favoritskapet är spetschansen god och sen ska han inte vara riktigt i form om han ska förlora därifrån. För jag ser ingen värre risk för att någon i det här lopper kommer gå upp och pressa.