Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-10, 10:33   #166
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Har inte hört det snacket men känns som han ger bort loppet isåfall om Usain Henna kommer till ledningen.
Stämmer! Här är intervjun som låg med i mailen från spelvärde:

- 11 Scellino Luis (V75-6) har kommit upp i bronsdivisonen och det har gått lite långt mellan starterna. Med tanke på att det är bakspår och lång distans vill jag inte köra jätteoffensivt. Han har gått bra efter uppehåll och är ganska lättränad så det i sig tror jag inte är något stort minus. Inte distansen heller för den delen, han är ganska allround. Men jag kommer som sagt köra i ryggar och låta han gå till slut. Jag har kört Scellino Luis en gång och han var inte som bäst den dagen, efter att loppet fick lov att köras om på grund av olycka. Jag har kört honom mycket i träning och det är en lättkörd häst så det är inget problem. Det känns som en riktigt bra häst och jag tycker att han har höjt sig ytterligare i de fyra senaste starterna. Även om han tagit de flesta segrar från främre träffen tror jag att han är minst lika bra bakifrån. Han har varit så bra att vi har kört offensivt med honom. Skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn - inga ändringar.


Ville är en katastrofkusk i sammanhanget, raknar honom som näst sämst i loppet. Med passivt upplägg på det är det en kall favorit. Men nu verkar han inte bli favorit, det är två strukna och det kan ju mycket väl vara bästa hästen.

Väldigt mycket talar ju för Usain nu dock. I kraft av favoritskapet är spetschansen god och sen ska han inte vara riktigt i form om han ska förlora därifrån. För jag ser ingen värre risk för att någon i det här lopper kommer gå upp och pressa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:41   #167
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Lång distans är väl ingen nackdel? Jag kör en rå och spikar Alfas Da Vinci från bricka 8. Känns som två är klassen bättre än de andra på distansen, 8 och 10, och Alfas är i absolut toppform. Skötaren sa i vinnarcirkeln på Jägers i veckan att hästen känns grym för tillfället. Kan vara en idiotspik med tanke på att Jocke gillar att backa och köra till slut men kör han bara framåt tror jag han vinner från ledningen/dödens. Möjligt att han vinner bakifrån också, vilket nog är den troligaste styrningen.
Det beror helt på vilket lopp det är om lång distans är en nackdel. Om han möter hästar han är huvudet högre än, kan runda och knäcka från dödens är det en fördel. Däremot som nu, han är inte tveklöst bäst och det är inte bara att runda fram till dödens. Dessutom ska han gå i andra-tredjespår över lång distans mot jämbördiga konkurrenter som får inner-andraspår. Det gör sitt. Om han var lite bättre är redan där försprånget uppkäkat. Nej det är en riktig skitfavorit, finns ingen väg kring det. Jens hade statistik i sin krönika som stödjer mina tankar här:

"Favoriterna brukar ha det svårt i SM. Sedan Åby började med open stretch 2007 har vinnarna rankats 5-2-5-1-2-2-7-2. Den enda favorit som vunnit är Torvald Palema, ett sällsynt svagt år då bara sex motståndare slöt upp och ingen utmanade på allvar. Man kan följa alla resultat, även från tiden innan OS, på sidorna 90-93. Tidigare på 2000-talet är det bara (norske!) Steinlager som lyckats infria ett favoritskap.

Segrarnas startspår har varit 7-2-6-5-5-5-3-7. Spelarna tror inte bara att 10 Ivar Sånna ska ta en nästan unik favoritseger, han ska också bli den förste att vinna från bakspår.

Favoritskapet bygger mycket på, den starka prestation han stod för i Derbyt ifjol. Men inte ens det loppet vann han, och att han redan nu är Sveriges bästa stayer är jag inte övertygad om. Även om han är det, så är det inte säkert att han kan vinna från utvändig position – det är jättetufft över 2640."


Alfas är väl inget vidare på att öppna så det blir nog backning ja (utan att ha hört Jockes kommentarer). Till 15% känns han då tämligen iskall för mig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:43   #168
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Stämmer! Här är intervjun som låg med i mailen från spelvärde:

- 11 Scellino Luis (V75-6) har kommit upp i bronsdivisonen och det har gått lite långt mellan starterna. Med tanke på att det är bakspår och lång distans vill jag inte köra jätteoffensivt. Han har gått bra efter uppehåll och är ganska lättränad så det i sig tror jag inte är något stort minus. Inte distansen heller för den delen, han är ganska allround. Men jag kommer som sagt köra i ryggar och låta han gå till slut. Jag har kört Scellino Luis en gång och han var inte som bäst den dagen, efter att loppet fick lov att köras om på grund av olycka. Jag har kört honom mycket i träning och det är en lättkörd häst så det är inget problem. Det känns som en riktigt bra häst och jag tycker att han har höjt sig ytterligare i de fyra senaste starterna. Även om han tagit de flesta segrar från främre träffen tror jag att han är minst lika bra bakifrån. Han har varit så bra att vi har kört offensivt med honom. Skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn - inga ändringar.


Ville är en katastrofkusk i sammanhanget, raknar honom som näst sämst i loppet. Med passivt upplägg på det är det en kall favorit. Men nu verkar han inte bli favorit, det är två strukna och det kan ju mycket väl vara bästa hästen.

Väldigt mycket talar ju för Usain nu dock. I kraft av favoritskapet är spetschansen god och sen ska han inte vara riktigt i form om han ska förlora därifrån. För jag ser ingen värre risk för att någon i det här lopper kommer gå upp och pressa.
Intressant, undrar om han håller vid det resonemanget nu när det är två strukna. Känns mycket märkligt. Håller med om att allt talar för Usain Henna annars. Det är väl isåfall Tokio Hotel Hall om någon som skulle kunna gynnas av hårt tempo och tänkas försöka ladda för att hålla ut Usain Henna (har inte koll på den senares startsnabbhet?). Jag kan dock inte plocka bort Jane's Hugo från rygg ledaren. Hoppas man får hyfsat odds också på tvillingen 3-6!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:45   #169
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej det beror på att han är bra på att träna för det första, och därigenom får bra hästar i träning och kan köra hårt med dem som han vill. Det står alltid andra hästägare på kö om någon tycker att de inte får bestämma tillräckligt.

För det andra beror det på att han kör offensivt. Även om man har bästa hästen vinner man inte mycket lopp om man kör till slut från kön varje gång, det säger sig självt.

För det tredje för att de är en liten klick bra tränare/kuskar där som ger varandra loppen om den andra har en favorit (och Bergh blir ofta favorit för att han har bästa hästen). De övriga som är mindre ger sig eftersom de gärna inte riskerar sin enda starthäst.

Men först kommer tveklöst att han är bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet. De kan skita i stallorder, hästägare och allt vad det heter och köra för att vinna i loppet (ofta inte alltid såklart). Och kan ändå räkna med att fortsätta få styrningar bakom bra hästar eftersom de är så bra att köra, för att de har respekt med sig i loppen, och för att de gör just allt som krävs för att vinna loppen (om det nu inte är preparé).

Därför kan en liten tränare eller en kusk som inte är så etablerad köra lika bra som en av de bästa (generellt, i enstaka lopp med rätt förutsättningar kan de ha närapå lika bra chans). De har inte möjligheten att ta vad som i stunden är rätt beslut på samma korta tid som en kusk som inte har någon viktig intressent att stå till svars för efteråt. Och det där med respekten i lopp då som kommer sig av kontakterna och de goda ...
Jadu Stekeln. Jag är inte helt säker på om det är orsak eller verkan vi diskuterar. Vilket tydligen är ditt måtto. Det finns helt tydligt 4 (eller 5) orsaker till varför RB får de andra att lämna in ryggraden i omklädningsskåpet, om jag tolkar ditt inlägg rätt. Och resultatet blir att han rensar rent. Men det beror inte på att han är överjävlig. Jävlig kanske, men inte överjävlig. Och verkan? Jag har ingen avvikande uppfattning. Han sopar rent, för att resten av kuskarna lagt sig redan i omklädningsrummet, eftersom...Ishikawadiagrammet förändras inte.

Sen är du ju ute helt och cyklar när du påstår att "bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet". Jag kan räkna upp mer än 10 kuskar som aldrig (eller för väldigt länge sen) tränat häst. Men som är väldigt framgångsrika som kuskar. Från Bernt Lindstedt och framåt. Jodå, Jos Verbeeck platsar också. Men du kanske menade "stora kuskar" bland de som "fortfarande tränar". Vad vet jag.

Jag önskar dig all lycka till idag. Såg att du skulle gardera Ivar Sånna. Verkar vettigt.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:46   #170
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Enligt Preben Sövik är det körning på styrka som gäller och speciellt nu då distansen inte är optimal. Låter ju konstigt om dom skulle söka rygglopp med en sån häst?
Jag håller med dig. Men tyckte mig höra att Bergh tyckte att han fått så många tuffa lopp att han kanske behövde ett rygglopp. Men jag kan ha missförstått då det var skrikande ungar runt mig..hehe..

Oavsett så vinner inte Montdore på medeldistans.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:47   #171
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

https://twitter.com/putte64/status/652782130599227392
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:49   #172
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det beror helt på vilket lopp det är om lång distans är en nackdel. Om han möter hästar han är huvudet högre än, kan runda och knäcka från dödens är det en fördel. Däremot som nu, han är inte tveklöst bäst och det är inte bara att runda fram till dödens. Dessutom ska han gå i andra-tredjespår över lång distans mot jämbördiga konkurrenter som får inner-andraspår. Det gör sitt. Om han var lite bättre är redan där försprånget uppkäkat. Nej det är en riktig skitfavorit, finns ingen väg kring det. Jens hade statistik i sin krönika som stödjer mina tankar här:

"Favoriterna brukar ha det svårt i SM. Sedan Åby började med open stretch 2007 har vinnarna rankats 5-2-5-1-2-2-7-2. Den enda favorit som vunnit är Torvald Palema, ett sällsynt svagt år då bara sex motståndare slöt upp och ingen utmanade på allvar. Man kan följa alla resultat, även från tiden innan OS, på sidorna 90-93. Tidigare på 2000-talet är det bara (norske!) Steinlager som lyckats infria ett favoritskap.

Segrarnas startspår har varit 7-2-6-5-5-5-3-7. Spelarna tror inte bara att 10 Ivar Sånna ska ta en nästan unik favoritseger, han ska också bli den förste att vinna från bakspår.

Favoritskapet bygger mycket på, den starka prestation han stod för i Derbyt ifjol. Men inte ens det loppet vann han, och att han redan nu är Sveriges bästa stayer är jag inte övertygad om. Även om han är det, så är det inte säkert att han kan vinna från utvändig position – det är jättetufft över 2640."


Alfas är väl inget vidare på att öppna så det blir nog backning ja (utan att ha hört Jockes kommentarer). Till 15% känns han då tämligen iskall för mig.
Visste att du skulle rata 8 och 10 på loppscenariot, och klart att de måste vara rätt så mycket bättre än resten. Men i mina ögon är också kapacitetsskillnaden stor i det här loppet. Jag tycker Alfas Da Vinci har utvecklats till en av världens bästa stayerhästar. Problemet är att han blandar och ger ibland, och stundtals gör sämre lopp. Men är han som bäst är han många meter bättre än 1 och 2, det är min åsikt iallafall.

Det kan ju bli en del körning inledningsvis i det här loppet också då 1, 2, 3, och 4 säkert kommer försöka nå tätpositionen.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-10-10 klockan 10:51.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:50   #173
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Lång distans är väl ingen nackdel? Jag kör en rå och spikar Alfas Da Vinci från bricka 8. Känns som två är klassen bättre än de andra på distansen, 8 och 10, och Alfas är i absolut toppform. Skötaren sa i vinnarcirkeln på Jägers i veckan att hästen känns grym för tillfället. Kan vara en idiotspik med tanke på att Jocke gillar att backa och köra till slut men kör han bara framåt tror jag han vinner från ledningen/dödens. Möjligt att han vinner bakifrån också, vilket nog är den troligaste styrningen.
Med Joakim Lövgren i sulkyn så är det en idiotspik. Helt rätt. Ungefär som att spika Fredrik B Larsson eller Jörgen Westholm. Men lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:55   #174
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Muhammed Visa inlägg
Bra där Stänkarn! Du och jag kan ta en Stänkare kanske!?
Jajemän! Så kan vi sitta och hånskratta åt Spiken, Nico, Masen och de andra som försöker hålla Travpunkten flytande!

Nu håller ju Spiken på att överge Travpunkten och börjar spamma Sharps med sina papegojinlägg så det är väl bara en månad eller två innan han lyckats förstöra det här forumet också, man får passa på så länge forumet lever!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+50)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:58   #175
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Känns som att om Löfgren trycker till med lover face från början att han ev. kan överflyga vici lane eller ta sig ner i rygg på honom. rygg på vici borde va bra då montdore kommer efeter en bit o tar dödens
Förstår inte hur Veijo kunde sänka sig till att sätta upp Lövgren. Totalt oförmögen att få iväg hästarna från start. Lär hamna i sjätte utvändigt här. Man måste nog ha rökt på för att tro att han ska få rygg ledaren.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 10:58   #176
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Med Joakim Lövgren i sulkyn så är det en idiotspik. Helt rätt. Ungefär som att spika Fredrik B Larsson eller Jörgen Westholm. Men lycka till!
Haha vad gafflar du om? Med alla dessa toppkuskar borta är ju Lövgren en av dom allra främsta i fältet. 19% vinster på sina uppsittningar i år. Vilket hån att jämföra honom med Fredrik B Larsson som har 6% vinster i år och 1/6 inkört.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+3)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 11:01   #177
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dante Boko har utvecklats väldigt mycket nere i Frankrike. Sen är det klart, spår 12 på Åby med allt vad det innebär är ju absolut inte bra. Men 4 %, och det är inte världsstjärnor han möter.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 11:04   #178
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stankarn visst har du rätt i en del av det du säger, att toppkuskar "vågar" mer osv men hur i hela helvete kan du jämföra Lövgren med FREDRIK B LARSSON?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 11:06   #179
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Haha vad gafflar du om? Med alla dessa toppkuskar borta är ju Lövgren en av dom allra främsta i fältet. 19% vinster på sina uppsittningar i år. Vilket hån att jämföra honom med Fredrik B Larsson som har 6% vinster i år och 1/6 inkört.
Inte på V75. Och inte när det handlar om lite högre klasser. Och absolut inte som lånekusk!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 11:07   #180
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Grejen med Lövgren är inte att han har dåliga körhänder, han är bara jävligt defensiv som kusk. Passar bättre på vissa hästar och sämre på andra.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td