Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-10, 12:14   #183
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag tycker Alfas Da Vinci har utvecklats till en av världens bästa stayerhästar...

...Det kan ju bli en del körning inledningsvis i det här loppet också då 1, 2, 3, och 4 säkert kommer försöka nå tätpositionen.
Jag kan nog hålla med dig lite där, men det här är ju inte stayerdistans utan "bara" lång distans. Lite körning kan det ju bli såklart, men det är ju sällan den blir speciellt långdragen över längre distanser då man vet att det kostar mer än det smakar och att man behöver spara hästen för att klara resten av loppet. Blir det stiltje efter körningen känns det inte som att Lövgren kommer ta chansen att sända fram heller utan det blir nog Uhrberg i såna fall.

Kollade in startsnabbheten i sjätte nu och kan konstatera att det inte är någon tillfällighet att just de här hästarna anmält när det är längre distans. Det är inga speedkulor direkt. Väldigt ovisst vem som håller ut vem om du frågar mig. Förutom att Olle inte kan svara upp (och heller inte laddar) och att Söderkvist kommer såsa på ganska lugnt i starten då han är nöjd med att vara garanterat ett andraspår så vette tusan! En som är snabb och det är Lillaxel om han laddas. Men jag tror mycket på att det är Untersteiner som är den enda som har vett att ladda ordentligt och kommer till spets initialt och släpper till den som är först fram av Tokio eller Usain. Med det sagt kommer jag låsa loppet på 4,6,11 OCH 9 Chatain som visat en jäkla uppfattning i sina två starter i Sverige på sistone och är rejält bortglömd nu. Typiskt för utländska hästar med okända kuskar. Janes Hugo har ju bra förutsättningar till fin löpning och bara streckad på några få procent så det är frågan om han ska med på lappen ändå. Har svårt att se den fixa seger. Kuskmotståndet är dock halvskralt här så han ska nog med ändå. 3,4,6,9,11! Med utgång på 4 för spelvärde.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat