Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-10, 12:49   #186
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
V75-4

ALLA har jagat Eagle Shot nu efter att hästen flygit fram och gjort fina lopp flera gånger i rad. Då har den varit spelad till entalsprocent. Idag är det 23 % som gäller, vilket enligt mig är något mindre än den verkliga chansen som jag värderar till 25-30 %. Idag när den är knapp favorit går ALLA emot, och är noga med att nämna att dagens procent är banne mej alldeles för hög. Man väljer istället ickevinnaren Man Winner och den som tydligt visat att den inte riktigt håller V75-klass Caddie Hit. Två hästar som dessutom ska vara med i spetskörningen och lär få tuffa öppningar. ALLA vet att lärlingslopp körs vilt och gynnar de som får ligga i fred lite längre ner. Men det har folk glömt idag. Eagle Shot ska fällas och man krigar istället som fan för att hitta spikar i andra avdelningar.

Det gör inte jag. Jag spikar Eagle Shot med 19 procentige Nicklas Westerholm, sitter lugn och njuter när Westerholm glider med i tredjespår och rundar packet sista 200. Samtidigt noterar jag att Amour Du Coglais, Snabba Cash och några till gör upp om resten av pallplatserna samtidigt som Man Winner m.fl är totalslut längre ner i kön.
Ickevinnaren Man Winner har vunnit fler lopp än Eagle Shot!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat