Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-31, 11:18   #94
Bridgeman

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Läser på detta och ett annat forum, intressant. Själv har jag ingenting att komma med. Känns som om det vore straffbart! Att inte ha något att komma med menar jag. Känns som om jag snyltar på andra. Ska skriva några som jag tror på strax. Men först: föll i förundran över hur många här inne som tyckte man kunde satsa på 11 Västerbo Carrera i avd 1. Själv skulle jag inte ha med den. Men nu tror jag att jag har löst gåtan För första gången var jag inne på "korsdragaren". Verkar vara bra och nyttig sajt.Men där såg jag att man nämnde Västerbo i förbifarten. Så jag tror det är därifrån folk har fått sin tro på Västerbo Carrera.

Här lite hästar jag letat fram, tror mest vad "alla andra" tror på. Okej.

Avd 1. Att det ska vara så krångligt redan i inledningen! Hemskt svårt att komma fram till något här. Men har sållat fram dessa.
Från början hade jag med 1 Unique Julia men tagit bort henne då jag inte tror på henne. Fast hon har varit hemskt duktig. Vann på V75 16 juni strax efter att hon flyttats från Hans R Strömberg (On Track Piraten) till Reijo Liljendahl. Men det var över kort. Ulf Ohlsson körde och vann med 8 längder. Det var förmodligen ett knäckarlopp för henne. Vilka fasoner också - 8 Längder! Visar att man struntar i hästarna. Så skulle Örjan aldrig göra, bara om han hade en fantom i linorna, vilket han i och för sig ofta har.

Nåja, nog om en som jag ändå inte tänker ta med, f n åtminstone. Ja, sedan har jag 6 Bolt Boko, Erik A och tränas av Gävles Erik Lindegren. Kusken och spåret talar för Bolt Boko. Därefter 2 Ajlexes Cubano. Vann ju V75 12 sep från spår 1 i volt. 9 Digital Collection/Robert Bergh. Tuff 4-åring, vunnit 1/3 av sina starter och en riktig tuffing i sulkyn med. På - tills vidare - hemmabana också.

Sedan kallbloden. Har skrivit så mycket nu så redovisar bara vilka jag kommit fram till. Det är:
Tekno Odin förstås. Sedan
3 Qravatt med Robban.
7 Titan Tabac med Ulf Eriksson. Titanen vann V75 8 aug från spår 3, 2200m. Sedan vinst fre 18 sep, 2220, många längder, 100 000:- lopp. Och kanske
1 Blixtsnabb/Gunnel Fredriksson. Varit duktig, vunnit 6 av 14 lopp, 43%.

Avd 3. Har ingen egen tanke, får väl ta den/de som kollektivet fastnar för.

Avd 4, lärlingar. Här tar jag helt fräckt dom som vunnit mest, av kuskarna alltså. Och det är:
7 Mockingbird Face.
8 Balero Mearas.
14 Resplendent Caviar (bara eventuellt).
5 Be Spontaneus, också bara eventuellt.

Har inte kommit längre. Lycka till!
Jag skulle aldrig ta med Gunnel F. När vann hon V75 senast?
Resplendent C= Enligt källa är den kall.. Men outsider kanske..
Ta med Rocky W samt nr 10 i avd 6..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+2)
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat