Hästen jag ska gå på blir i avd II,
nr 11 Moon`s Oki Doki.
Vann debuten genom att åka ifrån enkelt. I starten efter blev det rygg på ledaren med följden att senare i loppet dras bakåt till en nolla i resultatkolumnen.
Efter galopp och diskning i starten därpå, så var det senast dags för en ny mersmakande avslutning fram till en 2:a-plats. Då togs det in rejält på en häst som visat bra fart för den här låga klassen, nämligen Valentin.
Det känns som att hästen räcker långt i liknande lopp och spikas därför till 7%.
En annan rolig 7%:are kan vara
nr 10 Looking Lovely i avd IV. Det såg riktigt trevligt ut när hästen BARFOTA åkte förbi en såpass duglig häst som Volvo till slut. Vid gardering på mitt system.
Jag får lägga till att när
3 Beat The Boys vann sitt senaste lopp spurtade hon lite bättre än Looking Lovely, så den ska nog med vid gardering den med. 0% i nuläget.
5 Curtain Call tycker jag presterat riktigt bra i flera starter. Långt bättre än oddsen hon blir spelad till. Likt många andra motståndare i detta lopp är hon relativt klasslös och väldigt osäker. Det krävs nog inte att vara stjärna för att duga långt här.
Bästa draget är nog trots allt
nr 15 Snow Angel. Riktigt bra i Halmstad mot Blackmagicwoman Ås. 2%!!!
... eller
13 Rocky Bore!!! Här snackar vi positiva insatser vid 2:a-platserna på slutet. Mot bra djur! Måstestreck till 0%!
Nu har jag kommit fram till att megalampan i IV:e ska garderas rikligt. Ace vann inte loppet senast, men möter troligen bättre hästar denna gång. Mina streck: 13, 15, sedan 2, 3, 5, 10 och given också Järpedals nr 7.
13 och 15 är ett måste på min bong.