Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-21, 19:06   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V64 Åby JACKPOT


Jackpot imorgon på V64 med 4-5 miljoner i sexrätts-potten och flera spelmässigt mkt intressanta lopp.



Sauveurs brorsa Orval startar i V64-2, möter bl.a. Berghs talang Mellby Drake som haft lite problem på slutet men som besitter hög grundkapacitet. Mellby Drake är förresten efter Viking Kronos, bara något sådant.
Även Moons Oki Doki är helt ok!


Sista loppet är intressant. Lonely Star har varit riktigt bra på slutet och är rätt favorit men varning för Staro Happy Hour om den har form. MYCKET kvar senast på Jägers och lättare emot nu. Annars är Salma Silvio och Skogstorps Anna också hästar att passa.


Eder Bob kördes riktigt lugnt senast och hade väldigt mycket krafter kvar i mål. Remain Garbo är bra och chansen finns för spets om han får ta över från Photoboy. Såfall förstahäst. Andra är CFM och Blue Motion, och så några där bak. Rätt öppet lopp V64-1.


Ace Alabama väldigt stor favorit i nuläget och den är bra men alldeles för mkt just nu. 5, 7, 10, 15 är lika bra!

Sparkling Kronos debut för Veijo i femte, kapabel häst och om Veijo fått ordning på grejerna har den en riktigt bra uppgift här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Skuumberg (+1), dado (+5), Emeffeff (+5), joback1 (+16), kasse (+1), asgaya3141 (+5), Torstens (+2), alle (+10), crossbow (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 20:11   #2
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Någon som vet varför Veijo har satt upp Lars Wester som kusk på sin häst imorgon? Fortfarande sjuk? Intressant omgång i övrigt med tanke på jackpot och ett par svårlösta lopp. Får kika lite närmare på hästarna sen och återkomma med några jackpotdrag...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joback1 (+10)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 22:45   #3
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Hästen jag ska gå på blir i avd II, nr 11 Moon`s Oki Doki.

Vann debuten genom att åka ifrån enkelt. I starten efter blev det rygg på ledaren med följden att senare i loppet dras bakåt till en nolla i resultatkolumnen.

Efter galopp och diskning i starten därpå, så var det senast dags för en ny mersmakande avslutning fram till en 2:a-plats. Då togs det in rejält på en häst som visat bra fart för den här låga klassen, nämligen Valentin.

Det känns som att hästen räcker långt i liknande lopp och spikas därför till 7%.


En annan rolig 7%:are kan vara nr 10 Looking Lovely i avd IV. Det såg riktigt trevligt ut när hästen BARFOTA åkte förbi en såpass duglig häst som Volvo till slut. Vid gardering på mitt system.

Jag får lägga till att när 3 Beat The Boys vann sitt senaste lopp spurtade hon lite bättre än Looking Lovely, så den ska nog med vid gardering den med. 0% i nuläget.

5 Curtain Call tycker jag presterat riktigt bra i flera starter. Långt bättre än oddsen hon blir spelad till. Likt många andra motståndare i detta lopp är hon relativt klasslös och väldigt osäker. Det krävs nog inte att vara stjärna för att duga långt här.

Bästa draget är nog trots allt nr 15 Snow Angel. Riktigt bra i Halmstad mot Blackmagicwoman Ås. 2%!!!

... eller 13 Rocky Bore!!! Här snackar vi positiva insatser vid 2:a-platserna på slutet. Mot bra djur! Måstestreck till 0%!

Nu har jag kommit fram till att megalampan i IV:e ska garderas rikligt. Ace vann inte loppet senast, men möter troligen bättre hästar denna gång. Mina streck: 13, 15, sedan 2, 3, 5, 10 och given också Järpedals nr 7.

13 och 15 är ett måste på min bong.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10), AndyMart (+5), asgaya3141 (+5), Torstens (+2)

Senast redigerad av Fidus den 2015-11-21 klockan 23:28.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 23:08   #4
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Har bara kollat på första loppet. Förstår inte riktigt varför du tycker Remain Garbo är förstahästen Andy. Knappast distansplus och långsökt med spets som jag läser loppet. Photoboy och Crazy Foot Mambo är väl snabbast initialt sen kommer Lugauer och testar i ett andra skede? Håller iallafall Blue Motion som klar förstahäst, får den överta ledningen är det mycket bra vinstchans. Tänkbar spik, annars utgång. Om Crazy Foot Mambo får spets och svarar eller om det blir hårt tempo kan Remain Garbo gynnas, men framför allt Eder Bob. Spännande att se vad Johan har tänkt sig med kort distans på den hästen, körde bara i ryggar sist. Kommer säkert göra ett bra lopp nu andra starten efter vila och är nog bäst kapacitetsmässigt. Kanske blir lås 3-9 istället, men strecken landar väl tyvärr därefter.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 23:10   #5
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Missa inte lopp 1 på Åby imorgon som går 14.00. Ett riktigt fint tvååringslopp med flertalet talanger.


1 Bette Nock - Hör till ovanligheten att Flemming plockar ut tvååringar i tävling men denna verkar mogen, kan också bero på att han fick den i träning från T Malmqvist efter Örebrostarten. Hingst efter SJ's Photo som dundrade fram i dödens sist med 700 kvar och plockade de från dödens. Mor Flicka Tröjborg har tidigare lämnat Nick Nock som var väldigt duktig på tävlingsbanan.

2 Gwenda Di Quattro
- Sto efter Cantab Hall som vann på fint sätt på bra tid senast i Danmark.

3 Baron Gift - En helt ok häst som nog kan platsa med lite flyt men får det nog svårt att utmana på riktigt.

4 Greece Boko - Berghtränat sto efter Zola Boko. Hårt betrodd senast men lite mer hade man väl förväntat sig? Nja..

5 Twinkle Laday - Slog Greece Boko senast i sin debut efter att ha fått en resa i andra ytter och sedan kommit fram i dödens då tidigare dödenshäst galopperade. Plockade ner Greece Boko lätt till slut och gav ett fint intryck!

6 Raijin Face - Avkomma till Raja Mirchi och brorsa med Network Broline. Pampig och fin häst och gav ett mycket fint intryck i debuten på Kalmar för tre veckor sedan. Riktigt tryck i hästen.

7 Ricochet Face - Även detta en son till Raja Mirchi och har inlett tävlandet rätt trevande. Har haft lite oflyt och annat. Visade prov på en riktigt fin startsnabbhet senast och är spetsfavorit här med det i baktanke!

8 Staro Kiss Of Fire - Fin häst som faktiskt redan hunnit med 6 starter i livet. Har fått starta på och går framåt för varje lopp. Tog en välsmakande seger senast då hon spurtade förbi de enkelt till slut och såg riktigt fin ut. Iofs serverade Jocke hennes ett mycket bra lopp. Har bara amerikanskt i stammen.

9 Vikens Prince - Tror inte han duger här.

10 Rekord Rune - Faktiskt inte en så tokig hingst vi pratar om här, gör bra lopp och är inte helt borta med klaff. Ett tänkbart skrällbud!


Min vinnare; 6 Raijin Face

Gillade verkligen vad jag såg i debuten och min tanke är att han får ta över efter 500 körda från Ricochet Face som tar hand om spets till en början. Jepson är duktig och håller förhoppningsvis hästen på tårna så vi slipper galopp.

Spelförslag, V/P på Raijin Face. https://www.atg.se/spel/vp_2015-11-2...e-fc88cfaf082a


Ranken; 6-1-7-2-5-8-10-4-3-9
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 23:19   #6
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Hästen jag ska gå på blir i avd II, nr 11 Moon`s Oki Doki.

Vann debuten genom att åka ifrån enkelt. I starten efter blev det rygg på ledaren med följden att senare i loppet dras bakåt till en nolla i resultatkolumnen.

Efter galopp och diskning i starten därpå, så var det senast dags för en ny mersmakande avslutning fram till en 2:a-plats. Då togs det in rejält på en häst som visat bra fart för den här låga klassen, nämligen Valentin.

Det känns som att hästen räcker långt i liknande lopp och spikas därför till 7%.


En annan rolig 7%:are kan vara nr 10 Looking Lovely i avd IV. Det såg riktigt trevligt ut när hästen BARFOTA åkte förbi en såpass duglig häst som Volvo till slut. Vid gardering på mitt system.

Jag får lägga till att när 3 Beat The Boys vann sitt senaste lopp spurtade hon lite bättre än Looking Lovely, så den ska nog med vid gardering den med. 0% i nuläget.
Kul med nytt folk som skriver bra tips på Sharps, det behövs! Håller med om Looking Lovely, rankade upp den lite senast på Jägers men då såg den riktigt tråkig ut. Förhoppningsvis var det skorna som spökade. Gör den om något av sina barfotalopp där den avslutat bra kan den räcka om den får lopp på rulle här.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-11-21 klockan 23:20.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 23:39   #7
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Har bara kollat på första loppet. Förstår inte riktigt varför du tycker Remain Garbo är förstahästen Andy. Knappast distansplus och långsökt med spets som jag läser loppet. Photoboy och Crazy Foot Mambo är väl snabbast initialt sen kommer Lugauer och testar i ett andra skede? Håller iallafall Blue Motion som klar förstahäst, får den överta ledningen är det mycket bra vinstchans. Tänkbar spik, annars utgång. Om Crazy Foot Mambo får spets och svarar eller om det blir hårt tempo kan Remain Garbo gynnas, men framför allt Eder Bob. Spännande att se vad Johan har tänkt sig med kort distans på den hästen, körde bara i ryggar sist. Kommer säkert göra ett bra lopp nu andra starten efter vila och är nog bäst kapacitetsmässigt. Kanske blir lås 3-9 istället, men strecken landar väl tyvärr därefter.
Har kollat lite mer och håller med om att Blue Motion ska vara förstahäst, det har du helt rätt i. Visat bra form, har ett bra läge och kommer från ett stall i superform som bara vinner och vinner.

Men;

Sedan Remain Garbo kom till Flemming har han tagit ut hästen på kort distans vid FEM tillfällen. Vid tre av dessa tillfällen har det varit framspår och vid samtliga dessa tre gånger har det blivit seger. Vid de två andra gångerna gällde bakspår eller bakspår på tillägg, vilket resulterade i rygglöpningar och bra spurter i skymundan till slut.

Således, 100 % hos Flemming över kort distans och med framspår. Distansminus? Nja.

Remain Garbo har visat en startsnabbhet man inte tror finns hos hästen och öppnat speciellt bra från mittenspåren eller lite längre ut, se t.ex. Ålborg 15-03-13 då han spetsar lätt från spår 4. Även på Åby 15-03-31 är han bra med från start även om Flemming inte trycker iväg något särskilt, forceras därefter framåt för att överta spets. Senast på Åby också bra med från start då han tar hand om spets initialt.

Vi är överens om att spetsstriden står mellan CFM och Photoboy och således är det självklart att Photoboy tar sig förbi Blue Motion från start. Ofta när man gör som Lugauer kommer försöka göra (vara så bra med från början som möjligt) och det kommer någon annan utifrån som hinner före är det lätt det blir lite fel och man får ta upp.

Just på grund av detta är jag inte helt främmande för att (om Flemming får en bra start) Remain Garbo hänger med Photoboy (nån längd efter) och tar sig förbi Blue Motion, och därmed troligtvis kommer till spets i andraläget då "alla" släpper till Flemming när han väl testar, och då Photoboy är rätt blöt i spets enligt tränaren. När det är 1640 m måste Flemming ladda vilket gör scenariot mer troligt.

Skulle Flemming komma till spets är det riktigt bra chans och därmed ett roligt drag då spelprocenten kommer vara låg på den.

Allt detta förutsätter att den går barfota igen imorgon, annars inte alls lika intressant.

__________________________________________________ ___________

Annars är det ett rätt öppet lopp, men min tanke är att den vinner som får ta över från 1 eller 5 när det är klart. Antingen är det Blue Motion eller enligt min lilla teori Remain Garbo. Ska man ha fler är det väl de som är streckade som gäller, 1, 5, 9, 10 och därefter 4 och 11.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 23:41   #8
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Kul med nytt folk som skriver bra tips på Sharps, det behövs! Håller med om Looking Lovely, rankade upp den lite senast på Jägers men då såg den riktigt tråkig ut. Förhoppningsvis var det skorna som spökade. Gör den om något av sina barfotalopp där den avslutat bra kan den räcka om den får lopp på rulle här.
Jag tror det var skorna, faktiskt. Det verkar som om att Kevin inte får något svar alls vid drivning in i sista sväng. Han slutar driva ganska omgående och ger totalt slaka tömmar. Hästen verkade ändå vilja springa för farten höll hon till plats 6 utan att det begärdes ett skvatt.

8 Power M.M. i avd V har sett riktigt bra ut ett antal ggr på rad. Kändes solklar i breddloppet senast. Nu står hästen helt rätt inne pengamässigt och jag måste prova ha med den igen.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 23:50   #9
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Jag tror det var skorna, faktiskt. Det verkar som om att Kevin inte får något svar alls vid drivning in i sista sväng. Han slutar driva ganska omgående och ger totalt slaka tömmar. Hästen verkade ändå vilja springa för farten höll hon till plats 6 utan att det begärdes ett skvatt.

8 Power M.M. i avd V har sett riktigt bra ut ett antal ggr på rad. Kändes solklar i breddloppet senast. Nu står hästen helt rätt inne pengamässigt och jag måste prova ha med den igen.
För mig är Sparkling Kronos ruggigt intressant där. Om Veijo bara fått ordning på henne och Wester undviker galopp så sitter hon riktigt bra på det. Mot spets och sedan hålla ett bra tempo i 2140 m så ska de aldrig kunna hinna i fatt den. Detta är en riktigt kapabel dam som visat höga fartresurser och som bara ska vinna ett sånt här race med detta försprång egentligen.

Dancing Pride är seg i volten och kommer väl bara bli hängande från springband? Värre med French Me som kan få en riktigt bra start och komma fram lite för tidigt!

Men nä, fan, detta vinner Sparkling Kronos felfri. Klartecken!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 09:45   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Jackpot imorgon på V64 med 4-5 miljoner i sexrätts-potten och flera spelmässigt mkt intressanta lopp.



Sauveurs brorsa Orval startar i V64-2, möter bl.a. Berghs talang Mellby Drake som haft lite problem på slutet men som besitter hög grundkapacitet. Mellby Drake är förresten efter Viking Kronos, bara något sådant.
Även Moons Oki Doki är helt ok!


Sista loppet är intressant. Lonely Star har varit riktigt bra på slutet och är rätt favorit men varning för Staro Happy Hour om den har form. MYCKET kvar senast på Jägers och lättare emot nu. Annars är Salma Silvio och Skogstorps Anna också hästar att passa.


Eder Bob kördes riktigt lugnt senast och hade väldigt mycket krafter kvar i mål. Remain Garbo är bra och chansen finns för spets om han får ta över från Photoboy. Såfall förstahäst. Andra är CFM och Blue Motion, och så några där bak. Rätt öppet lopp V64-1.


Ace Alabama väldigt stor favorit i nuläget och den är bra men alldeles för mkt just nu. 5, 7, 10, 15 är lika bra!

Sparkling Kronos debut för Veijo i femte, kapabel häst och om Veijo fått ordning på grejerna har den en riktigt bra uppgift här.
Du tillför grymt mycket till forumet Andy, alltid trevlig ton och intressanta tankar!!
Keep up the good work!!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 10:00   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Sparkling kronos håller jag med om i 5e, bra spik!

Thai simoni i avd 1 var riktigt bra senast, endast 3%! Måste ha högre vinstchans här!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 10:11   #12
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Du tillför grymt mycket till forumet Andy, alltid trevlig ton och intressanta tankar!!
Keep up the good work!!
Tack så mycket. Tycker det är kul att ventilera lite travtankar här, extra kul när man diskuterar de med andra.



Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Sparkling kronos håller jag med om i 5e, bra spik!

Thai simoni i avd 1 var riktigt bra senast, endast 3%! Måste ha högre vinstchans här!
Thai Simoni har jag följt en del på slutet och har tyckt den vart intressant inför i princip varje start, undantaget någon då. En snabb häst som faktiskt är rätt bra.

Tycker dock inte den har imponerat något vidare och som jag ser det är det bara från en position den kan vinna detta, och det är från rygg ledaren och sedan via OS. Men tror inte han når rygg ledaren, därav är det inte lika intressant för mig idag.

Men letar man större skrällar är den tänkbar!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 10:16   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Har kollat lite mer och håller med om att Blue Motion ska vara förstahäst, det har du helt rätt i. Visat bra form, har ett bra läge och kommer från ett stall i superform som bara vinner och vinner.

Sedan Remain Garbo kom till Flemming har han tagit ut hästen på kort distans vid FEM tillfällen. Vid tre av dessa tillfällen har det varit framspår och vid samtliga dessa tre gånger har det blivit seger. Vid de två andra gångerna gällde bakspår eller bakspår på tillägg, vilket resulterade i rygglöpningar och bra spurter i skymundan till slut.
Vad jag kan se så ska 7 Remain Garbo rekordsänka typ 2 sekunder för att överhuvudtaget ha med det här att göra. Varför tror du att Untersteiner med 5 Photoboy släpper över spetsen till den? Och riskera att hamna i tredjepar invändigt? Nä, jag tror att det enda ekipage som Untersteiner släpper till är Lugauer och 4 Blue Motion.

Luckan kommer som på beställning och med lite tur sticker han nosen först. Annars lär väl den raka tvillingen 3-5 ge 5-6 ggr pengarna.

Funderar på att ta med 4 Thai Simoni på något sätt. Fick för hård öppning senast och kanske inte riktigt matchar de bästa här. Men bra spår, lite körning runt omkring. Kanske kan slinka ner i andra-tredjepar utvändigt? Nja, det är kanske att hoppas på för mycket.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 10:17   #14
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Photoboy i V64-1 borde väl ha toppchans? Hävdar sig väldigt bra här på aktuell distans. Kan komma till spets, och där kan man köra eller släppa till favoriten och gå via OS?
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 10:18   #15
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sparkling Kronos kvallopp för två veckor sedan. Vinner gör Manalapan. Men kanske inte riktigt det trycket i hästen man hade velat ha? Röd kusk.

http://www.youtube.com/watch?v=GJqkO-LRJWQ

Senast redigerad av AndyMart den 2015-11-22 klockan 10:20.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td