Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-23, 13:50   #5
Emanresu
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Min tanke med att spegla datorn är ju att du får lösenordet till respektive monopol, för att därefter kunna leta reda på siffrorna inne på ATG.se , vilket knappast lär vara speciellt svårt i deras stenålderteknik.

Hur stor är risken att alla problem tre veckor i rad som påstods vara dos-attacker, inte dolde ett massivt dammsugande av kontokort tex?
Jag förstår hur du tänker, men tyvärr (eller snarare förhoppningsvis) så är även kortet krypterade i deras databaser, något annat vore ett stort skämt och då får man lägga mycket tid för att dekryptera. Däremot om man får många kort så kommer det absolut vara värt det.

Angående Barcelona så får vi ju också tänka på att det är 10 år sedan och hur sjukt det än låter så är det rätt länge inom säkerhet gällande datorer och nätverk. Men som sagt, får man tag på lösenorden så kan man göra stor skada för användarna, det säger jag inte emot. Jag ville bara påvisa att det är hyfsat säkert och du måste lägga oerhört lång tid på att cracka lösenorden om du inte har nycklarna som används för att kryptera.

https://howsecureismypassword.net/

Jag testade ett lösenord som var hurlangtidtardetta och då tar det för en (1) desktop pc cirka 60 trillion years, och eftersom det inte är 1 ord utan flera sammanhängande så är det inte jättelätt med en dictionary attack heller.

Jag ville bara ha fakta rätt och inte skrämma upp folk genom att få det att låta som något som sker jättelätt, men absolut är görbart.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat