Tycker avd 2 är väldigt svår att komma tillrätta med.
I avd 1 har jag fem hästar, efter massor av grubbel. Chansar på att Breidabliks Nubbe kommer bort på något sätt så jag har garderat och har följande:
1 Breidabliks Nubbe, som alla tror ska vinna. Troligen gör han väl det, blir kanske spik till slut på honom.
4 Timbal. Har ju tjänat miljon fast bara 3 år...
5 Target Kronos. Med Adrian. Hans vilja verkar kunna bära hästarna till vinst...
7 Sylvester America från tillägg. Bra tid över volt medel, 13,6. Med Johan U.
9 Differenceadaymade. Mitt skrällbud. Fin stam, fem starter för Veijo. Kom från Goops där hon blev tvåa i Oaks.
Det var dom det, förmodligen chansar jag med spik på favoriten, får se.
Sedan gick jag vidare till avd 2 och nu har jag precis kört fast. Tycker alla eller ingen kan vinna. Hopplöst lopp. Ska det va på detta viset så blir det nog inget spel i dag...
Tittat in på ATG. Folk verkar gilla följande tre:
4 Caddie Ivory, Uffe O/Reijo. 23%
2 Breidabliks G.T., Lugauer. 21%
6 Global Racecourse, Erik A/Båth. 20%
Själv har jag letat på följande:
1 Lumberjack Joe, Per Lennartsson/Fredrik Wallin. Nu kommer jag inte ihåg varför...? Jo, han blev tvåa i ett V75-lopp i somras, med Magnus Jakobsson. Och så var han etta i ett 100 000:- lopp. Sedan pausat och har ett lopp i kroppen. Jag brukar inte tro på Per Lennartsson nu för tiden men det var faktiskt honom han vann 100 000:- loppet med.
Och
3 Usain Colt med Johnny Takter, tränas av Ola Samuelsson. Johnny har nu startat i V75 i 28 lopp - utan vinst! Häpnadsväckande! Han står och stampar med sina 20 vinster. Dags nu! Kör Johnny