Ämne: V5 Jägers
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-01, 13:27   #3
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Just nu är det 9 grader och klarblå himmel i Malmö. Banan är säkert tio gånger bättre än förra veckan, trots det blir det skor runt om på alla hästar. Måste vara det absolut sämsta beslutet som någonsin fattats inom Svensk Travsport. Det värsta är att det spelarna som spelar mycket på travsporten här nere i söder, där förbudet behövs allra minst, som drabbas hårdast. På V5an ikväll är det runt 8-9 hästar som tränas av danska tränare och som har gjort sina starter i Danmark där ingen skoinfo finns. Under de förutsättningarna är det verkligen iskallt för oss spelare. Runt två hästar i varje lopp kan vara kraftigt gynnade/missgynnade utan att det går att kolla upp. För jävla tråkigt att man ska behöva stå över spel på grund av såna anledningar när det är en fin V5a i övrigt.

Per Nordström säger det egentligen bäst:
- Helt jäkla vansinnigt att dem tar bort det ansvaret från oss tränare, man förflyttar bara problemet från hovarna längre upp på hästens ben. Jag tycker att det skulle vara upp till var och en och om man missköter sig vore det bättre med rejäla böter. Jag kommer från Boden och vet hur det ser ut där uppe, det slår helt fel och vi i Skåne borde inte straffas. I norrland hyvlar man bort isen i mitten av april, men får köra barfota från mars...
- Dessutom plockar man bort moroten för de bästa bankillarna och barfotaförbudet kan mycket väl sänka nivån på vårt underlag, jag tror att det finns en risk för ett allmänt sämre underlag.
- ATG-nissarna har varit oroliga över att spelarna inte vetat om det går att köra barfota eller inte, men istället får man nu hästar som floppar med skor och spelarna kommer att vara lika vilseledda som tidigare. Lika många som har gått bättre utan skor kommer att gå sämre med skor. Som exempel kan jag ta min egen Sevilla. Han går högt med armbågarna och med anledning av barfotaförbudet kommer jag inte att starta honom mer i år.

Sorry för att det här inte handlar om omgången ikväll men jag blir fan upprörd när det är en intressant omgång som ikväll och fina banförhållanden och så ska man förstöra allt med ett förbud. Hoppas de som tagit beslutet kollar ikväll så de förstår hur snett ute de är.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat