Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-01, 11:26   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V5 Jägers


Jägers ikväll och då är det klart vi ska vara med och dela på kakan.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 12:09   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

http://www.jagersro.se/index.cfm/s/T...yheter/id/4653

Anders Nilssons gedigna analys!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+25), Knutman (+15)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 12:27   #3
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Just nu är det 9 grader och klarblå himmel i Malmö. Banan är säkert tio gånger bättre än förra veckan, trots det blir det skor runt om på alla hästar. Måste vara det absolut sämsta beslutet som någonsin fattats inom Svensk Travsport. Det värsta är att det spelarna som spelar mycket på travsporten här nere i söder, där förbudet behövs allra minst, som drabbas hårdast. På V5an ikväll är det runt 8-9 hästar som tränas av danska tränare och som har gjort sina starter i Danmark där ingen skoinfo finns. Under de förutsättningarna är det verkligen iskallt för oss spelare. Runt två hästar i varje lopp kan vara kraftigt gynnade/missgynnade utan att det går att kolla upp. För jävla tråkigt att man ska behöva stå över spel på grund av såna anledningar när det är en fin V5a i övrigt.

Per Nordström säger det egentligen bäst:
- Helt jäkla vansinnigt att dem tar bort det ansvaret från oss tränare, man förflyttar bara problemet från hovarna längre upp på hästens ben. Jag tycker att det skulle vara upp till var och en och om man missköter sig vore det bättre med rejäla böter. Jag kommer från Boden och vet hur det ser ut där uppe, det slår helt fel och vi i Skåne borde inte straffas. I norrland hyvlar man bort isen i mitten av april, men får köra barfota från mars...
- Dessutom plockar man bort moroten för de bästa bankillarna och barfotaförbudet kan mycket väl sänka nivån på vårt underlag, jag tror att det finns en risk för ett allmänt sämre underlag.
- ATG-nissarna har varit oroliga över att spelarna inte vetat om det går att köra barfota eller inte, men istället får man nu hästar som floppar med skor och spelarna kommer att vara lika vilseledda som tidigare. Lika många som har gått bättre utan skor kommer att gå sämre med skor. Som exempel kan jag ta min egen Sevilla. Han går högt med armbågarna och med anledning av barfotaförbudet kommer jag inte att starta honom mer i år.

Sorry för att det här inte handlar om omgången ikväll men jag blir fan upprörd när det är en intressant omgång som ikväll och fina banförhållanden och så ska man förstöra allt med ett förbud. Hoppas de som tagit beslutet kollar ikväll så de förstår hur snett ute de är.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 14:27   #4
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg

Per Nordström säger det egentligen bäst:
- Helt jäkla vansinnigt att dem tar bort det ansvaret från oss tränare, man förflyttar bara problemet från hovarna längre upp på hästens ben. Jag tycker att det skulle vara upp till var och en och om man missköter sig vore det bättre med rejäla böter. Jag kommer från Boden och vet hur det ser ut där uppe, det slår helt fel och vi i Skåne borde inte straffas. I norrland hyvlar man bort isen i mitten av april, men får köra barfota från mars...
- Dessutom plockar man bort moroten för de bästa bankillarna och barfotaförbudet kan mycket väl sänka nivån på vårt underlag, jag tror att det finns en risk för ett allmänt sämre underlag.
- ATG-nissarna har varit oroliga över att spelarna inte vetat om det går att köra barfota eller inte, men istället får man nu hästar som floppar med skor och spelarna kommer att vara lika vilseledda som tidigare. Lika många som har gått bättre utan skor kommer att gå sämre med skor. Som exempel kan jag ta min egen Sevilla. Han går högt med armbågarna och med anledning av barfotaförbudet kommer jag inte att starta honom mer i år.
Intressant att alla hästar med sådant steg får finna sig i att "förbudsvila" 3 månader varje tävlingsår!

Ett annan tränare uttrycker sig:

Axel Jacobsen är intresserad av ledningen med raske 5 Solon (V5-1) - men inte till vilket pris som helst.
- Jag får testa en bit och man ser säkert ganska snabbt om vi kommer förbi dem invändiga hästarna. Men det får absolut inte kosta för mycket i inledningen och med bara nio hästar till start kan det lösa sig även om jag inte laddar. Dessutom är jag aningen tveksam till hur han fungerar med skor, det har ju funnits en anledning till att jag kört honom barfota fram, säger Axel Jacobsen.

När vi nu går in i en period med ett tveksamt beslut att ta hänsyn till, så känns det svårt att veta om ens hälften av startfälten kommer att agera i paritet med normalt.

Mitt skrälldrag i omgången återfinns i V5:2. Det gäller nr 10 Vincero Silvio. Hästen har haft toppform en längre tid och presterat bra mest hela tiden i Svendsens regi. Jag hade laddat tungt på flera spelformer senast på Skive, men tyvärr blev det inte någon lucka efter invändig körning. Jag anade krafter kvar då och måste testa ikväll igen. VS åkte dit mot en smygkörd Triton Nergård, men höll undan för Quintessense, på Billund efter en stark insats. Annat motstånd här?
Nr 3 Forastero känns alltid kapabel nog för att skrälla i nuvarande klass. Det går dock inte att börja köra på hästen när ledaren redan är i mål. så som senast. Två hästar jag hoppas körs mer offensivt ikväll, så tror jag mig ha möjlighet att få in en mindre streckad häst som utgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 16:39   #5
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rumba Jet håller absolut klass för att slå detta gäng. Dessutom Johnny upp. Varning!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 16:52   #6
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och sen tycker jag barfotaförbudet är lysande. Nordström kan stoppa upp sin tes nånstans, innan han ska gnälla är det kanske dags att se till att få bort blodspåren på banorna efter dårarna som kör sönder hästarnas hovar.

Hur ska man kunna ge tränarkåren allt ansvar när de uppenbarligen inte vet vad det är? Konstant får vi information om hovar som blöder.

Sen var man ska dra gränsen, ja, för mig är det givet att ta hela landet. Man kan väl inte bortse från Skåne bara för att här inte är lika kallt som i Norr? Som att vinterdäck skulle vara tvunget att ha ovanför Skåne men inte här bara för att här är varmare?

Även sugen på att se vem som kan träna häst och vem som kan rycka skor..

Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-01 klockan 16:54.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 17:33   #7
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

I V4:2 kan 6 Prince Bell vara en rolig att ha med. Fin vid två raka i somras(5%). 1,2,5 och 6 för min del.

1 Very Welcome:s spurt senast var av bästa märke! Måstestreck!

Senast redigerad av Fidus den 2015-12-01 klockan 17:55.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 18:04   #8
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V4
Inlämnat: 2015-12-01, 18:58
Jägersro
Tisdag 2015-12-01
Start: 19:11
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
3: 1 Rumba Jet
4: 3, 4, 6, 10, 11, 13

2x12x1x6 = 144 rader.
144 x 1 x 2,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 18:07   #9
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V4
Inlämnat: 2015-12-01, 19:04
Jägersro
Tisdag 2015-12-01
Start: 19:11
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7 (8)
2: 2, 5, 6 (1)
3: 1 Rumba Jet (5)
4: 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11 (6)

6x3x1x7 = 126 rader.
126 x 1 x 2,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.


Tycker det är alldeles för överstreckat på favoriten i första! Den skall fällas!

1 Rumba Jet gottar sig med bästa kusken i kölvattnet bakom vrålbombande Drogba Bob och Wingait Ida som båda måste och vill ha spets! Solon körs av dansk kusk och är streckad över 10 procent å det finns inget värde i!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 18:39   #10
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2015-12-01, 19:04
Jägersro
Tisdag 2015-12-01
Start: 19:11
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7 (8)
2: 2, 5, 6 (1)
3: 1 Rumba Jet (5)
4: 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11 (6)

6x3x1x7 = 126 rader.
126 x 1 x 2,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.


Tycker det är alldeles för överstreckat på favoriten i första! Den skall fällas!

1 Rumba Jet gottar sig med bästa kusken i kölvattnet bakom vrålbombande Drogba Bob och Wingait Ida som båda måste och vill ha spets! Solon körs av dansk kusk och är streckad över 10 procent å det finns inget värde i!
Helvete vilka jävla skitkuskar!!!!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 18:59   #11
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3186
Standard

Kort distans släppa till favoriten nja
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 19:28   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3186
Standard

Mitt skrälldrag i omgången återfinns i V5:2. Det gäller nr 10 Vincero Silvio
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 19:39   #13
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Mitt skrälldrag i omgången återfinns i V5:2. Det gäller nr 10 Vincero Silvio. Hästen har haft toppform en längre tid och presterat bra mest hela tiden i Svendsens regi. Jag hade laddat tungt på flera spelformer senast på Skive, men tyvärr blev det inte någon lucka efter invändig körning. Jag anade krafter kvar då och måste testa ikväll igen. VS åkte dit mot en smygkörd Triton Nergård, men höll undan för Quintessense, på Billund efter en stark insats. Annat motstånd här?
Nr 3 Forastero känns alltid kapabel nog för att skrälla i nuvarande klass. Det går dock inte att börja köra på hästen när ledaren redan är i mål. så som senast. Två hästar jag hoppas körs mer offensivt ikväll, så tror jag mig ha möjlighet att få in en mindre streckad häst som utgång.
Welcome var väl okej att få in, V5-streck och en sudd på V4.

Jag vet hur det är med Forastero, känslig för drivning som hästen är.
Det är lite frustrerande att kusken aldrig ska våga chansa som omväxling. Gärna då som just idag när trio och en rejäl slant på V4 är på gång. Därmed inte sagt att hästen ökar nämnvärt vid drivningsförsök.

Vincero Silvio drogs bakåt och jag får väl prova någon gång till med den. Lite segt intryck under loppets gång, fast hästen brukar se ut sådär.

V3-drag i sista någon?
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 19:39   #14
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Och sen tycker jag barfotaförbudet är lysande. Nordström kan stoppa upp sin tes nånstans, innan han ska gnälla är det kanske dags att se till att få bort blodspåren på banorna efter dårarna som kör sönder hästarnas hovar.

Hur ska man kunna ge tränarkåren allt ansvar när de uppenbarligen inte vet vad det är? Konstant får vi information om hovar som blöder.

Sen var man ska dra gränsen, ja, för mig är det givet att ta hela landet. Man kan väl inte bortse från Skåne bara för att här inte är lika kallt som i Norr? Som att vinterdäck skulle vara tvunget att ha ovanför Skåne men inte här bara för att här är varmare?

Även sugen på att se vem som kan träna häst och vem som kan rycka skor..
Din logik är omöjlig att förstå. Grunden till beslutet är att banorna är för dåliga för att köra barfota på. Annars hade man lika gärna kunnat haft förbud året om. Hur kan det då vara rimligt med ett totalförbud över hela landet? Det är närmare till Vincennes från Jägersro än vad det är till Sveriges nordligaste banor. Skillnaderna i klimatet är extremt stora. Hur man på allvar kan hänvisa till djurskyddet när man låter hästar tävla barfota på usla banförhållanden i mars men sätter totalförbud på bra banförhållanden i februari övergår mitt förstånd.

Dessutom finns det synpunkter på förbudet utifrån hur det påverkar hästskyddet negativt. Jag är ingen veterinär men har läst aktiva som påpekar att hästar också kan ta skada av belastning på hovarna. Hur mycket sämre banorna blir nu när det ändå inte går att köra barfota är ytterligare en faktor att ta hänsyn till. Sånt påverkar också hästarna.

Jag är ingen expert när det gäller det fysiologiska men jag vet hur banförhållandena ser ut i olika delar av landet olika delar av året. När man likställer Jägersros banförutsättningar med Bodens så framstår man som totalt oseriösa. Jag hade kunnat köpa ett generellt barfotaförbud året om ifall det funnits belägg för det, men det här är fan bara sjukt.

Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 20:01   #15
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens roligaste spel.

VINNARE
Inlämnat: 2015-12-01, 20:59
Jägersro Lopp 8
Tisdag 2015-12-01
Start: 21:03
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

2 Fancy Flair

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td