Ämne: V5 Jägers
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-01, 20:39   #13
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Mitt skrälldrag i omgången återfinns i V5:2. Det gäller nr 10 Vincero Silvio. Hästen har haft toppform en längre tid och presterat bra mest hela tiden i Svendsens regi. Jag hade laddat tungt på flera spelformer senast på Skive, men tyvärr blev det inte någon lucka efter invändig körning. Jag anade krafter kvar då och måste testa ikväll igen. VS åkte dit mot en smygkörd Triton Nergård, men höll undan för Quintessense, på Billund efter en stark insats. Annat motstånd här?
Nr 3 Forastero känns alltid kapabel nog för att skrälla i nuvarande klass. Det går dock inte att börja köra på hästen när ledaren redan är i mål. så som senast. Två hästar jag hoppas körs mer offensivt ikväll, så tror jag mig ha möjlighet att få in en mindre streckad häst som utgång.
Welcome var väl okej att få in, V5-streck och en sudd på V4.

Jag vet hur det är med Forastero, känslig för drivning som hästen är.
Det är lite frustrerande att kusken aldrig ska våga chansa som omväxling. Gärna då som just idag när trio och en rejäl slant på V4 är på gång. Därmed inte sagt att hästen ökar nämnvärt vid drivningsförsök.

Vincero Silvio drogs bakåt och jag får väl prova någon gång till med den. Lite segt intryck under loppets gång, fast hästen brukar se ut sådär.

V3-drag i sista någon?
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat