Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-14, 19:57   #104
the chef

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2181

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det var tänkt att förra posten skulle bli den sista i denna bok men ändrade mig och efter detta event får det vara slut. Så lite skit ska jag ha, men det får man ta måste ju få ändra sig också

Har ett tidigt spel till denna gala och det är Nate Diaz till 4.59 på pinnen, tror detta kommer sänkas ju närmare lördag vi kommer.

Diaz ser ut att vara i bra form, den bästa på länge faktiskt. Han har stått stilla i sin utveckling de senaste åren och inte imponerat. Han har helt enkelt inte hängt med i utvecklingen av sporten. Han har dock haft väldigt tufft motstånd i hans förluster. Han har ett bra stående lite stelt ibland men ändå bättre än Johnson och är bra på marken men mot bra brottare som håller honom på rygg brukar han få svårt. Dock tror jag inte Johnson kan göra detta.

Johnson har utvecklats sedan han var med i TUF väldigt brant till en början men har nu börjat att stagnera. Han "förlorade" senast mot Dariush, i mina ögon vann han men inte i domarnas. Hur som helst såg han inte imponerande ut i den matchen och tycker samma Johnson upp till Diaz matchen får han det svårt. Han har utvecklat sitt stående men har ingen riktig flow i sin boxning utan laddar upp sina slag med en del kraft och ingen vidare teknik, då har Diaz en renare boxning dock inte samma kraft i slagen.
Johnson har sin bakgrund i brottning men han använder den inte lika mycket som man tror. Han är dessutom inte som RDA som alltid ligger på en och pressar i bröstet och tar ned en gång på gång, RDA är Diaz senaste förlust.

Jag Ser Diaz ha en större chans att vinna här än vad oddsen föreslår, han ska absolut inte vara favorit men oddset bör ligga närmare 3 än över 4, det var ett tag sedan vi såg Diaz nästan prick 1 år och han har många matcher vilket märks. Så jag håller nere insatsen här till 1U
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat