Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-15, 01:16   #1072
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Någon med insyn som vet något om detta?

http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/

Jag har noll koll på Ahos och deras djurhållning så jag tänker inte spekulera i frågan.

Däremot tycker jag det är ett stort jävla skämt att man i detta sammanhang inte uppmärksammar familjen Taikon och H.R On Line. Hästen är 8 år och har gjort 140 starter i livet, flertalet av dessa gånger har hästen inte varit i tävlingsmässigt skick.
PK media håller givetvis käften om detta av uppenbara orsaker.
Ingen som helst insyn, men det verkar ju vara ett uppenbart fall av att man fått ett case i knät av någon och sprungit alldeles för långt med det. När det säkert finns sånt som är illa på riktigt om man orkar bemöda sig att leta lite. Att veterinärerna inte är överens räcker väl egentligen för att förstå att det här inte är något att göra nyheter på.

Det är säkert en del små tränare som inte är så noga med djurskyddet för att de ska kunna överleva, men man kan nog se det de stora tränarna håller på med som ett större problem. In och snabbfixa, träna hårt, skicka ut med knäckarbalans för att tjäna så mycket pengar som möjligt och visa att man är bättre tränare än den som hade den före. Så får det bära eller brista med hästens välmående på lite längre sikt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat