Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-12, 19:50   #1066
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
I aftonnbladet kan man läsa att 30 miljoner gick till höganäs på två system. 330kr resp 66kr. Hur stor är oddsen att någon lämnar in en random rad som sätter en sådan här omg. Att det sedan händer på citygross i höganäs måste vara astronomiskt osanolikt? Det MÅSTE vara samma person som spelar via "ombud" för att kringå någon slags begränsning?
Kan det vara Chrille ändå? Senast han gjorde rent hus var systemet inlämnat i Skåne. Samma sak nu eller en tillfällighet?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14215731.ab
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 01:43   #1067
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kan det vara Chrille ändå? Senast han gjorde rent hus var systemet inlämnat i Skåne. Samma sak nu eller en tillfällighet?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14215731.ab
Va varför skulle det vara det? Skojar du?

Tror mer på att någon hade något med Thaiger Exclusive eller dess uppfödare (som tydligen är från Ängelholm) att göra och kände till att Peter U fyllde år och kompletterade med Erik A i loppen.

Visst var raden svår men med rätt sorts expert/sömmersketips går det ju att sätta två

Kopplingen till Höganäs är uppfödningen från Ängelholm, Thaiger Exclusive, tips eller sympati... gissar jag.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-12-13 klockan 01:54.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 12:38   #1068
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Ok, kikade på Artikeln, Chrille hade ju Blueprinten, Jetset o att PU "gärna får vinna alla styrningar", men även de som läser artikeln, och de är betydligt fler, får ju uppslaget
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 09:31   #1069
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Nån mer än jag som inte kan spela via atg.se ?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 10:24   #1070
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Ombuden ligger också nere... Heja ATG! Bra omsättning på V4:an just nu: 39.548kr.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 22:11   #1071
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Någon med insyn som vet något om detta?

http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/

Jag har noll koll på Ahos och deras djurhållning så jag tänker inte spekulera i frågan.

Däremot tycker jag det är ett stort jävla skämt att man i detta sammanhang inte uppmärksammar familjen Taikon och H.R On Line. Hästen är 8 år och har gjort 140 starter i livet, flertalet av dessa gånger har hästen inte varit i tävlingsmässigt skick.
PK media håller givetvis käften om detta av uppenbara orsaker.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 00:16   #1072
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Någon med insyn som vet något om detta?

http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/

Jag har noll koll på Ahos och deras djurhållning så jag tänker inte spekulera i frågan.

Däremot tycker jag det är ett stort jävla skämt att man i detta sammanhang inte uppmärksammar familjen Taikon och H.R On Line. Hästen är 8 år och har gjort 140 starter i livet, flertalet av dessa gånger har hästen inte varit i tävlingsmässigt skick.
PK media håller givetvis käften om detta av uppenbara orsaker.
Ingen som helst insyn, men det verkar ju vara ett uppenbart fall av att man fått ett case i knät av någon och sprungit alldeles för långt med det. När det säkert finns sånt som är illa på riktigt om man orkar bemöda sig att leta lite. Att veterinärerna inte är överens räcker väl egentligen för att förstå att det här inte är något att göra nyheter på.

Det är säkert en del små tränare som inte är så noga med djurskyddet för att de ska kunna överleva, men man kan nog se det de stora tränarna håller på med som ett större problem. In och snabbfixa, träna hårt, skicka ut med knäckarbalans för att tjäna så mycket pengar som möjligt och visa att man är bättre tränare än den som hade den före. Så får det bära eller brista med hästens välmående på lite längre sikt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 06:03   #1073
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Någon med insyn som vet något om detta?

http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/

Jag har noll koll på Ahos och deras djurhållning så jag tänker inte spekulera i frågan.

Däremot tycker jag det är ett stort jävla skämt att man i detta sammanhang inte uppmärksammar familjen Taikon och H.R On Line. Hästen är 8 år och har gjort 140 starter i livet, flertalet av dessa gånger har hästen inte varit i tävlingsmässigt skick.
PK media håller givetvis käften om detta av uppenbara orsaker.
Jag tror inte att en banveterinär/bandomare är snällare mot Jean Taikon än någon annan. Om inte de tar bort en häst, så är den i vart fall inte i ett sådant skick att den riskerar att fara illa av att tävla. (det är vad veterinären bedömer).

För övrigt anser jag att hästar som har sårskador som inte läker på flera år inte skall tävla. Det måste vara bättre att hästen får vila och man åtgärdar såret än att bara köra på.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 07:58   #1074
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

NU!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 10:37   #1075
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Ja, inte vet jag om den nya vyn blev så mycket bättre. Jag hade inga större problem med den förra vyn. Brukar alltid se på trav på dator eller tv, och föredrar om spelet sker i ett eget fönster där man får det mer tydligt och åskådligt. Risken att klicka fel är mindre ju färre saker det finns som distraherar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 11:16   #1076
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Nytt barfotafusk i söndags på Gävletravet. Den här gången var det en tysk tränare som fuskade och då passar det så klart bättre att frånta segern och dela ut böter. Nu är det en V64-omgång och en V5-omgång på 14 dagar där vi vet utfallet påverkats av barfotafuskandet. Frågan är vad mörkertalet är, här kan vi verkligen snacka om noll spelsäkerhet. Hoppas bara att fler fall fortsätter att uppdagas och att hårda böter ges ut så att färre vågar ta risken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 11:48   #1077
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Jag har lagt ned helt.

Är inte ett dugg intresserad nu när man öppnar upp för makalösa spelstötar, vissa hästar är ju 40 meter bättre barfota.


Ingen kan få mig att tro att det inte händer.

Sen har vi de nya tysktillverkade skorna som limmas (inte plast utan faktiskt delvis metall), de räknas förvisso som skor men undrar hur de presterar.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-12-15 klockan 12:02.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 11:54   #1078
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Nytt barfotafusk i söndags på Gävletravet. Den här gången var det en tysk tränare som fuskade och då passar det så klart bättre att frånta segern och dela ut böter. Nu är det en V64-omgång och en V5-omgång på 14 dagar där vi vet utfallet påverkats av barfotafuskandet. Frågan är vad mörkertalet är, här kan vi verkligen snacka om noll spelsäkerhet. Hoppas bara att fler fall fortsätter att uppdagas och att hårda böter ges ut så att färre vågar ta risken.
Tycker det är konstigt att folk uppmärksammar det här nu, när man kan göra precis samma sak aret runt. Alltsa spelsäkerhetsaspekten. Skillnaden da är att man far behalla prispengarna och bara far böter.

Ur ett sportsligt rättviseperspektiv är det ju saklart värre att fuska nu, eftersom man far ett övertag man inte far pa sommaren gentemot konkurrenterna. Men sa aker man ju dit pa prispengarna ocksa. Sa jag tror inte det fusket kommer bli sa utbrett. Iallafall när det kommer till det viktigaste ur spelsäkerhetsperspektivet, alltsa vinnarna. Men det ska bli intressant att se om det blir nagra uppenbara styrningar där man "siktar pa" andraplatsen för att undvika kontrollen som görs pa vinnarna. Tror inte det blir sa utbrett heller, men i storloppen där det handlar om mycket pengar kan jag nog tänka mig att det kliar i fingrarna pa en del att dra en rövare med det där!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 12:07   #1079
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
...
Ur ett sportsligt rättviseperspektiv är det ju saklart värre att fuska nu, eftersom man far ett övertag man inte far pa sommaren gentemot konkurrenterna.
...
Är exakt där skon klämmer, på sommaren kör även konkurrenter barfota.

Jag litar inte på´t i alla fall.


Att prispengarna dras tillbaka är ju bara positivt om man är lagd åt stöthållet så står hästen kvar i klassen, men allvarligt så är 30.000 minus avdrag inte jättemycket jämfört med större skattefria belopp från spel, står kusen kvar i klassen så är ju ingen skada skedd.

Skitbestämmelser.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 12:07   #1080
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror inte att en banveterinär/bandomare är snällare mot Jean Taikon än någon annan. Om inte de tar bort en häst, så är den i vart fall inte i ett sådant skick att den riskerar att fara illa av att tävla. (det är vad veterinären bedömer).

För övrigt anser jag att hästar som har sårskador som inte läker på flera år inte skall tävla. Det måste vara bättre att hästen får vila och man åtgärdar såret än att bara köra på.
I Art On Line's fall så är det en kronisk ärrbildning på en kroppsdel utan muskler. Problemet är att det är väldigt tunn päls/skinn och att det "går upp" ganska lätt.

Art On Line lider inte mindre av sitt ärr om han går i hagen än när han tävlar. Så om han inte får tävla så borde han avlivas.

Om hästen verkligen led av det här problemet skulle han aldrig kunna prestera på den nivå han har gjort. I praktiken är det alltså en höna av en fjäder.

Se http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td